НАУКОВЕ ТА МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МЕТОДІВ ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ КОМУНІКАЦІЙ В ІНДУСТРІЇ ТУРИЗМУ З УРАХУВАННЯМ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ
Анотація
У статті проаналізовано сучасні наукові та методичні підходи до оцінювання й удосконалення якості комунікацій у туристичній індустрії. У статті досліджено наукові та методичні підходи до оцінювання якості комунікацій у туристичній індустрії з урахуванням соціально-психологічних інструментів. Обґрунтовано важливість якісної взаємодії для формування довіри, задоволеності клієнтів і конкурентоспроможності компаній. Проаналізовано вплив цифрових технологій, соціальних мереж і маркетингових стратегій на ефективність комунікацій. Запропоновано алгоритм вибору методів оцінювання з акцентом на мультиметодний підхід, що дозволяє поєднувати якісні та кількісні дані. Окреслено перспективи подальших досліджень, зокрема щодо адаптації запропонованих підходів до різних сегментів туризму та впровадження автоматизованої системи аналізу взаємодії з клієнтами.
Посилання
Сущенко О. А., Наумік-Гладка К. Г., Алдошина М. В. Маркетингові комунікації в туристичній діяльності: навчальний посібник. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. 218 с.
Грабар М. В. Інформаційні системи та технології на туристичному ринку: сучасність та перспективи. Інфраструктура ринку. 2020. № 39. С. 26–32.
Головкіна Н. В. Інтегровані маркетингові комунікації: методи оцінювання поведінки респондентів. Маркетинг в Україні. 2009. № 4. С. 9–13.
Dzyad O. V. On the issue of sustainable development of tourism in the Black Sea countries. Journal of Geology, Geography and Geoecology. 2020. Т. 29. № 3. С. 471–482.
Chaffey D., Ellis-Chadwick F. Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice. Harlow, UK: Pearson, 2019. 545 p.
Arun R. What is Digital Marketing and How Does It Work? URL: https://www.simplilearn.com/tutorials/digital-marketing-tutorial/what-is-digital-marketing (date of access: 12.02.2025).
Національна система якості і досконалості в туризмі. URL: https://nto.ua/standardization_ua.html (дата звернення: 12.02.2025).
Кривоберець М. М. Інструменти підвищення якості туристичних послуг. Ефективна економіка. 2017. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5382 (дата звернення: 12.02.2025).
Смєсова В., Іванова М., Пилипенко Г., Безугла Л. Якість туристичних послуг як основа розвитку міжнародного туризму. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія Економіка. 2023. 16(32). URL: https://doi.org/10.33296/2707-0654-16(32)-14 (дата звернення: 12.02.2025).
Пилипенко Г. М., Смєсова В. Л., Безугла Л. С., Бондаренко Л. А. Теоретико-методологічні аспекти визначення якості послуг у туристичному бізнесі. Економічний вісник Дніпровської політехніки. 2023. № 1(81). С. 150–156. DOI: https://doi.org/10.33271/ebdut/81.150 (дата звернення: 12.02.2025).
Дружиніна В. В. Використання експертного методу для оцінювання конкурентоспроможності ресторанних закладів у туристичній сфері. Економіка та суспільство. 2019. № 20. С. 80–87.
Лисюк Т., Ройко Л., Білецький Ю. Цифрові інноваційні технології у сфері туризму України. Економіка та суспільство. 2023. № 52. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-52-36 (дата звернення: 12.02.2025).
Vivek R., Nanthagopan Y. Review and Comparison of Multi-Method and Mixed Method Application in Research Studies. European Journal of Management Issues. 2021. 29(4). Р. 200–208. URL: https://doi.org/10.15421/192119 (date of access: 12.02.2025).
Sigala M. Rethinking of Tourism and Hospitality Education When Nothing Is Normal: Restart, Recover, or Rebuild. Journal of Hospitality & Tourism Research. 2021. Vol. 45, no. 5. P. 920–923. URL: https://doi.org/10.1177/10963480211012058 (date of access: 12.02.2025).
Buhalis D. Technology in tourism: The Digital Future of Travel. Journal of Tourism Futures. 2021. 7(3). P. 247–256.
