ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА ФОРМУВАННЯ ПРОПОЗИЦІЇ ПРОДУКЦІЇ ПТАХІВНИЦТВА У РЕГІОНАХ

Ключові слова: продукція птахівництва, регіональні ринки, фактори впливу, пропозиція, попит, виробники продукції, корма, торгівельні підприємства

Анотація

У статті розглянуто фактори формування пропозиції на регіональних ринках продукції птахівництва. З’ясовано, що на розвиток регіональних ринків продукції птахівництва мають суттєвий вплив стан попиту та пропозиції продукції на ринку. Систему факторів, що впливають на пропозицію продукції птахівництва у регіоні, можна розподілити на три групи: наявність кормової бази (забезпечує доступність кормів, за умови вертикальної інтеграції і наявності в структурі підприємства підрозділу з вирощування та виготовлення кормів суттєво впливає на виробничі витрати підприємства); організація ефективного виробництва продукції птахівництва (розкриває наявність достатніх умов для організації (ефективність економічної системи підприємства, сучасність, механізованість технологічних процесів, рівень задоволеності споживчого попиту, рівень забезпеченості кадрами); сприятливі можливості для реалізації продукції (розгалуженість системи торгівельних підприємств, відстані постачання продукції, наявність у регіоні виробників продукції).

Посилання

Безпарточний М.Г. Розвиток регіонального споживчого ринку в системі ефективного функціонування торговельних підприємств. Регіональна економіка. 2015. № 4. С. 43–50.

Буряк Р.І. Дослідження та прогнозування кон'юнктури ринку продукції птахівництва України. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Економіка, аграрний менеджмент, бізнес. 2017. Вип. 260. С. 41–53.

Івашова Л.М. Бондаренко Д.М. Публічне і галузеве управління економічним розвитком регіонів як предмет наукового дослідження. Публічне управління та митне адміністрування. 2021. № 3 (30). С. 14–22.

Компанії лідери з виробництва комбікормів в Україні URL: https://meat-inform.com/novyny-pro-miaso/kompanii-lidery-z-vyrobnytstva-kombikormiv-v-ukraini.html

Лаготюк В.О. Особливості формування стратегії забезпечення конкурентоспроможності підприємств галузі птахівництва залежно від купівельної спроможності споживачів. Агросвіт. 2020. № 1. С. 77–82.

Ніколюк О.В. Стратегічне управління витратами спеціалізованих птахівничих підприємств в умовах мінливого економічного середовища. Економіка харчової промисловості. 2022. Том 14 № 2. C. 44–50. DOI: https://doi.org/10.15673/fie.v14i2

Прокопишин О.С. Забезпечення конкурентоспроможності продукції вітчизняних підприємств птахівництва. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2019. Вип. 1. С. 26–30.

Родіна О.В. Аналіз ринку м’яса птиці в Україні: сучасний вектор у контексті продовольчої безпеки. Підприємництво та інновації. 2022. Вип. 23. С. 91–96. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/23.16

Савченко Т.В., Константинова Т.В. Міжнародна торгівля зерном: стан та перспективи для України. Інфраструктура ринку. 2020. № 45. С. 27–31. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/45_2020_ukr/7.pdf

Салькова І. Кон'юнктура ринку м'яса птиці в Україні. Agricultural and resource economics: international scientific e&journal. 2017. Vol. 3, № 4. P. 124–134.

Ставська Ю.В. Передумови розвитку підприємств галузі птахівництва в умовах глобалізації агропродовольчого ринку. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2015. Вип. 10. С. 171–174.

Союз птахівників України. URL: https://www.poultryukraine.com/ua/about-association/

Tkachenko V., Rodina O., Savchenko T. Influence of the technological factors of breeding on the cost management efficiency of specialized poultry enterprises. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development. 2018. Vol. 40. No. 1. 91–102. DOI: https://doi.org/10.15544/mts.2018.09

Шпак Л.О. Регіональні проблеми формування ринку торгівлі споживчими товарами: автореф. дис. канд. екон. наук за спец. 08.00.05. Київ, 2007. 20 с.

Bezpartochnyi M.H. (2015) Rozvytok rehionalnoho spozhyvchoho rynku v systemi efektyvnoho funktsionuvannia torhovelnykh pidpryiemstv [Development of the regional consumer market in the system of effective functioning of trade enterprises]. Rehionalna ekonomika, no. 4, pp. 43–50.

