МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Анотація
У статті доведено, що маркетингові інструменти відіграють ключову роль у формуванні стратегії розвитку підприємств альтернативної енергетики України. Вони забезпечують не лише просування інноваційних технологій, але й створюють умови для залучення інвестицій, підвищення довіри споживачів та інтеграції підприємств у європейський ринок. Визначено, що ефективне застосування маркетингових підходів у поєднанні з європейським досвідом створює можливості для формування конкурентоспроможної галузі альтернативної енергетики в Україні, яка здатна забезпечити не лише економічні вигоди, а й стратегічну енергетичну безпеку та екологічний баланс у поствоєнний період. Встановлено, що зовнішнє маркетингове середовище є багатофакторним і потребує комплексного аналізу через політичні, економічні, соціальні та технологічні детермінанти, що підтверджується результатами проведеного PEST-аналізу. Доведено, що важливою складовою розвитку виступає міжнародний досвід країн-членів ЄС, який демонструє ефективність кооперативних моделей, енергетичної демократії та кластерних ініціатив у забезпеченні довгострокової стійкості ринку відновлювальних джерел енергії.
Посилання
Демурджан Ю. Особливості формування стратегії розвитку підприємств альтернативної енергетики. Економіка та суспільство. 2024. №(59). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-143
Демурджан Ю. Методичний підхід до оцінки ефективності реалізації стратегії розвитку підприємств альтернативної енергетики. Економіка та суспільство. 2025. № (76). DOI:: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-76-76
Дьомін О.О., Джусов О.А. Стратегія розвитку енергетичних підприємств в Україні. Молодий вчений. 2018. № 10 (62). C. 330-333.
Діденко Є. Застосування технологій цифрового маркетингу на підприємстві з будівництва сонячних електростанцій: теорія і практика. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2024. № 6. С. 410-414.
Чигрин О.Ю., Хоменко Л.М., Зябіна Є.А. Smart-енергетика і маркетинг: інновації для сталого та екологічно відповідального розвитку: навчальний посібник. Одеса : Олді. 2024. 104 с.
Корнієнко Т. Маркетингові стратегії у формуванні конкурентних переваг підприємств в умовах воєнного стану. 2023. Економіка та суспільство, (49). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-65
Олексюк Г. В., Самотій Н. С. Маркетингове ціноутворення бізнесу крізь призму викликів в енергетичному секторі України. Регіональна економіка. 2025. №1(115). С. 100-108. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2025-1-9
Yakubiv V., Maksymiv Yu., Hryhoruk I., Popadynets N., Piatnychuk I., Development of Renewable Energy Sources in the Context of Energy Management. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. № Vol. 6, No. 3-4, 2019. P. 77-87
Yakubiv V., Maksymiv Y., Popadynets N., Hryhoruk I. Market of solid biofuels in Ukraine: the foundation of energy safety strengthening in Ukraine. Mechanisms of interaction between competitiveness and innovation in modern international economic relations: collective monograph / edited by M. Bezpartochnyi, in 4 Vol. / ISMA University. Riga: «Landmark» SIA, 2017. Vol. 4.. Pp. 193-201.
