ВИЗНАЧЕННЯ ГЕОГРАФІЧНИХ ПАТТЕРНІВ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ: ТРЕНДОВИЙ АНАЛІЗ
Анотація
Стаття присвячена актуальним питанням визначення географічних закономірностей дисемінації пошукових запитів користувачів пошукових систем щодо напрямків цифровізації освіти як у національному, так і світовому контексті. Дослідження проведено з використанням інструментарію Google Trends за такими ключовими словами як «освіта», «вища освіта», «електронне навчання», «дистанційне навчання», «онлайн навчання», «змішане навчання», «гейміфікація навчання». Період аналізу пошукових запитів – 30.08.2020-30.08.2023. За результатами дослідження виявлено, що у вітчизняному вимірі питання освіти та цифровізації в освіті користуються більшою популярністю серед користувачів північних та північно-західних областей України, тоді як у загальносвітовому вимірі ці питання викликають більший інтерес серед користувачів африканських країн, що розвиваються.
Посилання
Google Trends. URL: https://trends.google.com/trends/?hl=ru
Арешонков В. Ю. Цифровізація вищої освіти: виклики та відповіді. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2020. Т. 2, № 2, С. 1-6. URL: https://doi.org/10.37472/2707-305x-2020-2-2-13-2
Богуславська Л. Г., Баранник О. Ю., Ткач О. В. Прогноз освітніх тенденцій розвитку філологічної освіти та науки України в епоху цифровізації. Академічні візії. 2023. 16. https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/168
Желанов Д. В. Суттєві проблеми та ризики сучасної вищої освіти: норвезький досвід їх запобігання та розв’язання. Вісник Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського. 2019. Вип. 2 (115). С. 56–61.
Карплюк С.О. Особливості цифровізації освітнього процесу у вищій школі. Інформаційно‐цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку.2019. С.188‐197.
Савіцька В. В. Цифровізація освітнього процесу у закладах вищої освіти: ризики і перспективи в сучасних умовах. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2022. № 59. С. 76–85. URL: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.07
Стойка O. Тенденції цифровізації професійної підготовки вчителів в Угорщині. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2023. 1(52). С. 210–213. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.210-213
Толмач М. Цифрові технології в освіті: можливості й тенденції застосування. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері. 2021. Т. 4, № 2. С. 159–171. https://doi.org/10.31866/2617-796X.4.2.2021.247474
Шмалєй С. Проблеми вищої освіти в умовах глобалізації. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2019. № 8 (92). С. 337–347.
Google Trends. URL: https://trends.google.com/trends/?hl=ru
Areshonkov V. Yu. Tsyfrovizatsiia vyshchoi osvity: vyklyky ta vidpovidi [Digitization of higher education: challenges and answers]. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy. 2020. T. 2, № 2, S. 1-6. URL: https://doi.org/10.37472/2707-305x-2020-2-2-13-2 [in Ukrainian]
Bohuslavska L. H., Barannyk O. Yu., Tkach O. V. Prohnoz osvitnikh tendentsii rozvytku filolohichnoi osvity ta nauky Ukrainy v epokhu tsyfrovizatsii [Forecast of educational trends in the development of philological education and science of Ukraine in the era of digitalization]. Akademichni vizii. 2023. 16. https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/168 [in Ukrainian]
Zhelanov D. V. Suttievi problemy ta ryzyky suchasnoi vyshchoi osvity: norvezkyi dosvid yikh zapobihannia ta rozviazannia [Significant problems and risks of modern higher education: the Norwegian experience of their prevention and resolution]. Visnyk Kremenchutskoho natsionalnoho universytetu imeni Mykhaila Ostrohradskoho. 2019. Vyp. 2 (115). S. 56–61. [in Ukrainian]
Karpliuk S.O. Osoblyvosti tsyfrovizatsii osvitnoho protsesu u vyshchii shkoli [Peculiarities of digitization of the educational process in higher education]. Informatsiino‐tsyfrovyi osvitnii prostir Ukrainy: transformatsiini protsesy i perspektyvy rozvytku. 2019. S.188‐197. [in Ukrainian]
Savitska V. V. Tsyfrovizatsiia osvitnoho protsesu u zakladakh vyshchoi osvity: ryzyky i perspektyvy v suchasnykh umovakh [Digitization of the educational process in institutions of higher education: risks and prospects in modern conditions]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty. 2022. № 59. S. 76–85. URL: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.07 [in Ukrainian]
Stoika O. Tendentsii tsyfrovizatsii profesiinoi pidhotovky vchyteliv v Uhorshchyni [Trends in digitalization of professional training of teachers in Hungary]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: «Pedahohika. Sotsialna robota». 2023. 1(52). S. 210–213. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.210-213 [in Ukrainian]
Tolmach M. Tsyfrovi tekhnolohii v osviti: mozhlyvosti y tendentsii zastosuvannia [Digital technologies in education: possibilities and trends of application]. Tsyfrova platforma: informatsiini tekhnolohii v sotsiokulturnii sferi. 2021. T. 4, № 2. S. 159–171. https://doi.org/10.31866/2617-796X.4.2.2021.247474 [in Ukrainian]
Shmaliei S. Problemy vyshchoi osvity v umovakh hlobalizatsii [Problems of higher education in the conditions of globalization]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. 2019. № 8 (92). S. 337–347. [in Ukrainian]
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.