ВПЛИВ СТРАТЕГІЙ РОЗШИРЕННЯ БРЕНДУ НА ГЛОБАЛЬНУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ: ДОСВІД ПРОВІДНИХ КОМПАНІЙ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню впливу стратегій розширення бренду на глобальну конкурентоспроможність провідних компаній. Розглянуто три основні стратегії: монобрендинг, суббрендинг та мультибрендинг, на прикладі таких компаній, як Samsung, Sony та Coca-Cola Company. Проаналізовано переваги та ризики кожної з цих стратегій, а також їхній вплив на впізнаваність бренду, лояльність споживачів та позиціонування на світових ринках. Визначено, що ефективний вибір стратегії дозволяє компаніям адаптуватися до змін ринку, задовольняти потреби різних сегментів споживачів і зміцнювати свої позиції в умовах жорсткої конкуренції. Зроблено висновок, що монобрендинг забезпечує єдність іміджу бренду, суббрендинг дозволяє охоплювати різні аудиторії, а мультибрендинг дає можливість мінімізувати ризики та експериментувати з новими ринковими нішами.
Посилання
Марченко О. М. Бренд-менеджмент у сучасному бізнесі: навчальний посібник. Львів: ЛДУВС, 2023. 268 с.
Мультибренд.URL: https://welovebrands.com.ua/ua/glosarij/multybrand/ (дата звернення: 20.02.2025).
Парасольковий бренд. URL: https://surli.cc/gkhvhm (дата звернення: 20.02.2025).
Планування PR-діяльності у сфері брендинга. URL: https://moodle.znu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=61959 (дата звернення: 20.02.2025).
Принципи і стратегії бренд-менеджменту — Студопедія. URL: https://yak.koshachek.com/articles/principi-i-strategii-brend-menedzhmentu.html (дата звернення: 20.02.2025).
Холодна Ю. Є. Світові практики розвитку брендів в сучасних умовах. Економіка та суспільство. 2023. № 54. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-37 (дата звернення: 20.02.2025).
Aaker D.A. Leveraging the Corporate Brand // California Management Review. 2004. Vol. 46, No. 3. P. 6–18.
Branding Strategy Insider. Exploring Premium Brand Extension. URL: https://brandingstrategyinsider.com/e/ (дата звернення: 20.02.2025).
Business Model Analyst. Coca-Cola Marketing Strategy. URL: https://businessmodelanalyst.com/coca-cola-marketing-strategy/ (дата звернення: 20.02.2025).
Business Model Analyst. Samsung Marketing Strategy. URL: https://businessmodelanalyst.com/samsung-marketing-strategy/ (дата звернення: 20.02.2025).
Bynder. What Marketers Can Learn from One of the World’s Most Iconic Multi-Brand Portfolio Powerhouses. URL: https://www.bynder.com/en/blog/secrets-of-coca-colas-branding-and-marketing-strategies/ (дата звернення: 20.02.2025).
Coca-Cola Company. Coca-Cola Announces “One Brand” Global Marketing Approach. URL: https://investors.coca-colacompany.com/news-events/press-releases/detail/803/coca-cola-announces-one-brand-global-marketing (дата звернення: 20.02.2025).
Global Marketing Professor. Samsung’s Journey into Global Marketing Channels. URL: https://globalmarketingprofessor.com/samsungs-journey-into-global-marketing-channels/ (дата звернення: 20.02.2025).
Hilaris Publisher. International Branding Strategies of Global Companies: A Case Study of Sony Ericsson. URL: https://www.hilarispublisher.com/open-access/international-branding-strategies-of-global-companies-a-case-study-of-sonyericson-2223-5833-1000S2_008.pdf (дата звернення: 20.02.2025).
Kotler P., Keller K.L. Marketing Management. 14th ed. Upper Saddle River, NJ : Pearson, 2012. 816 p.
Ryan Paul. Sony. URL: https://www.ryanpaul.com/sony (дата звернення: 20.02.2025).
The Strategy Institute. Coca-Cola's Global Dominance — Decoding the Beverage Giant's Business Strategy. URL: https://www.thestrategyinstitute.org/insights/coca-colas-global-dominance-decoding-the-beverage-giants-business-strategy (дата звернення: 20.02.2025).
Marchenko O.M. (2023) Brend-menedzhment u suchasnomu biznesi: navchalnyi posibnyk [Brand management in modern business: textbook]. Lviv: LDUVS, 268 p. (in Ukrainian)
Multybrand. Available at: https://welovebrands.com.ua/ua/glosarij/multybrand/ (accessed February 20, 2025) (in Ukrainian)
Parasolkovyi brend [Umbrella brand]. Available t: https://surli.cc/gkhvhm (accessed February 20, 2025) (in Ukrainian)
Planuvannia PR-diyalnosti u sferi brendynhu [Planning PR activities in branding]. Available at: https://moodle.znu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=61959 (accessed February 20, 2025) (in Ukrainian)
Pryntsypy i stratehii brend-menedzhmentu [Principles and strategies of brand management]. Available at: https://yak.koshachek.com/articles/principi-i-strategii-brend-menedzhmentu.html (accessed February 20, 2025) (in Ukrainian)
Kholodna Yu. (2023) Svitovi praktyky rozvytku brendiv v suchasnykh umovakh [Global practices of brand development in modern conditions]. Ekonomika ta suspilstvo, (54). Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-37 (accessed February 20, 2025) (in Ukrainian)
Aaker D. A. (2004) Leveraging the corporate brand. California Management Review, 46(3), pp. 6–18.
Branding Strategy Insider (n.d.) Exploring Premium Brand Extension. Available at: https://brandingstrategyinsider.com/e/ (accessed February 20, 2025).
Business Model Analyst (n.d.) Coca-Cola Marketing Strategy. Available at: https://businessmodelanalyst.com/coca-cola-marketing-strategy/ (accessed February 20, 2025).
Business Model Analyst (n.d.) Samsung Marketing Strategy. Available at: https://businessmodelanalyst.com/samsung-marketing-strategy/ (accessed February 20, 2025).
Bynder (n.d.) What Marketers Can Learn from One of the World’s Most Iconic Multi-Brand Portfolio Powerhouses. Available at: https://www.bynder.com/en/blog/secrets-of-coca-colas-branding-and-marketing-strategies/ (accessed February 20, 2025).
Coca-Cola Company (n.d.) Coca-Cola Announces “One Brand” Global Marketing Approach. Available at: https://investors.coca-colacompany.com/news-events/press-releases/detail/803/coca-cola-announces-one-brand-global-marketing (accessed February 20, 2025).
Global Marketing Professor (n.d.) Samsung’s Journey into Global Marketing Channels. Available at: https://globalmarketingprofessor.com/samsungs-journey-into-global-marketing-channels/ (accessed February 20, 2025).
Hilaris Publisher (n.d.) International Branding Strategies of Global Companies: A Case Study of Sony Ericsson. Available at: https://www.hilarispublisher.com/open-access/international-branding-strategies-of-global-companies-a-case-study-of-sonyericson-2223-5833-1000S2_008.pdf (accessed February 20, 2025).
Kotler P., Keller K. L. (2012) Marketing management. 14th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson. 816 p.
Ryan Paul (n.d.) Sony. Available at: https://www.ryanpaul.com/sony (accessed February 20, 2025).
The Strategy Institute (n.d.) Coca-Cola's Global Dominance — Decoding the Beverage Giant's Business Strategy. Available at: https://www.thestrategyinstitute.org/insights/coca-colas-global-dominance-decoding-the-beverage-giants-business-strategy (accessed February 20, 2025).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.