КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО СТІЙКОГО РОЗВИТКУ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ І ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГУ СТІЙКОСТІ

Ключові слова: промислове підприємство, маркетингова система, конкурентоспроможність, ефективність, інновації, цифровізація, ключові компетенції, державне-приватне партнерство, стійкий розвиток

Анотація

У статті розглянуто стратегічні аспекти ведення сучасного промислового бізнесу. Досліджено еволюцію розвитку теорії маркетингу у процесі трансформаційних змін економічних систем. Розкрито особливості застосування маркетингу на промисловому ринку. Визначено сучасну парадигму маркетингової системи. Окреслено концептуальні підходи до стійкого розвитку промислових підприємств і формування маркетингу стійкості. Визначено, що маркетинг є системним утворенням, видом підприємницької діяльності, функцією управління, соціальним процесом, науковою дисципліною, філософією бізнесу; охоплює всі сфери людської діяльності; здійснюється у сфері обміну з метою забезпечення потреб споживачів і, опосередковано, досягнення ефективності діяльності.

Посилання

Могилевська О.Ю. Система ефективного розвитку сучасного промислового підприємства. Інвестиції: практика та досвід. 2011. № 23. С. 78–80.

Багиев Г.Л., Черенков В.И., Черенкова Н.И. Маркетинг для реализации концепции устойчивого развития: сущность и терминологическая парадигма. Известия СПб ГУ. 2018. № 4. С. 139–153.

Дуброва О.С. Стратегічна стійкість підприємства: складові та напрями її забезпечення. Вісник Хмельницького національного університету. 2010. Т. 1. № 1. С. 15–19.

Слободчикова О.А. Механізм забезпечення стратегічної стійкості підприємства гірнично-металургійного комплексу в умовах проведення реструктуризації. URL: http://soskin.info/ea/2012/7-8201216.html (дата звернення: 08.12.2021).

Харазішвілі Ю.М. Системна безпека сталого розвитку: інструментарій оцінки, резерви та стратегічні сценарії реалізації : монографія; Нац. акад. наук України, Ін-т економіки пром-сті. Київ, 2019. 304 с.

Устойчивый маркетинг: теория и практика устойчивого потребления / О.У. Юлдашева и др. Санкт-Петербург : Изд-во СПб ГЭУ, 2017. 113 с.

Belz F.-M., Peattie K. Sustainability marketing – An innovative conception of marketing. Marketing Review St Gallen. 2009.

Окландер Т.О. Трансформація концепції маркетингу в XXI сторіччі. Бізнес Інформ. 2011. № 7 (1). С. 134–136.

Акулова И.А. Оценка лояльности потребителей в системе маркетинга партнерских отношений. Бизнес-информ, 2006. № 6. С. 134–138.

Котлер Ф., Картаджайя Х., Сетиван А. Маркетинг 3.0. От продуктов к потребителям и далее – к человеческой душе. Санкт-Петербург : Эксмо, 2011. 240 с.

Котлер Ф., Сетиван А., Картаджайя Х. Маркетинг 4.0. Разворот от традиционного к цифровому. Технологии продвижения в интернете. Форс. 2019. 224 с.

Weber J., Lawrence A.N. Business and Society: Stakeholders, Ethics, Public Policy, 2013.

Bosch-Sijtsema P., Bosch J. User Involvement throughout the Innovation Process in High‐Tech Industries. 2014. URL: https://doi.org/10.1111/jpim.12233

Mohylevskaya O.Yu. A competitiveness of an industrial enterprise in the system of partner relations loyalty. Austrian Journal of Humanities and Social Sciences, «East West» Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH. Vienna, 2017. № 3–4 (2). pp. 122–128. DOI: http://dx.doi.org/10.20534/AJH-17-3.4-122-128

Mohylevska O.Iu. (2011) Systema efektyvnoho rozvytku suchasnoho promyslovoho pidpryiemstva [The system of effective development of a modern industrial enterprise] Investytsii: praktyka ta dosvid, no 23. pp. 78–80. (in Ukrainian)

