ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ

Ключові слова: цифровий маркетинг, омніакальність, споживачі, інфлюенсер-маркетинг, штучний інтелект, Big Data, персоналізація

Анотація

Статтю присвячено дослідженню інноваційних підходів до управління маркетингом підприємства в умовах цифрової трансформації. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку цифрових технологій і їхній вплив на маркетингову діяльність. Розглянуто ключові інструменти цифрового маркетингу, зокрема Big Data, штучний інтелект, блокчейн, CRM-системи та програматик-рекламу. Обґрунтовано доцільність використання омніканальних стратегій комунікації, персоналізованих пропозицій, інфлюенсер-маркетингу та гейміфікації для підвищення залученості споживачів. Виокремлено основні виклики цифровізації: загрози кібербезпеці, цифровий розрив між компаніями, що мають доступ до новітніх технологій, і тими, хто його обмежений, а також етичні проблеми використання даних. У статті сформульовано рекомендації щодо впровадження інноваційних підходів до управління маркетингом, які сприятимуть підвищенню ефективності діяльності підприємств у цифрову епоху.

Посилання

Бондаренко В., Омельяненко О. Цифровий маркетинг сьогодення: переваги та недоліки. Економіка тас успільство. 2024. №67. URL: https: // economyandsociety. in. ua / index. php / journal / article / view / 4681. DOI: https: // doi. org / 10.32782 / 2524–0072 / 2024–67–3.

Бубенець І. Г., Сломінцев Д. М. Сучасні аспекти цифрового маркетингу: основні показники ефективності. Бізнес Інформ: міжнародний науковий економічний журнал. Харків, 2022. С. 271–276.

Дергоусова А., Токарева В., Панасюк І. Клієнтоорієнтований маркетинг в умовах цифровізації економіки. Економіка та суспільство. 2024. № 62. URL: https: // economyandsociety. in. ua / index. php / journal / article / view / 3901 (дата звернення: 12.03.2025). DOI: https: // doi. org / 10.32782 / 2524–0072 / 2024–62–11.

Кopeнюк П. I., Дмитроченков М. В. Інноваційні підходи до маркетингових стратегій підприємств у середовищі цифрової економіки. Економічний вісник Дніпровського державного технічного університету. 2024. №2 (9). С. 82–89. DOI: https: // doi. org / 10.31319 / 2709–2879.2024iss2 (9). 318983pp82–89.

Райко Д., Дрепін І., Масалаб О. Адаптація та оптимізація традиційних маркетингових стратегій до вимог цифрової економіки: виклики та можливості. Вісник Хмельницького національного університету. Сер.: Економічні науки. 2024. № 328 (2). С. 18–23. DOI: https: // doi. org / 10.31891 / 2307–5740–2024–328–2.

Савицька Н. Л., Чміль Г. Л. Нова парадигма маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2020. Вип. 2. С. 81–87.

Rust R. T. The future of marketing. International Journal of Research in Marketing. 2020. №37 (1). Рр. 15–26. DOI: https: // doi. org / 10.1016 / j. ijresmar. 2019.08.002

Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. Hoboken, NJ: Wiley. 224 pages. ISBN 978-1-119-66851-0.

Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing: Strategy, Implementation, and Practice. (8th ed.). Harlow, UK: Pearson Education. 688 pages. ISBN 978-1-292-40096-9.

Ryan, R. (2016). Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation (4th ed.). London: Kogan Page. 304 pages. ISBN 978-0-7494-7843-8.

Purcell, A. (2020). The Digital Marketing Handbook: Deliver Powerful Digital Campaigns. 320 pages. ISBN 978-0-00-837540-4.

Solis, B. (2014). What’s the Future of Business? Changing the Way Businesses Create Experiences. Hoboken, Wiley. 224 pages. ISBN 978-1-118-45671-9.