Was A., Sulewski P., Krupin V., Popadynets N., Malak-Rawlikowska A., Szymanska M., Skorokhod I., Wysoki´nski M. The Potential of Agricultural Biogas Production in Ukraine—Impact on GHG Emissions and Energy Production. Energies. 2020. № 13, 5755. Pp. 1-20. DOI: https://doi.org/10.3390/en13215755
Yakymchuk A., Kardash O., Popadynets N., Yakubiv V., Maksymiv Yu., Hryhoruk I., Kotsko T. (2022) Modeling and Governance of the Country’s Energy Security: The Example of Ukraine. International Journal of Energy Economics and Policy. 2022. № 12(5). Pp. 280–286. DOI: https://doi.org/10.32479/ijeep.13397
Demurdzhan Y. (2025) Osoblyvosti formuvannya stratehiyi rozvytku pidpryyemstv alʹternatyvnoyi enerhetyky [Characteristics of formation of strategy of development of enterprises of alternative energy]. Еkonomika ta suspilstvо, no 59. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-143 (in Ukrainian)
Demurdzhan Y. (2025) Metodychnyy pidkhid do otsinky efektyvnosti realizatsiyi stratehiyi rozvytku pidpryyemstv alʹternatyvnoyi enerhetyky [Methodological approach to assessing the efficiency of implementing the strategy for the development of alternative energy enterprises]. Ekonomika ta suspilstvо, no (76). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-76-76 (in Ukrainian)
Domin O.O., Dzhusov O.A (2018) Stratehiya rozvytku enerhetychnykh pidpryyemstv v Ukrayini [Strategy for the development of energy-type enterprises in Ukraine]. Molodyy vchenyy, no 10 (62), pp. 330-333. (in Ukrainian)
Didenko Ye. (2024) Zastosuvannya tekhnolohiy tsyfrovoho marketynhu na pidpryyemstvi z budivnytstva sonyachnykh elektrostantsiy: teoriya i praktyka [Application of digital marketing technologies in a solar power plant construction company: theory and practice]. Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Ekonomichni nauky, no. 6, pp 410-414. (in Ukrainian)
Chyhryn O.Yu., Khomenko L.M., Zyabina YE.A. (2024) Smart-enerhetyka i marketynh: innovatsiyi dlya staloho ta ekolohichno vidpovidalʹnoho rozvytku: navchalʹnyy posibnyk [Smart energy and marketing: innovations for sustainable and environmentally responsible development: a textbook]. Odesa : Oldi. 104 p. (in Ukrainian)
Korniienko T (2023) Marketynhovi stratehiyi u formuvanni konkurentnykh perevah pidpryyemstv v umovakh voyennoho stan [Marketing strategies in the formation of competitive advantages of enterprises under martial law]. Ekonomika ta suspilstvо, no 49. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-65 (in Ukrainian)
Oleksyuk H. V., Samotiy N. S. (2025) Marketynhove tsinoutvorennya biznesu kriz' pryzmu vyklykiv v enerhetychnomu sektori Ukrayiny [Marketing pricing of business through the prism of challenges in the energy sector of Ukraine]. Rehional'na ekonomika, no 115 (1), pp. 100-108. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2025-1-9 (in Ukrainian)
Yakubiv V., Maksymiv Yu., Hryhoruk I., Popadynets N., Piatnychuk I. (2019) Development of Renewable Energy Sources in the Context of Energy Management. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. no. 3-4, pp. 77-87
Yakubiv V., Maksymiv Y., Popadynets N., Hryhoruk I. Market of solid biofuels in Ukraine: the foundation of energy safety strengthening in Ukraine. Mechanisms of interaction between competitiveness and innovation in modern international economic relations: collective monograph / edited by M. Bezpartochnyi, in 4 Vol. / ISMA University. Riga: «Landmark» SIA, 2017. Vol. 4.. Pp. 193-201.
Was A., Sulewski P., Krupin V., Popadynets N., Malak-Rawlikowska A., Szymanska M., Skorokhod I., Wysoki´nski M. The Potential of Agricultural Biogas Production in Ukraine—Impact on GHG Emissions and Energy Production. Energies. 2020. № 13, 5755. Pp. 1-20. DOI: https://doi.org/10.3390/en13215755
Yakymchuk A., Kardash O., Popadynets N., Yakubiv V., Maksymiv Yu., Hryhoruk I., Kotsko T. (2022) Modeling and Governance of the Country’s Energy Security: The Example of Ukraine. International Journal of Energy Economics and Policy. 2022. № 12(5). Pp. 280–286. DOI: https://doi.org/10.32479/ijeep.13397

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.