Buriak R.I. (2017) Doslidzhennia ta prohnozuvannia kon’iunktury rynku produktsii ptakhivnytstva Ukrainy [Research and forecasting of the Ukrainian poultry market.]. Naukovyi visnyk NUBIP Ukrainy. Seriia: Ekonomika, ahrarnyi menedzhment, biznes [Scientific bulletin of NUBIP of Ukraine. Series: Economics, agricultural management, business]. No. 260. pp. 41–53 [in Ukrainian].

Ivashova L.M., Bondarenko D.M. (2021) Publichne i haluzeve upravlinnia ekonomichnym rozvytkom rehioniv yak predmet naukovoho doslidzhennia [Public and sectoral management of the economic development of regions as a subject of scientific research]. Publichne upravlinnia ta mytne administruvannia, no. 3 (30), pp. 14–22.

Kompaniji lideru z vurobnycta kombikormiv v Ukraini [The company is the leader in the production of compound feed in Ukraine], available at: https://meat-inform.com/novyny-pro-miaso/kompanii-lidery-z-vyrobnytstva-kombikormiv-v-ukraini.html

Lagotiuk, V.O. (2020), "Peculiarities of formation the strategy competitiveness ensuring of poultry industry enterprises depending on the purchasing power of poultry products consumers", Agrosvit, vol. 1, pp. 77–82.

Nikoliuk O.V. (2022). Stratehichne upravlinnia vytratamy spetsializovanykh ptakhivnychykh pidpryiemstv v umovakh minlyvoho ekonomichnoho seredovyshcha [Strategic cost management of specialized poultry enterprises in a changing economic environment]. Ekonomika kharchovoi promyslovosti [Food Industry Economics]. Tom 14, no 2, pp. 44–50. DOI: https://doi.org/10.15673/fie.v14i2 [in Ukrainian].

Prokopyshyn, O.S. (2019), "Support for competitive capacity of the products of domestic poultry enterprises", Visnyk Sumskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu. Seriia: Ekonomika i menedzhment, vol. 1, pp. 26–30.

Rodina O. (2022) Analiz rynku m’iasa ptytsi v Ukraini: suchasnyi vektor u konteksti prodovolchoi bezpeky [Analysis of the poultry meat market in Ukraine: a modern vector in the context of food security.]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii [Entrepreneurship and innovation]. Vol. 23, pp. 91–96. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/23.16 [in Ukrainian].

Savchenko T., Konstantunova T. (2020) Mijnarodna torgivlia zernom: stan ta perspektuvu dlia Ukrainy [International grain trade: status and prospects for Ukraine]. Infrastruktura rynku [Market infrastructure]. Vol. 45. pp. 27–31. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/45_2020_ukr/7.pdf [in Ukrainian].

Salkova, I. (2017), "Structure of the poultry meat market in Ukraine", Agricultural and resource economics: international scientific ejournal, vol. 3 (4), pp. 124–134.

Stavska U. (2015) Peredumovy rozvytku pidpryjemstv galuzi ptahivnyctva v umovah globalizastii agroprodovolchogo rynku [Prerequisites for the development of enterprises in the poultry industry in the conditions of globalization of the agro-food market]. Naukovyi visnyk Mijnarodnogo gumanitarnogo universytetu. Seriia: Ekonomika imenedjment [Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series: Economics and management]. Vol. 10, pp. 171–174.

Souz ptahivnykiv Ukrainy [Union of Poultry Breeders of Ukraine], available at: https://www.poultryukraine.com/ua/about-association/

Tkachenko V., Rodina O., Savchenko T. (2018) Influence of the technological factors of breeding on the cost management efficiency of specialized poultry enterprises. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development. Vol. 40. No. 1. 91–102. DOI: https://doi.org/10.15544/mts.2018.09

Shpak L.O. (2007) Rehionalni problemy formuvannia rynku torhivli spozhyvchymy tovaramy [Regional problems of the formation of the consumer goods trade market] (PhD Thesis), Kyiv, 20 p.

Переглядів статті: 123
Завантажень PDF: 166
Опубліковано
2023-01-31
Як цитувати
Савченко, Т. (2023). ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА ФОРМУВАННЯ ПРОПОЗИЦІЇ ПРОДУКЦІЇ ПТАХІВНИЦТВА У РЕГІОНАХ. Економіка та суспільство, (47). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-69
Розділ
ЕКОНОМІКА