ІНТЕГРАЦІЯ ПРИНЦИПІВ СТАЛОГО РОЗВИТКУ В СИСТЕМУ МАРКЕТИНГОВОГО ПЛАНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: сталий розвиток, маркетингові стратегії, інструменти, споживач, маркетингове планування, відповідальність, принципи, інтеграція

Анотація

Стаття присвячена дослідженню інтеграції принципів сталого розвитку у систему маркетингового планування підприємств. Проаналізовано наукові підходи та концепції сталого розвитку, які можуть бути застосовані у маркетинговому плануванні підприємств. Розглянуто еволюцію маркетингових стратегій: від традиційного маркетингу до зеленого та соціально відповідального. Визначено основні принципи інтеграції сталого розвитку у маркетингову діяльність підприємств. Проаналізовано існуючі методи та інструменти маркетингового планування, адаптовані під принципи сталого розвитку. Виявлено проблеми, бар’єри та перспективи інтеграції сталого розвитку у маркетингове планування підприємств. Надано практичні рекомендації та стратегії для ефективного впровадження принципів сталого розвитку у маркетингову діяльність компаній. Представлені пропозиції щодо оптимізації маркетингових інструментів.

Посилання

Карпенко О., Карпенко І. Маркетинг сталого розвитку в умовах цифровізації. Науковий журнал «Economic synergy». 2025. Випуск 3 (17). С. 59-69. DOI: https://doi.org/10.53920/ES-2025-3-5.

Довгань Ю.В., Середницька Л.П. Маркетинг сталого розвитку: досвід ЄС. Економіка та суспільство. 2023. Випуск 49. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-49.

Чернишова Т.В. Актуальні питання розвитку маркетингу в системі сталого розвитку. Економіка та суспільство. 2025. Випуск 73. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-73-22.

Немашкало К. Р., Хахалєв Д. О., Мануйлов О. В. Методологічні підходи до управління сталим розвитком підприємства в умовах нестабільності. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2024. Том 9. № 1. С. 365 – 371. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-1-62.

Татаринцева Ю., Юр’єва І, Чжоу Ж. Сталість та інтеграція принципів сталого розвитку у стратегію відновлення підприємств після кризи: роль інвестицій та цифрового маркетингу. Бізнес-моделі для сталого розвитку: виклики та цифрова трансформація = Business models for sustainable development: challenges and digital transformation : тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф., 15-16 лютого 2024 р. / ред. кол.: Т. Мірошниченко [та ін.]. Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна. 2024. С. 352-354. https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/18300.

Побережна З.М., Юрін М.С. Формування маркетингової стратегії підприємства в контексті сталого розвитку та цифрових трансформацій. Проблеми системного підходу в економіці. 2024. Випуск № 4 (97). С. 64-69. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2024-4-9.

Забарна Е.М. Інтеграція цифрових маркетингових технологій в інвестиційну стратегію сталого розвитку України. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. 2024. Том 35 (74). № 2. С. 60-64. DOI: https://doi.org/10.32782/2523-4803/74-2-11.

Божок А.Р., Колбушкін Ю.П. Маркетинг як інструмент реалізації принципів сталого розвитку. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-157-2-7.

Колесник М.В., Рабош І.О., Чернишова Т.В. Актуальні питання реалізації цілей сталого розвитку в системі соціально-відповідального та екологічного маркетингу на прикладі транспортної інфраструктури. Причорноморські економічні студії. 2024. Випуск 90. С. 143-153. DOI: https://doi.org/10.32782/bses.90-22.

Багріч О. С. Стратегічний маркетинг як координатор сталого розвитку: теоретико-концептуальні основи нової управлінської парадигми. Економіка та суспільство. 2025. Випуск 77. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-77-106.

Багорка М. О. Концепція екологічного маркетингу в маркетинговій стратегії сталого розвитку виробництва аграрних підприємств. Інтелект ХХІ. 2019. №3. С. 23–28. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/int_XXI_2019_3_5 (дата звернення: 10.10.2025).

Мазур Н. А., Ніколашин А. О., Місюк К.М. Інтеграція принципів циркулярної економіки у маркетингові стратегії малого бізнесу: економічна оцінка рентабельності. Актуальні проблеми сталого розвитку. 2025. Том 2, № 2.С. 199-208. DOI: 10.60022/2(2)-22S.

Касян С. Я., Шебанов О. Б. Маркетинг сталого розвитку під час виведення нового товару на ринок. Економічний вісник Дніпровської політехніки. 2024. №2. С. 140-148. URL: https://doi.org/10.33271/ebdut/86.140 (дата звернення: 10.10.2025).

Євтушенко Н.О., Равікович І.Є., Шишигіна Л.С., Маркетингове планування на етапі становлення малих підприємств: проблеми та перспективи. Економічний простір. 2024. № 193. С. 13-20. DOI: https://doi.org/10.30838/EP.193.13-20.

