СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ПОДІЄВОГО ТУРИЗМУ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РІВНІ: СТАТИСТИЧНИЙ АНАЛІЗ ТА ІННОВАЦІЙНІ ПЕРСПЕКТИВИ

  • Оксана Крупа Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького https://orcid.org/0000-0003-3512-6925
Ключові слова: подієвий туризм, стратегія розвитку, регіон, статистичний аналіз, інноваційні технології, туристичний потенціал

Анотація

Метою статті є теоретичне обґрунтування та практичне визначення ключових підходів до формування стратегії розвитку подієвого туризму на регіональному рівні з урахуванням сучасних викликів та інноваційних тенденцій у туристичній сфері. Об’єктом дослідження виступає стратегічне управління розвитком подієвого туризму в умовах регіонального зовнішнього середовища. У статті визначено стратегічну важливість подієвого туризму як інструменту активізації соціально-економічного розвитку регіону. Доведено, що саме цей вид туризму, орієнтований на культурно-масові, спортивні, мистецькі та релігійні заходи, здатен формувати імідж регіонів, розкривати їхній туристичний потенціал та сприяти соціальній згуртованості населення. Обґрунтовано необхідність створення цілісної стратегії розвитку подієвого туризму з чіткими етапами планування, цифровим супроводом та мультипартнерською реалізацією.

Посилання

Тищенко П. В. Теоретичні аспекти та розвиток подієвого туризму регіону. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія Економічні науки. 2011. № 33. С. 124–128.

Устименко Л. М. Освітній туризм як історико-культурне явище. Культура і сучасність. 2013. № 1. С. 88-92.

Чаркіна Т.Ю., Зайцева В.М., Пікуліна О.В., Реукова А.О. Сучасні тренди розвитку та нові напрямки туристичної індустрії. Агросвіт. 2022. №3. С. 49–56.

Червінський А. Роль подієвого туризму в освоєнні культурно-освітнього простору Прикарпаття. Гірська школа українських Карпат. 2016. № 14. С. 235–238.

Красноруцький О.О., Грідін О.В. Роль та значення відмінних особливостей моделей міжнародного та національного менеджменту в практиці міжнародного бізнесу. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка: Економічні науки. 2016. Вип. 174. С. 12-23

Опанащук Ю.Я. Туристичний бізнес в Україні: стан та перспективи розвитку. Стратегія економічного розвитку України. 2020. №46. С. 188–195.

Цвілий С.М. Конструктивна модель реалізації потенціалу індустрії туризму України в європейському геоекономічному просторі. Збірник наукових праць ТДАТУ імені Дмитра Моторного (економічні науки). 2024. № 1(50). С. 57–69.

Штангрет А., Силкін О., Шляхетко В. Трудова міграція як зовнішня загроза для кадрової безпеки підприємства. № 10(38), 2024. Наукові інновації та передові технології. С. 190-201. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-10(38)-190-201 (дата звернення: 29/05/2025)

Штангрет А., Силкін О. Безпекові аспекти управління персоналом в умовах гіпердинамічного зовнішнього середовища. № 9(37), 2024. Наукові інновації та передові технології. С. 227-237. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-9(37)-227-237 (дата звернення: 30/05/2025)

Eurostat. URL: https://ec.europa.eu/eurostat (дата звернення: 30/05/2025)

Tyshchenko, P. V. (2011). Teoretychni aspekty ta rozvytok podiievoho turyzmu rehionu [Theoretical aspects and development of event tourism in the region]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, (33), 124–128. [in Ukrainian].

Ustymenko, L. M. (2013). Osvitnii turyzm yak istoryko-kulturne yavyshche [Educational tourism as a historical and cultural phenomenon]. Kultura i suchasnist, (1), 88–92. [in Ukrainian].

Charkina, T. Yu., Zaitseva, V. M., Pikulina, O. V., & Reukova, A. O. (2022). Suchasni trendy rozvytku ta novi napriamky turychnoi industrii [Modern development trends and new directions of the tourism industry]. Ahrosvit, (3), 49–56. [in Ukrainian].

Chervinskyi, A. (2016). Rol podiievoho turyzmu v osvoienni kulturno-osvitnoho prostoru Prykarpattia [The role of event tourism in the development of the cultural and educational space of Prykarpattia]. Hirska shkola ukrainskykh Karpat, (14), 235–238. [in Ukrainian].

Krasnorutskyi, O. O., & Hridin, O. V. (2016). Rol ta znachennia vidminnykh osoblyvostei modelei mizhnarodnoho ta natsionalnoho menedzhmentu v praktytsi mizhnarodnoho biznesu [The role and significance of distinct features of international and national management models in international business practice]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu silskoho hospodarstva imeni Petra Vasylenka: Ekonomichni nauky, (174), 12–23. [in Ukrainian].

Opanashchuk, Yu. Ya. (2020). Turystychnyi biznes v Ukraini: stan ta perspektyvy rozvytku [Tourism business in Ukraine: current state and development prospects]. Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy, (46), 188–195. [in Ukrainian].

Tsviilyi, S. M. (2024). Konstruktyvna model realizatsii potentsialu industrii turyzmu Ukrainy v yevropeiskomu heoekonomichnomu prostori [Constructive model of realizing the potential of the tourism industry of Ukraine in the European geoeconomic space]. Zbirnyk naukovykh prats TDATU imeni Dmytra Motornoho (ekonomichni nauky), (1(50)), 57–69. [in Ukrainian].

Shtangret, A., Sylkin, O., & Shliakhetko, V. (2024). Trudova mihratsiia yak zovnishnia zahroza dlia kadrovoi bezpeky pidpryiemstva [Labour migration as an external threat to the personnel security of the enterprise]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii, (10(38)), 190–201. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-10(38)-190-201 [in Ukrainian].

Shtangret, A., & Silkin, O. (2024). Bezpekovі aspekty upravlinnia personalom v umovakh hiperdynamichnoho zovnishnoho seredovyshcha [Security aspects of personnel management in a hyperdynamic external environment]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii, (9(37)), 227–237. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-9(37)-227-237 [in Ukrainian].

Eurostat. URL: https://ec.europa.eu/eurostat (date of access: 05/05/2025) [in English].

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-04-28
Як цитувати
Крупа, О. (2025). СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ПОДІЄВОГО ТУРИЗМУ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РІВНІ: СТАТИСТИЧНИЙ АНАЛІЗ ТА ІННОВАЦІЙНІ ПЕРСПЕКТИВИ . Економіка та суспільство, (74). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-74-157