СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

Ключові слова: конкурентоспроможність університету, конкурентоспроможність освітніх послуг, рейтингування університетів, сучасні методи оцінки конкурентоспроможності

Анотація

Метою дослідження є критичний аналіз сучасних методів оцінки конкурентоспроможності провайдерів освітніх послуг, систематизація критеріїв за типами взаємодії (B2B, B2C, B2G, C2C) та врахування інтересів усіх зацікавлених сторін освітнього процесу. Технологічна революція переформатувала процес навчання, а пандемія прискорила впровадження освітніх інноваційних технологій. Якісно та кількісно змінився склад факторів, що впливають на конкурентоспроможність університетів та їх освітніх послуг. Традиційно основним методом оцінювання конкурентоспроможності в освітній сфері є рейтингування університетів. Однак, широке коло стейкхолдерів не дає змоги розглядати рейтинги як універсальний метод оцінювання. У дослідженні запропонована систематизація критеріїв оцінки конкурентоспроможності університетів/ освітніх послуг за типом взаємовідносин (B2B, B2C, B2G, C2C) та з точки зору усіх зацікавлених сторін освітнього процесу. Проведено порівняльний аналіз сучасних методик рейтингування університетів. Розглянуто особливості застосування методів SWOT-, SOAR-, STEP-, PESTEL-, NOISE-аналізу та визначення частки ринку для оцінювання конкурентоспроможності провайдерів освітніх послуг.

Посилання

Sophie Ashcroft. (2021). Risk Management in Digital Transformation for Universities. https://www.brownejacobson.com/insights/risk-management-in-digital-transformation-for-universities.

Ulf-Daniel Ehlers (2019). Future Skills. Lernen der Zukunft – Hochschule der Zukunft. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-29297-3

Academic Ranking of World Universities (ARWU). Retrieved from: https://www.shanghairanking.com/news/arwu

Times Higher Education World University Rankings. Retrieved from: https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings

QS World University Rankings. Retrieved from: https://www.topuniversities.com/qs-world-university-rankings

John Davis, Mark Farrell. How Seismic Changes in the Higher Education Landscape Will Impact Universities. Retrieved from: https://www.dukece.com/insights/how-seismic-changes-higher-education-landscape-will-impact-universities/

Douglas C. Bennett. Assessing Quality in Higher Education. Retrieved from: https://www.aacu.org/publications-research/periodicals/assessing-quality-higher-education

About competitiveness. Retrieved from: https://www.cleverism.com/skills-and-tools/competitiveness

Lebherz Carmen, Mohr, Cordula, und an. (2005). Wie brauchbar sind Hochschul-Rankings? Eine empirische Analyse Teichler, Ulrich [Hrsg.]; Tippelt, Rudolf [Hrsg.]: Hochschullandschaft im Wandel. Weinheim u.a. : Beltz 2005, S. 188-208. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 50).

Significant Risks Facing Higher Education. (2018). Retrieved from: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/Documents/public-sector/us-top-risks-higher%20education-up-digital.pdf

Sophie Ashcroft (2021). Risk Management in Digital Transformation for Universities. Available at: https://www.brownejacobson.com/insights/risk-management-in-digital-transformation-for-universities

Ulf-Daniel Ehlers (2019). Future Skills. Lernen der Zukunft – Hochschule der Zukunft. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-29297-3

Academic Ranking of World Universities (ARWU). Available at: https://www.shanghairanking.com/news/arwu

Times Higher Education World University Rankings. Available at: https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings

QS World University Rankings. Available at: https://www.topuniversities.com/qs-world-university-rankings

John Davis, Mark Farrell. How Seismic Changes in the Higher Education Landscape Will Impact Universities. Available at: https://www.dukece.com/insights/how-seismic-changes-higher-education-landscape-will-impact-universities/

Douglas C. Bennett. Assessing Quality in Higher Education. Available at: https://www.aacu.org/publications-research/periodicals/assessing-quality-higher-education

About competitiveness. Available at: https://www.cleverism.com/skills-and-tools/competitiveness

Lebherz Carmen, Mohr Cordula, und an. (2005). Wie brauchbar sind Hochschul-Rankings? Eine empirische Analyse Teichler, Ulrich [Hrsg.]; Tippelt, Rudolf [Hrsg.]: Hochschullandschaft im Wandel. Weinheim u.a. : Beltz 2005, S. 188-208. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 50).

Significant Risks Facing Higher Education (2018). Available at: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/Documents/public-sector/us-top-risks-higher%20education-up-digital.pdf

Переглядів статті: 96
Завантажень PDF: 50
Опубліковано
2023-04-25
Як цитувати
Кривцун, І. (2023). СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ У ВИЩІЙ ОСВІТІ. Економіка та суспільство, (50). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-72
Розділ
ЕКОНОМІКА