Хахалєв Д., Городецька Т. Планування діяльності як інструмент економічної складової концепції сталого розвитку підприємства. Development Service Industry Management. 2024. № 3. С. 57–63. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2024-7(9).

Ільченко Т. В. Роль маркетингових інструментів в інноваційному розвитку аграрних підприємств. Бізнесінформ. 2020. № 10. С. 460–468. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-10-460-468.

Гончар М., Зеленевич В. Інтеграція принципів сталого розвитку у маркетингові стратегії ІТ-компаній. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences. 2025. № 338(1). С. 505-513. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-75.

Лишенко М.О., Петренко О.І. Вплив сталого розвитку на маркетингову діяльність аграрних підприємств. Економіка та суспільство. 2024. Випуск 65. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-124.

Садченко О., Гайворонська І., Шмагіна В. Інтеграція esg-принципів у виробництві: можливості сталого розвитку, циркулярної економіки та маркетингу. Сталий розвиток економіки. 2025. №1 (52). С. 262-268. DOI: https://doi.org/10.32782/2308-1988/2025-52-36.

Командровська В. Є., Полоус О. В., Мізик В. В. Роль маркетингових стратегій у використанні відкритих інновацій для сталого розвитку підприємств. Актуальні питання економічних наук. 2024. Випуск 5. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.15460208.

Karpenko O., Karpenko I. (2025) Marketynh staloho rozvytku v umovakh tsyfrovizatsii [Sustainable development marketing in the context of digitalization]. Naukovyi zhurnal «Economic synergy» - Scientific journal "Economic synergy", vol. 3 (17), рр. 59-69. DOI: https://doi.org/10.53920/ES-2025-3-5.

Dovhan Yu.V., Serednytska L.P. (2023) Marketynh staloho rozvytku: dosvid YeS [Sustainable development marketing: EU experience]. Ekonomika ta suspilstvo - Економіка та суспільство, vol. 49. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-49.

Chernyshova T.V. (2025) Aktualni pytannia rozvytku marketynhu v systemi staloho rozvytku [Current issues of marketing development in the system of sustainable development]. Ekonomika ta suspilstvo - Економіка та суспільство, vol. 73. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-73-22.

Nemashkalo K. R., Khakhaliev D. O., Manuilov O. V. (2024) Metodolohichni pidkhody do upravlinnia stalym rozvytkom pidpryiemstva v umovakh nestabilnosti [Methodological approaches to managing sustainable development of an enterprise in conditions of instability]. Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky ta tekhniky - Ukrainian Journal of Applied Economics and Technology, vol. 9, no. 1, рр. 365 – 371. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-1-62.

Tataryntseva Yu., Yurieva I, Chzhou Zh. (2024) Stalist ta intehratsiia pryntsypiv staloho rozvytku u stratehiiu vidnovlennia pidpryiemstv pislia kryzy: rol investytsii ta tsyfrovoho marketynhu [Sustainability and integration of sustainable development principles into the recovery strategy of enterprises after the crisis: the role of investments and digital marketing]. Biznes-modeli dlia staloho rozvytku: vyklyky ta tsyfrova transformatsiia = Business models for sustainable development: challenges and digital transformation - Business models for sustainable development: challenges and digital transformation: tezy dop. Mizhnar. nauk.-prakt. konf., 15-16 liutoho 2024 r. / red. kol.: T. Miroshnychenko [ta in.]. Kharkiv : KhNU im. V. N. Karazina. рр. 352-354. Available at: https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/18300 (in Ukrainian).

Poberezhna Z.M., Yurin M.S. (2024) Formuvannia marketynhovoi stratehii pidpryiemstva v konteksti staloho rozvytku ta tsyfrovykh transformatsii [Formation of a company's marketing strategy in the context of sustainable development and digital transformation]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi - Problems of a systems approach in economics, no. 4 (97), рр. 64-69. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2024-4-9.

Zabarna E.M. (2024) Intehratsiia tsyfrovykh marketynhovykh tekhnolohii v investytsiinu stratehiiu staloho rozvytku Ukrainy [Integration of digital marketing technologies into the investment strategy for sustainable development of Ukraine]. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho - Academic notes of V. I. Vernadsky TNU, vol. 35 (74), no. 2, рр. 60-64. DOI: https://doi.org/10.32782/2523-4803/74-2-11.

Bozhok A.R., Kolbushkin Yu.P. Marketynh yak instrument realizatsii pryntsypiv staloho rozvytku [Marketing as a tool for implementing the principles of sustainable development]. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-157-2-7.