Sushchenko O. A., Naumik-Hladka K. H., Aldoshyna M. V. (2018) Marketynhovi komunikatsii v turychnii diialnosti: navchalnyi posibnyk [Marketing communications in tourism activities: a textbook]. Kharkiv: KhNEU im. S. Kuznetsia. 218 p. (in Ukrainian).
Hrabar M. V. (2020) Informatsiini systemy ta tekhnolohii na turychnomu rynku: suchasnist ta perspektyvy [Information systems and technologies in the tourism market: modernity and prospects]. Infrastruktura rynku, no 39, pp. 26–32. (in Ukrainian).
Holovkina N. V. (2009) Intehrovani marketynhovi komunikatsii: metody otsiniuvannia povedinky respondentiv [Integrated marketing communications: methods for assessing respondents’ behavior]. Marketynh v Ukraini, no 4, pp. 9–13. (in Ukrainian).
Dzyad O. V. (2020) On the issue of sustainable development of tourism in the Black Sea countries. Journal of Geology, Geography and Geoecology, vol. 29, no. 3, pp. 471–482. (in Ukrainian).
Chaffey D., Ellis-Chadwick F. (2019) Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice. Harlow, UK: Pearson. 545 p.
Arun R. What is Digital Marketing and How Does It Work? Available at: https://www.simplilearn.com/tutorials/digital-marketing-tutorial/what-is-digital-marketing (accessed February 12, 2025).
Natsionalna systema yakosti i doskonalosti v turyzmi [National system of quality and excellence in tourism]. Available at: https://nto.ua/standardization_ua.html (accessed February 12, 2025).
Kryvoberets M. M. (2017) Instrumenty pidvyshchennia yakosti turychnykh posluh [Tools for improving the quality of tourism services]. Efektyvna ekonomika, no 1. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5382 (accessed February 12, 2025).
Smiesova V., Ivanova M., Pylypenko H., Bezugla L. (2023) Yakist turychnykh posluh yak osnova rozvytku mizhnarodnoho turyzmu [Quality of tourism services as the basis for international tourism development]. Adaptyvne upravlinnia: teoriia i praktyka. Seriia Ekonomika, vol. 16(32). Available at: https://doi.org/10.33296/2707-0654-16(32)-14 (accessed February 12, 2025).
Pylypenko H. M., Smiesova V. L., Bezugla L. S., Bondarenko L. A. (2023) Teoretyko-metodolohichni aspekty vyznachennia yakosti posluh u turychnomu biznesi [Theoretical and methodological aspects of determining the quality of services in the tourism business]. Ekonomichnyi visnyk Dniprovskoi politekhniky, no 1(81), pp. 150–156. DOI: https://doi.org/10.33271/ebdut/81.150 (accessed February 12, 2025).
Druzhynina V. V. (2019) Vykorystannia ekspertnykh metodiv dlia otsiniuvannia konkurentospromozhnosti restorannykh zakladiv u turychnii sferi [Using expert methods to assess the competitiveness of restaurant establishments in the tourism sector]. Ekonomika ta suspilstvo, no 20, pp. 80–87. (in Ukrainian).
Lysiuk T., Roiko L., Biletskyi Yu. (2023) Tsyfrovi innovatsiini tekhnolohii u sferi turyzmu Ukrainy [Digital innovative technologies in the tourism sector of Ukraine]. Ekonomika ta suspilstvo, no 52. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-52-36 (accessed February 12, 2025).
Vivek R., Nanthagopan Y. (2021) Review and Comparison of Multi-Method and Mixed Method Application in Research Studies. European Journal of Management Issues, vol. 29(4), pp. 200–208. Available at: https://doi.org/10.15421/192119 (accessed February 12, 2025).
Sigala M. (2021) Rethinking of Tourism and Hospitality Education When Nothing Is Normal: Restart, Recover, or Rebuild. Journal of Hospitality & Tourism Research, vol. 45, no. 5, pp. 920–923. Available at: https://doi.org/10.1177/10963480211012058 (accessed February 12, 2025).
Buhalis D. (2021) Technology in tourism: The Digital Future of Travel. Journal of Tourism Futures, vol. 7(3), pp. 247–256.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.