СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В КОНТЕКСТІ ЕЛЕКТРОННОГО УРЯДУВАННЯ
Анотація
Світ інформаційних технологій динамічно змінюється. Тому поява та широке впровадження хмарних технологій, великих даних, мобільних та соціальних комунікацій, інтернету речей, а також підвищення вимог безпеки даних зумовило необхідність коригування довгострокових глобальних проєктів. Інформаційні технології в даний час схильні до бурхливого розвитку та активного впровадження у всі сфери суспільного життя, а сфера державного управління тісно взаємодіє з усіма соціальними відносинами та процесами. У постіндустріальному суспільстві, де інформація є невід'ємною частиною політичного, економічного, соціального прогресу, сучасні держави не повинні ігнорувати існуючі інноваційні тенденції. Тому, щоб оперативно реагувати на потреби суспільства, забезпечувати зростання економіки, а також підвищувати ефективність державного управління, впроваджуються технології «електронного уряду». Грамотне використання IT-інструментів у держсекторі має забезпечувати прозорість, здатність до реагування та підзвітність державних послуг, а також надавати можливість швидкого та ефективного вирішення проблем громадян. У статті досліджено стратегії розвитку креативного менеджменту в контексті впровадження електронного урядування як ключової складової сучасної публічної адміністрації. Розкрито сутність креативного менеджменту як інноваційного підходу до управління, що ґрунтується на ідеях, гнучкості, цифрових компетентностях і відкритості до змін. Проаналізовано, як цифровізація управлінських процесів, розвиток е-демократії та інструментів відкритого урядування створюють нові умови для креативних управлінських рішень у публічному секторі. Визначено основні напрями інтеграції електронних технологій та креативного мислення в систему державного управління. Особливу увагу приділено потенціалу синергії креативних стратегій із цифровими сервісами для підвищення ефективності управління, прозорості. Стаття спрямована на виявлення ефективних моделей управлінських стратегій, які здатні забезпечити адаптивність і сталий розвиток органів влади в цифрову епоху.
Посилання
Almutairi, B. A. M. (2024). Integrating AI, Blockchain, and Cloud Computing for Enhanced E-Government Solutions. In Advances in Electronic Government, Digital Divide, and Regional Development Book Series (pp. 331–370). Available at: https://doi.org/10.4018/979-8-3693-7678-2.ch011
Bryson, J. M., Crosby, B. C., & Bloomberg, L. (2014). Public value governance: Moving beyond traditional public administration and the new public management. Public Administration Review, 74(4), 445–456.
Castells, M. (1996). The Rise of the Network Society. Oxford: Blackwell.
Coleman, S. (2013). How Voters Feel. Cambridge: Cambridge University Press.
Fountain, J. E. (2001). Building the Virtual State: Information Technology and Institutional Change. Washington, D.C.: Brookings Institution Press.
Leadbeater, C. (2009). We-Think: Mass Innovation, Not Mass Production. London: Profile Books.
OECD. (n.d.). The Path to Becoming a Data-Driven Public Sector. OECD Digital Government Studies. Available at: https://www.oecd.org/
Tapscott, D. (2016). The Digital Economy: Rethinking Promise and Peril in the Age of Networked Intelligence (2nd ed.). McGraw-Hill Education.
United Nations. (2022). E-Government Survey 2022: The Future of Digital Government. United Nations Department of Economic and Social Affairs. Available at: https://publicadministration.un.org
Brych, V. Ya. (2018). Kreatyvnyi menedzhment: [dlia vyvchennia dystsypliny stud. dennoi ta zaochnoi form navch. ekon. spets.]. [ Creative management] Ternopil: TNEU, р.220
Burachek, I. V., Zakapko, O. I., & Yarmoliuk, D. I. (2020). Kreatyvnyi menedzhment yak osnovnyi instrument rozvytku suchasnoho biznesu v Ukraini. [Creative management as the main tool for the development of modern business in Ukraine] Infrastruktura rynku, 24, 146–150. Available at: https://doi.org/10.32843/infrastruct42-25
Hudz, O. Ye., & Koval, I. M. (2020). Kreatyvnyi menedzhment pidpryiemstva. [Creative enterprise management] Ekonomika. Menedzhment. Biznes, 4, 4–7. Available at: https://doi.org/10.31673/2415-8089.2020.040407
Kovbasiuk, Yu. V. (Red.). (2012). Derzhavne upravlinnia: pidruchnyk (T. 1). [Public administration] K.; Dnipropetrovsk: NADU.