Kolesnyk M.V., Rabosh I.O., Chernyshova T.V. (2024) Aktualni pytannia realizatsii tsilei staloho rozvytku v systemi sotsialno-vidpovidalnoho ta ekolohichnoho marketynhu na prykladi transportnoi infrastruktury [Актуальні питання реалізації цілей сталого розвитку в системі соціально-відповідального та екологічного маркетингу на прикладі транспортної інфраструктури]. Prychornomorski ekonomichni studii - Black Sea Economic Studies, vol. 90, рр. 143-153. DOI: https://doi.org/10.32782/bses.90-22.

Bahrich O. S. (2025) Stratehichnyi marketynh yak koordynator staloho rozvytku: teoretyko-kontseptualni osnovy novoi upravlinskoi paradyhmy [Strategic marketing as a coordinator of sustainable development: theoretical and conceptual foundations of a new management paradigm]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and society, vol. 77. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-77-106.

Bahorka M. O. (2019) Kontseptsiia ekolohichnoho marketynhu v marketynhovii stratehii staloho rozvytku vyrobnytstva ahrarnykh pidpryiemstv [The concept of ecological marketing in the marketing strategy for sustainable development of agricultural production]. Intelekt ХХІ - Intellect XXI, no.3, рр. 23–28. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/int_XXI_2019_3_5 (accessed October 10, 2025).

Mazur N. A., Nikolashyn A. O., Misiuk K.M. (2025) Intehratsiia pryntsypiv tsyrkuliarnoi ekonomiky u marketynhovi stratehii maloho biznesu: ekonomichna otsinka rentabelnosti [Integrating circular economy principles into small business marketing strategies: an economic assessment of profitability]. Aktualni problemy staloho rozvytku - Current issues of sustainable development, vol. 2, no. 2.рр, 199-208. DOI: 10.60022/2(2)-22S.

Kasian S. Ya., Shebanov O. B. (2024) Marketynh staloho rozvytku pid chas vyvedennia novoho tovaru na rynok [Sustainable marketing when launching a new product]. Ekonomichnyi visnyk Dniprovskoi politekhniky - Economic Bulletin of the Dnipro Polytechnic Institute, no.2, рр. 140-148. Available at: https://doi.org/10.33271/ebdut/86.140 (accessed October 10, 2025).

Yevtushenko N.O., Ravikovych I.Ye., Shyshyhina L.S., (2024) Marketynhove planuvannia na etapi stanovlennia malykh pidpryiemstv: problemy ta perspektyvy [Marketing planning at the stage of formation of small enterprises: problems and prospects]. Ekonomichnyi prostir - Economic space, no. 193, рр. 13-20. DOI: https://doi.org/10.30838/EP.193.13-20.

Khakhaliev D., Horodetska T. (2024) Planuvannia diialnosti yak instrument ekonomichnoi skladovoi kontseptsii staloho rozvytku pidpryiemstva [Activity planning as a tool of the economic component of the concept of sustainable enterprise development]. Development Service Industry Management, no. 3, рр. 57–63. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2024-7(9).

Ilchenko T. V. (2020) Rol marketynhovykh instrumentiv v innovatsiinomu rozvytku ahrarnykh pidpryiemstv [The role of marketing tools in the innovative development of agricultural enterprises]. Biznesinform - Businessinform, no. 10, рр. 460–468. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-10-460-468.

Honchar M., Zelenevych V. (2025) Intehratsiia pryntsypiv staloho rozvytku u marketynhovi stratehii IT-kompanii [Integrating sustainable development principles into marketing strategies of IT companies]. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, no. 338(1), рр. 505-513. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-75.

Lyshenko M.O., Petrenko O.I. (2024) Vplyv staloho rozvytku na marketynhovu diialnist ahrarnykh pidpryiemstv [The impact of sustainable development on the marketing activities of agricultural enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and society, vol. 65. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-124.

Sadchenko O., Haivoronska I., Shmahina V. (2025) Intehratsiia esg-pryntsypiv u vyrobnytstvi: mozhlyvosti staloho rozvytku, tsyrkuliarnoi ekonomiky ta marketynhu [Integration of ESG principles in production: opportunities for sustainable development, circular economy and marketing]. Stalyi rozvytok ekonomiky - Sustainable economic development, no.1 (52), рр. 262-268. DOI: https://doi.org/10.32782/2308-1988/2025-52-36.

Komandrovska V. Ye., Polous O. V., Mizyk V. V. (2024) Rol marketynhovykh stratehii u vykorystanni vidkrytykh innovatsii dlia staloho rozvytku pidpryiemstv [The role of marketing strategies in using open innovation for sustainable enterprise development]. Aktualni pytannia ekonomichnykh nauk - Current issues in economic sciences, vol. 5. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.15460208.

Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2025-09-29
Як цитувати
Середа, Н. (2025). ІНТЕГРАЦІЯ ПРИНЦИПІВ СТАЛОГО РОЗВИТКУ В СИСТЕМУ МАРКЕТИНГОВОГО ПЛАНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ. Економіка та суспільство, (79). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-79-51
Розділ
МАРКЕТИНГ