АДАПТИВНЕ УПРАВЛІННЯ БРЕНДОМ В ЕПОХУ ПОСТ-ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: МІЖ РЕГІОНАЛЬНИМИ РЕАЛІЯМИ ТА ГЛОБАЛЬНИМИ ВИКЛИКАМИ
Анотація
У статті досліджено особливості адаптивного управління брендом міжнародних компаній в умовах пост-глобалізації. Проаналізовано як зміна глобального контексту, спричинена геополітичними конфліктами, економічною фрагментацією, посиленням націоналізму та цифровою трансформацією, зумовлює необхідність переосмислення традиційних моделей управління брендом. Надано характеристику регіональним чинникам, що впливають на формування адаптивних стратегій, зокрема культурним, політичним та соціальним особливостям локальних ринків. Ідентифіковано нові підходи до управління брендом, серед яких гнучке управління, децентралізація, локалізація та цифрова персоналізація. Наведено приклади практичних кейсів транснаціональних компаній, які демонструють ефективність адаптивних стратегій у складному та непередбаченому глобальному середовищі. Запропоновано концептуальну адаптивну модель управління брендом в умовах впливу факторів пост-глобалізаційного середовища. У результаті аналізу визначено, що адаптивність стає ключовою умовою збереження цінності бренду, його репутації та конкурентоспроможності в пост-глобалізаційну епоху.
Посилання
Kapferer, J.-N. The New Strategic Brand Management. Kogan Page. 2012. 405-409 c.
Mostepaniuk, A. Corporate Governance. InTech. 2017. 4-5 c.
Sheth, J. Post-COVID marketing: adaptive strategies. Journal of Business Research, 116, 2020. 280–283 c.
Kotler, P., & Caslione, J. A. Chaotics: The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence. AMACOM. 2009. 107-109 c.
Burrell, D. N., Lewis, E. J., & Richardson, K. Adaptive marketing, management strategy, and technology innovation in beverage and hospitality markets. International Journal of Innovation in the Digital Economy (IJIDE), 14(1), 2023. 1-10 c.
Ghemawat, P. Redefining Global Strategy: Crossing Borders in a World Where Differences Still Matter. Harvard Business Review Press. 2007. 101-103 c.
Holt, D. Branding in the Age of Social Media. Harvard Business Review, 94(3), 2016. 40–50 c.
Fournier, S., & Avery, J. The uninvited brand. Business Horizons, 54(3), 2011. 193–207 c.
Shams, R., Chatterjee, S., & Chaudhuri, R. Developing brand identity and sales strategy in the digital era: Moderating role of consumer belief in brand. Journal of Business Research, 2024. 179 c.
Pöhlmann, M., Seitz, J., Jambrino-Maldonado, C., & de las Heras-Pedrosa, C. Conceptualizing Agile Branding: Dimensions and antecedents for managing brands in a dynamic environment. Administrative Sciences, 14(6), 2024. 112 c.
Rigby, D. K., Sutherland, J., & Takeuchi, H. Embracing Agile. Harvard Business Review, 94(5), 2016. 40–50 c.
Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. Brand Leadership: Building Assets In an Information Economy. Free Press. 2000. 63 c.
Piller, F. T., & Walcher, D. Toolkits for idea competitions: A novel method to integrate users in new product development. R&D Management, 36(3), 2006. 307–318 c.
Wheeler, A. Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team. Wiley. 2017. 34-51 c.
Microsoft Design. Inclusive Design Principles. 2021. URL: https://inclusive.microsoft.design/ (дата звернення: 23.08.2025).
Kapferer, J.-N. (2012). The New Strategic Brand Management. Kogan Page. pp. 405-409
Mostepaniuk, A. (2017). Corporate Governance. InTech. pp. 4-5
Sheth, J. (2020). Post-COVID marketing: adaptive strategies. Journal of Business Research, 116, pp. 280–283.
Kotler, P., & Caslione, J. A. (2009). Chaotics: The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence. AMACOM. pp. 107-109
Burrell, D. N., Lewis, E. J., & Richardson, K. (2023). Adaptive marketing, management strategy, and technology innovation in beverage and hospitality markets. International Journal of Innovation in the Digital Economy (IJIDE), 14(1), pp. 1-10
Ghemawat, P. (2007). Redefining Global Strategy: Crossing Borders in a World Where Differences Still Matter. Harvard Business Review Press. pp. 101-103
Holt, D. (2016). Branding in the Age of Social Media. Harvard Business Review, 94(3), pp. 40–50.
Fournier, S., & Avery, J. (2011). The uninvited brand. Business Horizons, 54(3), pp. 193–207.
Shams, R., Chatterjee, S., & Chaudhuri, R. (2024). Developing brand identity and sales strategy in the digital era: Moderating role of consumer belief in brand. Journal of Business Research, p. 179
Pöhlmann, M., Seitz, J., Jambrino-Maldonado, C., & de las Heras-Pedrosa, C. (2024). Conceptualizing Agile Branding: Dimensions and antecedents for managing brands in a dynamic environment. Administrative Sciences, 14(6), p. 112
Rigby, D. K., Sutherland, J., & Takeuchi, H. (2016). Embracing Agile. Harvard Business Review, 94(5), pp. 40–50.
Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2000). Brand Leadership: Building Assets In an Information Economy. Free Press. p. 63
Piller, F. T., & Walcher, D. (2006). Toolkits for idea competitions: A novel method to integrate users in new product development. R&D Management, 36(3), pp. 307–318.
Wheeler, A. (2017). Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team. Wiley. pp. 34-51
Microsoft Design (2021). Inclusive Design Principles. URL: https://inclusive.microsoft.design/

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