Carter, G. (2019). Digital Marketing for Dummies. UK: John Wiley & Sons. 302 pages. ISBN 978-0-470-05793-3.

Bondarenko V., Omelianenko O. (2024) Tsyfrovyi marketynh sohodennia: perevahy ta nedoliky [Digital marketing today: advantages and disadvantages]. Ekonomika ta suspilstvo, no 67. Available at: https: // economyandsociety. in. ua / index. php / journal / article / view / 4681 (accessed March 12, 2025). doi. org / 10.32782 / 2524–0072 / 2024–67–3.

Bubenets I. H., Slomintsev D. M. (2022) Suchasni aspekty tsyfrovoho marketynhu: osnovni pokaznyky efektyvnosti [Modern aspects of digital marketing: key performance indicators]. Biznes Inform: mizhnarodnyi naukovyi ekonomichnyi zhurnal, Kharkiv, pp. 271–276.

Derhousova A., Tokareva V., Panasiuk I. (2024) Kliientooriiientovanyi marketynh v umovakh tsyfrovizatsii ekonomiky [Customer-oriented marketing in the conditions of economic digitalization]. Ekonomika ta suspilstvo, no 62. Available at: https: // economyandsociety. in. ua / index. php / journal / article / view / 3901 (accessed March 12, 2025). DOI: https: // doi. org / 10.32782 / 2524–0072 / 2024–62–11.

Koreniuk P. I., Dmytrochenkоv M. V. (2024) Innovatsiini pidkhody do marketynhovykh stratehii pidpryiemstv u seredovyshchi tsyfrovoyi ekonomiky [Innovative approaches to marketing strategies of enterprises in the digital economy]. Ekonomichnyi visnyk Dniprovskoho derzhavnoho tekhnichnoho universytetu, no 2 (9), pp. 82–89. doi. org / 10.31319 / 2709–2879.2024iss2 (9). 318983pp82–89.

Raiko D., Drepin I., Masalab O. (2024) Adaptatsiia ta optymizatsiia tradytsiinykh marketynhovykh stratehii do vymoh tsyfrovoyi ekonomiky: vyklyky ta mozhlyvosti [Adaptation and optimization of traditional marketing strategies to the requirements of the digital economy: challenges and opportunities]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ser.: Ekonomichni nauky, no 328 (2), pp. 18–23. doi. org / 10.31891 / 2307–5740–2024–328–2.

Savitska N. L., Chmil H. L. (2020) Nova paradyhma marketynhu v umovakh tsyfrovoi transformatsii ekonomiky [A new paradigm of marketing in the conditions of digital economic transformation]. Visnyk Sumskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu, issue 2, pp. 81–87.

Rust R. T. (2020) The future of marketing. Mіzhnarodnyi zhurnal doslіdzhen u marketyngu, no 37 (1), pp. 15–26. doi. org / 10.1016 / j. ijresmar. 2019.08.002.

Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. Hoboken, NJ: Wiley. 224 pages. ISBN 978-1-119-66851-0.

Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing: Strategy, Implementation, and Practice. (8th ed.). Harlow, UK: Pearson Education. 688 pages. ISBN 978-1-292-40096-9.

Ryan, R. (2016). Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation (4th ed.). London: Kogan Page. 304 pages. ISBN 978-0-7494-7843-8.

Purcell, A. (2020). The Digital Marketing Handbook: Deliver Powerful Digital Campaigns. 320 pages. ISBN 978-0-00-837540-4.

Solis, B. (2014). What’s the Future of Business? Changing the Way Businesses Create Experiences. Hoboken, Wiley. 224 pages. ISBN 978-1-118-45671-9.

Carter, G. (2019). Digital Marketing for Dummies. UK: John Wiley & Sons. 302 pages. ISBN 978-0-470-05793-3.

Переглядів статті: 10
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Рибак, О. (2025). ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ. Економіка та суспільство, (73). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-73-60
Розділ
МАРКЕТИНГ