Solomko, Yu. I. (2018). Elektronne uriaduvannia: poniattia, sutnist, pryntsypy ta napriamy rozvytku. [Electronic governance: concept, essence, principles and development directions] Efektyvnist derzhavnoho upravlinnia, 55. Vyp. 2.S. 135-143 https://doi.org/10.33990/2070-4011.55.2018.146726
Dubovyk, O. M. (2021). Kreatyvnyi menedzhment u derzhavnomu upravlinni: vyklyky tsyfrovoi epokhy. [Creative management in public administration: challenges of the digital age] Derzhavne upravlinnia: teoriia ta praktyka, 3(71), 49–55.
Davymuka, S. A., & Fedulova, L. I. (2017). Kreatyvnyi sektor ekonomiky: dosvid ta napriamy rozbudovy: monohrafiia. [Creative sector of the economy: experience and directions of development] Lviv: DU “Instytut rehionalnykh doslidzhen im. M. I. Dolishnoho NAN Ukrainy”.
Semenchenko, A. I., & Dreshpak, V. M. (Red.). (2017). Elektronne uriaduvannia ta elektronna demokratiia: navchalnyi posibnyk (u 15 ch.). [E-Government and E-Democracy] Kyiv: FOP Moskalenko O. M.
Almutairi, B. A. M. Integrating AI, Blockchain, and Cloud Computing for Enhanced E-Government Solutions. Advances in Electronic Government, Digital Divide, and Regional Development Book Series,2024, 331–370. URL: https://doi.org/10.4018/979-8-3693-7678-2.ch011
Bryson, J. M., Crosby, B. C., & Bloomberg, L. Public Value Governance: Moving Beyond Traditional Public Administration and the New Public Management. // Public Administration Review, 74(4), 2014,445–456.
Castells, M. (1996). The Rise of the Network Society. Oxford: Blackwell. URL: https://journals.sagepub.com+2
Coleman, S. (2013). How Voters Feel. Cambridge: Cambridge University Press.
Fountain, J. E. (2001). Building the Virtual State: Information Technology and Institutional Change. Washington, D.C.: Brookings Institution Press.
Leadbeater, C. We-Think: Mass Innovation, Not Mass Production. Profile Books. 2009, 292 p.
OECD The Path to Becoming a Data-Driven Public Sector. OECD Digital Government Studies. URL: https://www.oecd.org/
Tapscott, D. The Digital Economy: Rethinking Promise and Peril in the Age of Networked Intelligence. McGraw-Hill Education. 2016, 432 p.
United Nations E-Government Survey 2022: The Future of Digital Government. United Nations Department of Economic and Social Affairs. URL: https://publicadministration.un.org.
Брич В.Я. Креативний менеджмент:[для вивчення дисципліни студ.денної та заочної форм навч.екон.спец.]. Тернопіль:ТНЕУ,2018.220с.
Бурачек І.В., Закапко О.І., Ярмолюк Д.І. Креативний менеджмент як основний інструмент розвитку сучасного бізнесу в Україні. Інфраструктура ринку. 2020. № 24. С. 146–150. DOI: https://doi.org/10.32843/ infrastruct42-25
Гудзь О.Є., Коваль І.М. Креативний менеджмент підприємства. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2020. № 4. С. 4–7. DOI: https://doi.org/10.31673/2415-8089.2020.040407
Державне управління: підручник: у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України; ред. кол.: Ю. В. Ковбасюк (голова), [та ін.]. Т. 1. К.; Дніпропетровськ НАДУ, 2012. 564 с.
Соломко, Ю. І. Електронне урядування: поняття, сутність, принципи та напрями розвитку. Ефективність державного управління, (55).2018. Вип. 2.С. 135-143 URL: https://doi.org/10.33990/2070-4011.55.2018.146726
Дубовик, О. М. Креативний менеджмент у державному управлінні: виклики цифрової епохи. Державне управління: теорія та практика. № 3(71). 2021. С. 49–55.
Давимука С. А., Федулова Л. І. Креативний сектор економіки: досвід та напрями розбудови: монографія. ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України”. Львів, 2017. 528 с .
Електронне урядування та електронна демократія: навч. посіб.: у 15 ч. / за заг. ред. А.І. Семенченка, В.М. Дрешпака. К.: ФОП Москаленко О. М., 2017.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.