Bahyev H.L., Cherenkov V.Y., Cherenkova N.Y. (2018) Marketynh dlia realyzatsyy kontseptsyy ustoichyvoho razvytyia: sushchnost y termynolohycheskaia paradyhma. [Marketing for realization the conception of sustainable development: essence and terminological paradigm] Yzvestyia SPb HU, no 4, pp. 139–153. (in Russian)

Dubrova O.S. (2010) Stratehichna stiikist pidpryiemstva: skladovi ta napriamy yii zabezpechennia. [Strategic sustainability of the enterprise: components and directions of its provision] Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Vol. 1. no 1. pp. 15–19. (in Ukrainian)

Slobodchykova O.A. Mekhanizm zabezpechennia stratehichnoi stiikosti pidpryiemstva hirnychno-metalurhiinoho kompleksu v umovakh provedennia restrukturyzatsii. [The mechanism for ensuring the strategic sustainability of the enterprise of the mining and metallurgical complex in the conditions of restructuring] URL: http://soskin.info/ea/2012/7-8201216.html (accessed 08 December 2021). (in Ukrainian)

Kharazishvili Yu.M. (2019) Systemna bezpeka staloho rozvytku: instrumentarii otsinky, rezervy ta stratehichni stsenarii realizatsii: monohrafiia. [System safety sustainable development: evaluation toolkit, reserves and strategic implementation scenarios: monograph] Nats. akad. nauk Ukrainy, In-t ekonomiky prom-sti. Kyiv. 304 p. (in Ukrainian)

Ustoichyvyi marketynh: teoryia y praktyka ustoichyvoho potreblenyia [Sustainable marketing: theory and practice of sustainable consumption] / O.U. Yuldasheva y dr. (2017) Sankt-Peterburh: Yzd-vo SPb HЕU. 113 p. (in Russian)

Belz F.-M., Peattie K. (2009) Sustainability marketing – An innovative conception of marketing. Marketing Review St Gallen.

Oklander T.O. (2011) Transformatsiia kontseptsii marketynhu v XXI storichchi. [Transformation of marketing concept in the XXI century] Biznes Inform. Kharkiv. no 7 (1). pp. 134–136. (in Ukrainian)

Akulova Y.A. (2006) Otsenka loialnosty potrebytelei v systeme marketynha partnerskykh otnoshenyi. [An estimation the loyalty of consumers in the system of partner relations marketing] Byznes-ynform. no 6. pp. 134–138. (in Russian)

Kotler F., Kartadzhaiia Kh., Setyvan A. (2011) Marketynh 3.0. Ot produktov k potrebyteliam y dalee – k chelovecheskoi dushe. [Marketing 3.0. From products to the consumers and further – to the human soul] Sankt-Peterburh: Еksmo, 240 p. (in Russian)

Kotler F., Setyvan A., Kartadzhaiia Kh. (2019) Marketynh 4.0. Razvorot ot tradytsyonnoho k tsyfrovomu. Tekhnolohyy prodvyzhenyia v ynternete. [Marketing 4.0. Turn from traditional to digital. Technologies of advancement in the internet] Fors. 224 p. (in Russian)

Weber J., Lawrence A.N. (2013) Business and Society: Stakeholders, Ethics, Public Policy.

Bosch-Sijtsema P., Bosch J. (2014) User Involvement throughout the Innovation Process in High‐Tech Industries. URL: https://doi.org/10.1111/jpim.12233

Mohylevskaya O.Yu. (2017) A competitiveness of an industrial enterprise in the system of partner relations loyalty. Austrian Journal of Humanities and Social Sciences, «East West» Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH. Vienna, no 3-4 (2). pp. 122–128. DOI: http://dx.doi.org/10.20534/AJH-17-3.4-122-128

Переглядів статті: 113
Завантажень PDF: 145
Опубліковано
2021-12-28
Як цитувати
Могилевська, О. (2021). КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО СТІЙКОГО РОЗВИТКУ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ І ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГУ СТІЙКОСТІ. Економіка та суспільство, (34). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-72
Розділ
МАРКЕТИНГ