СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ У ВИЩІЙ ОСВІТІ
Анотація
Метою дослідження є критичний аналіз сучасних методів оцінки конкурентоспроможності провайдерів освітніх послуг, систематизація критеріїв за типами взаємодії (B2B, B2C, B2G, C2C) та врахування інтересів усіх зацікавлених сторін освітнього процесу. Технологічна революція переформатувала процес навчання, а пандемія прискорила впровадження освітніх інноваційних технологій. Якісно та кількісно змінився склад факторів, що впливають на конкурентоспроможність університетів та їх освітніх послуг. Традиційно основним методом оцінювання конкурентоспроможності в освітній сфері є рейтингування університетів. Однак, широке коло стейкхолдерів не дає змоги розглядати рейтинги як універсальний метод оцінювання. У дослідженні запропонована систематизація критеріїв оцінки конкурентоспроможності університетів/ освітніх послуг за типом взаємовідносин (B2B, B2C, B2G, C2C) та з точки зору усіх зацікавлених сторін освітнього процесу. Проведено порівняльний аналіз сучасних методик рейтингування університетів. Розглянуто особливості застосування методів SWOT-, SOAR-, STEP-, PESTEL-, NOISE-аналізу та визначення частки ринку для оцінювання конкурентоспроможності провайдерів освітніх послуг.
Посилання
Sophie Ashcroft. (2021). Risk Management in Digital Transformation for Universities. https://www.brownejacobson.com/insights/risk-management-in-digital-transformation-for-universities.
Ulf-Daniel Ehlers (2019). Future Skills. Lernen der Zukunft – Hochschule der Zukunft. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-29297-3
Academic Ranking of World Universities (ARWU). Retrieved from: https://www.shanghairanking.com/news/arwu
Times Higher Education World University Rankings. Retrieved from: https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings
QS World University Rankings. Retrieved from: https://www.topuniversities.com/qs-world-university-rankings
John Davis, Mark Farrell. How Seismic Changes in the Higher Education Landscape Will Impact Universities. Retrieved from: https://www.dukece.com/insights/how-seismic-changes-higher-education-landscape-will-impact-universities/
Douglas C. Bennett. Assessing Quality in Higher Education. Retrieved from: https://www.aacu.org/publications-research/periodicals/assessing-quality-higher-education
About competitiveness. Retrieved from: https://www.cleverism.com/skills-and-tools/competitiveness
Lebherz Carmen, Mohr, Cordula, und an. (2005). Wie brauchbar sind Hochschul-Rankings? Eine empirische Analyse Teichler, Ulrich [Hrsg.]; Tippelt, Rudolf [Hrsg.]: Hochschullandschaft im Wandel. Weinheim u.a. : Beltz 2005, S. 188-208. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 50).
Significant Risks Facing Higher Education. (2018). Retrieved from: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/Documents/public-sector/us-top-risks-higher%20education-up-digital.pdf
Sophie Ashcroft (2021). Risk Management in Digital Transformation for Universities. Available at: https://www.brownejacobson.com/insights/risk-management-in-digital-transformation-for-universities
Ulf-Daniel Ehlers (2019). Future Skills. Lernen der Zukunft – Hochschule der Zukunft. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-29297-3
Academic Ranking of World Universities (ARWU). Available at: https://www.shanghairanking.com/news/arwu
Times Higher Education World University Rankings. Available at: https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings
QS World University Rankings. Available at: https://www.topuniversities.com/qs-world-university-rankings
John Davis, Mark Farrell. How Seismic Changes in the Higher Education Landscape Will Impact Universities. Available at: https://www.dukece.com/insights/how-seismic-changes-higher-education-landscape-will-impact-universities/
Douglas C. Bennett. Assessing Quality in Higher Education. Available at: https://www.aacu.org/publications-research/periodicals/assessing-quality-higher-education
About competitiveness. Available at: https://www.cleverism.com/skills-and-tools/competitiveness
Lebherz Carmen, Mohr Cordula, und an. (2005). Wie brauchbar sind Hochschul-Rankings? Eine empirische Analyse Teichler, Ulrich [Hrsg.]; Tippelt, Rudolf [Hrsg.]: Hochschullandschaft im Wandel. Weinheim u.a. : Beltz 2005, S. 188-208. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 50).
Significant Risks Facing Higher Education (2018). Available at: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/Documents/public-sector/us-top-risks-higher%20education-up-digital.pdf
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.