МАРКЕТИНГ ІННОВАЦІЙ У РОЗРІЗІ СУЧАСНОГО КАВОВОГО РИНКУ

Ключові слова: інновації, маркетинг інновацій, кава, кавовий ринок, specialty кава, маркетинговий інструмент, соціальні мережі

Анотація

Стаття присвячена дослідженню та розкриттю поняття інновацій, маркетингу інновацій та яким чином ці поняття застосовуються у розрізі сучасного українського ринку кави та кавових виробів, який станом на зараз динамічно розвивається та є нестабільним. Загалом, у цій статті розглянуто велику кількість факторів, що можуть мати прямий чи опосередкований вплив на розвиток кавового ринку в Україні. Було розглянуто динаміку та основні тенденції розвитку ринку кави, а саме обсяги його споживання протягом протягом 2014-2024 рр. та останні тренди, що проявляються у способах споживання кави; розглянуто поняття та особливості інновацій, його трактування популярними науковцями; розглянуто поняття маркетингу інновацій та його відмінності та спільні риси із загальним значенням інновацій; виокремлено та запропоновано маркетингові інструменти що використовуються та можуть використовуватися у розрізі просування кави та кавових напоїв.

Посилання

Россоха В.В. Потенціал ринку кави в Україні та світі. Економіка та суспільство. 2024. № 54. 12 с.

Державна служба статистики України. Зовнішня торгівля окремими видами товарів за країнами світу в 2024 році. URL: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2024/zd/e_iovt/arh_iovt2024.htm

Invest in Cherkasy Region. Україна витратила на імпорт кави 79,5 млн. USD в 1 кварталі 2025 року. URL: https://investincherkasyregion.gov.ua/uk/news/ukrayina-vytratyla-na-import-kavy-795-mln-usd-v-1-kvartali-2025

European Coffee Report. Європейська Федерація Кави. URL: https://www.ecf-coffee.org/wp-content/uploads/2024/07/European-Coffee-Report-2023-2024.pdf

Вітюк А.В., Залєвська А.О. Аналіз розвитку ринку кавових напоїв в Україні. Innovation and Sustainability. 2023. № 4. 9 с.

Й. Шумпетер. Теорія інноваційного розвитку. Лондон : Видавництво Informa, Routledge Taylor & Francis Group. 2021. 254 с.

Супрун Н.А., Кудласевич О.М. Економічна наука як чинник суспільного прогресу: уроки Михайла Туган-Барановського. Економіка України. 2025. Том 68, №6 (763). С. 78-90.

Христенко О., Пантюх В. Маркетинг інновацій в контексті формування ефективної кадрової політики підприємства. Економіка і регіон. №4 (87). 2022. с. 225-231.

Rossokha V.V. (2024). The potential of the coffee market in Ukraine and the world. “Economy and Society”, №54. 12 p.

State Statistics Service of Ukraine. Foreign trade in certain types of goods by countries of the world in 2024. URL: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2024/zd/e_iovt/arh_iovt2024.htm

Invest in Cherkasy Region. Ukraine spent 79.5 million USD on coffee imports in the 1st quarter of 2025. URL: https://investincherkasyregion.gov.ua/uk/news/ukrayina-vytratyla-na-import-kavy-795-mln-usd-v-1-kvartali-2025

European Coffee Report. European Coffee Federation. URL: https://www.ecf-coffee.org/wp-content/uploads/2024/07/European-Coffee-Report-2023-2024.pdf

Vityuk A.V., Zalevska A.O. (2023). Analysis of the development of the coffee drinks market in Ukraine. Innovation and Sustainability. № 4. 9 p.

Schumpeter J. (2021). Theory of Innovative Development. London: Informa Publishing House, Routledge Taylor & Francis Group. 254 p.

Suprun N.A., Kudlasevich O.M. (2025). Economic science as a factor of social progress: lessons of Mykhailo Tugan-Baranovsky. Economics of Ukraine. Vol. 68, No. 6 (763), pp. 78-90.

Khrystenko O., Pantyukh V. (2022). Marketing of innovations in the context of forming an effective personnel policy of the enterprise. Economy and Region. No. 4 (87), pp. 225-231.

Переглядів статті: 1
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2025-08-25
Як цитувати
Дубовий, О. (2025). МАРКЕТИНГ ІННОВАЦІЙ У РОЗРІЗІ СУЧАСНОГО КАВОВОГО РИНКУ. Економіка та суспільство, (78). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-78-159
Розділ
МАРКЕТИНГ