ВИЗНАЧЕННЯ ГЕОГРАФІЧНИХ ПАТТЕРНІВ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ: ТРЕНДОВИЙ АНАЛІЗ

Ключові слова: цифровізація, освіта, вища освіта, електронне навчання, дистанційне навчання, онлайн навчання, змішане навчання, гейміфікація навчання

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням визначення географічних закономірностей дисемінації пошукових запитів користувачів пошукових систем щодо напрямків цифровізації освіти як у національному, так і світовому контексті. Дослідження проведено з використанням інструментарію Google Trends за такими ключовими словами як «освіта», «вища освіта», «електронне навчання», «дистанційне навчання», «онлайн навчання», «змішане навчання», «гейміфікація навчання». Період аналізу пошукових запитів – 30.08.2020-30.08.2023. За результатами дослідження виявлено, що у вітчизняному вимірі питання освіти та цифровізації в освіті користуються більшою популярністю серед користувачів північних та північно-західних областей України, тоді як у загальносвітовому вимірі ці питання викликають більший інтерес серед користувачів африканських країн, що розвиваються.

Посилання

Google Trends. URL: https://trends.google.com/trends/?hl=ru

Арешонков В. Ю. Цифровізація вищої освіти: виклики та відповіді. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2020. Т. 2, № 2, С. 1-6. URL: https://doi.org/10.37472/2707-305x-2020-2-2-13-2

Богуславська Л. Г., Баранник О. Ю., Ткач О. В. Прогноз освітніх тенденцій розвитку філологічної освіти та науки України в епоху цифровізації. Академічні візії. 2023. 16. https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/168

Желанов Д. В. Суттєві проблеми та ризики сучасної вищої освіти: норвезький досвід їх запобігання та розв’язання. Вісник Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського. 2019. Вип. 2 (115). С. 56–61.

Карплюк С.О. Особливості цифровізації освітнього процесу у вищій школі. Інформаційно‐цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку.2019. С.188‐197.

Савіцька В. В. Цифровізація освітнього процесу у закладах вищої освіти: ризики і перспективи в сучасних умовах. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2022. № 59. С. 76–85. URL: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.07

Стойка O. Тенденції цифровізації професійної підготовки вчителів в Угорщині. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2023. 1(52). С. 210–213. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.210-213

Толмач М. Цифрові технології в освіті: можливості й тенденції застосування. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері. 2021. Т. 4, № 2. С. 159–171. https://doi.org/10.31866/2617-796X.4.2.2021.247474

Шмалєй С. Проблеми вищої освіти в умовах глобалізації. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2019. № 8 (92). С. 337–347.

Google Trends. URL: https://trends.google.com/trends/?hl=ru

Areshonkov V. Yu. Tsyfrovizatsiia vyshchoi osvity: vyklyky ta vidpovidi [Digitization of higher education: challenges and answers]. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy. 2020. T. 2, № 2, S. 1-6. URL: https://doi.org/10.37472/2707-305x-2020-2-2-13-2 [in Ukrainian]

Bohuslavska L. H., Barannyk O. Yu., Tkach O. V. Prohnoz osvitnikh tendentsii rozvytku filolohichnoi osvity ta nauky Ukrainy v epokhu tsyfrovizatsii [Forecast of educational trends in the development of philological education and science of Ukraine in the era of digitalization]. Akademichni vizii. 2023. 16. https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/168 [in Ukrainian]

Zhelanov D. V. Suttievi problemy ta ryzyky suchasnoi vyshchoi osvity: norvezkyi dosvid yikh zapobihannia ta rozviazannia [Significant problems and risks of modern higher education: the Norwegian experience of their prevention and resolution]. Visnyk Kremenchutskoho natsionalnoho universytetu imeni Mykhaila Ostrohradskoho. 2019. Vyp. 2 (115). S. 56–61. [in Ukrainian]

Karpliuk S.O. Osoblyvosti tsyfrovizatsii osvitnoho protsesu u vyshchii shkoli [Peculiarities of digitization of the educational process in higher education]. Informatsiino‐tsyfrovyi osvitnii prostir Ukrainy: transformatsiini protsesy i perspektyvy rozvytku. 2019. S.188‐197. [in Ukrainian]

Savitska V. V. Tsyfrovizatsiia osvitnoho protsesu u zakladakh vyshchoi osvity: ryzyky i perspektyvy v suchasnykh umovakh [Digitization of the educational process in institutions of higher education: risks and prospects in modern conditions]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty. 2022. № 59. S. 76–85. URL: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.07 [in Ukrainian]

Stoika O. Tendentsii tsyfrovizatsii profesiinoi pidhotovky vchyteliv v Uhorshchyni [Trends in digitalization of professional training of teachers in Hungary]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: «Pedahohika. Sotsialna robota». 2023. 1(52). S. 210–213. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.210-213 [in Ukrainian]

Tolmach M. Tsyfrovi tekhnolohii v osviti: mozhlyvosti y tendentsii zastosuvannia [Digital technologies in education: possibilities and trends of application]. Tsyfrova platforma: informatsiini tekhnolohii v sotsiokulturnii sferi. 2021. T. 4, № 2. S. 159–171. https://doi.org/10.31866/2617-796X.4.2.2021.247474 [in Ukrainian]

Shmaliei S. Problemy vyshchoi osvity v umovakh hlobalizatsii [Problems of higher education in the conditions of globalization]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. 2019. № 8 (92). S. 337–347. [in Ukrainian]

Переглядів статті: 42
Завантажень PDF: 27
Опубліковано
2023-10-31
Як цитувати
Костецький, П., & Іванцов, С. (2023). ВИЗНАЧЕННЯ ГЕОГРАФІЧНИХ ПАТТЕРНІВ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ: ТРЕНДОВИЙ АНАЛІЗ. Економіка та суспільство, (56). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-165
Розділ
ЕКОНОМІКА