АНТИКРИЗОВИЙ МАРКЕТИНГ: ЕФЕКТИВНІ СТРАТЕГІЇ У ПЕРІОДИ ЕКОНОМІЧНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
Анотація
У статті досліджено трансформаційний потенціал антикризового маркетингу як інструменту стратегічної стабілізації суб’єктів господарювання в умовах екстремальної турбулентності макроекономічного середовища. Розкрито парадигмальні зміни у функціонуванні маркетингових систем, зумовлені системною деструкцією споживчих патернів та варіативністю поведінкових моделей ринку в умовах економічної нестабільності. Визначено комплекс адаптаційно-ресинхронізуючих маркетингових стратегій, здатних забезпечити інституціональну резилієнтність підприємств та превентивну нейтралізацію ризиків комерційної ентропії. Досліджено доцільність інкорпорації високочастотної аналітики та антиципативних ціннісних конструктів у стратегічне планування маркетингових заходів. Обґрунтовано концептуальні засади інтеграції антикризових технологій у стратегічно-інформаційний контур підприємства як домінанти збереження ринкової ідентичності та забезпечення оперативної адаптивності. Доведено необхідність ідентифікації ефективних контрциклічних підходів до маркетингової діяльності в межах мультифакторної економічної волатильності.
Посилання
Дзямулич М. І. Особливості страхування інвестиційних проектів в умовах нестабільності фінансових ринків. Економічний форум. 2011. №1. С. 185–189.
Дзямулич М. І., Шматковська Т. О., Борисюк О. В. Великі дані та їх роль у формуванні цифрової економіки. Галицький економічний вісник. 2021. Том 70. №3. С. 16–21.
Чалюк Ю. О. Особливості соціальної політики ЄС. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2014. №5(1). С. 115–118.
Чалюк Ю. О. Соціальні послуги в умовах соціалізації глобальної економіки: теорія та практика : монографія. Київ : КНЕУ, 2022. 320 с.
Шматковська Т. О., Коробчук Т. І., Борисюк О. В. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології в системі обліково-аналітичного забезпечення щодо моделювання бізнес-процесів. Економіка та суспільство. 2023. №53.
Ященко О. О. Інформаційний шум та маркетингові інструменти для його подолання. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2024. №4(40). С. 151–157.
Ященко О. О. Перспективи маркетингових стратегій в умовах кризи та наростання обсягів інформаційного шуму: інноваційні підходи. Інвестиції: практика та досвід. 2025. №3. С. 175–179.
Ященко О. О. Сучасні підходи до розробки стратегії мінімалістичного маркетингу. Економіка та суспільство. 2024. №70.
Arakelova I., Shulpina N., Tokareva V., Nahorna O., Shulha O., Khomiuk N., Sodoma R., Shmatkovska T. Research and management of the price policy in the field of marketing services of the enterprise using modern information technologies in the conditions of sustainable development. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. 2024. Vol. 14(1). Special Issue XL. Pp. 240–244.
Dziamulych M., Moskovchuk A., Vavdiiuk N., Kovalchuk N., Kulynych M., Naumenko N. Analysis and economic and mathematical modeling in the process of forecasting the financial capacity of milk processing enterprises of the agro-industrial sector: a case study of Volyn region, Ukraine. Scientific Papers Series “Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development”. 2021. Vol. 21(1). Pp. 259–272.
Rozskazov A. G., Chaliuk Y. O., Anishchenko V. O., Smal I., Matviichuk O. Implementing of the COM-B model in in-service training of civil servants as a prerequisite for effective public governance. Academic Journal of Interdisciplinary Studies. 2021. Vol. 10(3). Pp. 241–252.
Dziamulych, M. I. (2011) Osoblyvosti strakhuvannia investytsiinykh proektiv v umovakh nestabilnosti finansovykh rynkiv [Peculiarities of insurance of investment projects in conditions of instability of financial markets]. Ekonomichnyi forum, vol. 1, pp. 185–189. (in Ukrainian).
Dziamulych, M. I., Shmatkovska, T. O., & Borysiuk, O. V. (2021). Velyki dani ta iikh rol u formuvanni tsyfrovoi ekonomiky [Big data and its role in shaping the digital economy]. Galytskyi ekonomichnyi visnyk, vol. 70(3), pp. 16–21 (in Ukrainian).
Chaliuk Y. O. (2014). Osoblyvosti sotsialnoi polityky ES [Features of EU social policy]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky», vol. 5(1), pp. 115–118 (in Ukrainian).
Chaliuk, Yu. O. (2022). Sotsialni poslugy v umovakh sotsializatsii globalnoi ekonomiky: teoria ta praktyka [Social services in the conditions of socialization of the global economy: theory and practice]. Kyiv : KNEU (in Ukrainian).
Shmatkovska, T. O., Korobchuk, T. I., & Borysiuk, O. V. (2023). Suchasni informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v systemi oblikovo-analitychnoho zabezpechennia shchodo modeliuvannia biznes-protsesiv [Modern information and communication technologies in the system of accounting and analytical support for modeling business processes]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 53 (in Ukrainian).
Iashchenko, O. O. (2024). Informatsiinyi shum ta marketynhovi instrumenty dlia yoho podolannia [Information noise and marketing tools to overcome it]. Ekonomichnyi chasopys Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky, vol. 4(40), pp. 151–157 (in Ukrainian).
Iashchenko, O. O. (2025). Perspektyvy marketynhovykh stratehii v umovakh kryzy ta narostannia obsiahiv informatsiinoho shumu: innovatsiini pidkhody [Prospects for marketing strategies in times of crisis and increasing information noise: innovative approaches]. Investytsii: praktyka ta dosvid, vol. 3, pp. 175–179 (in Ukrainian).
Iashchenko, O. O. (2024). Suchasni pidkhody do rozrobky stratehii minimalistychnoho marketynhu [Modern approaches to developing a minimalistic marketing strategy]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 70 (in Ukrainian).
Arakelova, I., Shulpina, N., Tokareva, V., Nahorna, O., Shulha, O., Khomiuk, N., Sodoma, R., & Shmatkovska, T. (2024). Research and management of the price policy in the field of marketing services of the enterprise using modern information technologies in the conditions of sustainable development. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research, vol. 14(1), special issue XL, pp. 240-244.
Dziamulych, M., Moskovchuk, A., Vavdiiuk, N., Kovalchuk, N., Kulynych, M., & Naumenko N. (2021). Analysis and economic and mathematical modeling in the process of forecasting the financial capacity of milk processing enterprises of the agro-industrial sector: a case study of Volyn region, Ukraine. Scientific Papers Series “Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development”, vol. 21(1), pp. 259–272.
Rozskazov, A. G., Chaliuk, Y. O., Anishchenko, V. O., Smal, I., & Matviichuk, O. (2021). Implementing of the COM-B model in in-service training of civil servants as a prerequisite for effective public governance. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, vol. 10(3), pp. 241–252.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.