МАРКЕТИНГ У ТЕЛЕМЕДИЦИНІ: МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ДОСТУПНОСТІ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ У СУЧАСНІЙ СИСТЕМІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

Ключові слова: маркетинг, медичні послуги, змішані методи маркетингових досліджень, система охорони здоров’я, телемедицина, доступність медичних послуг, комплекс маркетингу, маркетингові стратегії

Анотація

У статті розглянуто методологічні аспекти маркетингу телемедицини, спрямовані на дослідження доступності медичних послуг в умовах цифрової трансформації системи охорони здоров’я. Автори акцентують важливу роль телемедицини у забезпеченні доступності медичних послуг, особливо у період війни в Україні. Для аналізу доступності медичних послуг запропоновано використовувати мікс-методи, які інтегрують якісні і кількісні підходи, розглянуто їх переваги та обмеження. Автори пропонують адаптовані маркетингові стратегії, орієнтовані на різні сегменти, а також комплекс маркетингу - мікс для кожної стратегії, що включає 7Р. Ці стратегії спрямовані на інклюзивність, доступність телемедичних послуг та підвищення рівня довіри пацієнтів. Практичне застосування цих підходів сприяє покращенню якості медичних послуг, задоволенню потреб пацієнтів і розвитку системи охорони здоров’я України у цифрову епоху.

Посилання

Wootton H. (2020). Telemedicine: Economic Analysis and Global Implementation. Journal of Telemedicine and Telecare. URL: https://journals. sagepub.com/home/jtt

Kruse M. (2022). Digital Health Marketing Strategies. Health Economics Review. URL: https://healtheconomics review. biomedcentral.com/

Smith T., Wallace E. et al. (2020). Telemedicine in Rural Areas: Challenges and Opportunities. Rural Health Journal. URL: https://ruralhealthjournal.com/

Elliott P. et al. (2021). The Role of Digital Advertising in Expanding Telemedicine Access. Journal of Digital Health. URL: https://digitalhealthjournal.org/

Mehrotra A. et al. (2020). Comparative Effectiveness of Telemedicine and In-Person Care. Health Affairs Journal. URL: https://www.healthaffairs.org/

Chunara R., Zhao Y. (2022). Telemedicine Adoption: A Data-Driven Perspective. Digital Health Analytics Journal. URL: https://digitalhealthanalyticsjournal.com/

Turner M. et al. (2022). Overcoming Barriers to Telemedicine Implementation: A Framework Approach. Telehealth and Medicine Today. URL: https://telehealthandmedicinetoday.com/

Bergmo T. (2021). Cost Analysis of Telemedicine Systems in Europe. European Journal of Health Economics. URL: https://european healtheconomicsjournal.com/

Литвиненко Н. В. (2021). Економічна ефективність впровадження телемедицини в Україні. Вісник економіки охорони здоров’я. URL: https://health-economics.com.ua

Гринь О. П. (2022). Правові аспекти телемедицини: виклики та перспективи. Юридична наука. URL: https://law-science.ua

Коваленко І. А. (2023). Розвиток телемедицини в умовах цифрової трансформації України. Наукові записки Інституту охорони здоров’я. URL: https://medjournal.ua

Gabor, G. G., Marushchak M. I., & Moskalyk M. I. (2024). Marketing activity in the field of medical services. Bulletin of Hygiene and Epidemiology, (1), 45-52.

Harrison R. L., & Reilly T. M. (2011). Mixed methods designs in marketing research. Qualitative Market Research: An International Journal, 14(1), 7-26.

Creswell J. W., & Plano Clark V. L. (2017). Designing and Conducting Mixed Methods Research. Sage Publications.

Mathwick C., Wiertz C., & Ruyter K. D. (2008). Social capital production in a virtual P3 community. Journal of Consumer Research, no 34(6), 832-849.

Bryman A. (2006). Integrating quantitative and qualitative research: How is it done? Qualitative Research, 6(1), 97-113.

Johnson R. B., & Onwuegbuzie A. J. (2007). Toward a definition of mixed methods research. Journal of Mixed Methods Research, 1(2), 112-133.

Kotler P., Shalowitz J., & Stevens R. J. (2008). Strategic Marketing For Health Care Organizations: Building A Customer-Driven Health System. Jossey-Bass.

Malhotra N. K., & Birks D. F. (2007). Marketing Research: An Applied Approach. Pearson Education.

Tashakkori A., & Teddlie C. (2010). Sage Handbook of Mixed Methods in Social & Behavioral Research. Sage Publications.

Patton M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. Sage Publications.

Yin R. K. (2017). Case Study Research and Applications: Design and Methods. Sage Publications.

Plano Clark V.L., & Ivankova N.V. (2016). Mixed Methods Research: A Guide to the Field. Sage Publications.

Silverman D. (2013). Doing Qualitative Research: A Practical Handbook. Sage Publications.

Dahl D. W., & Moreau C. P. (2007).Thinking Inside the Box: Why Consumers Enjoy Constrained Creative Experiences. Journal of Marketing Research. September, no 44(3). P. 357-369. DOI:10.1509/jmkr.44.3.357. URL: https://www.researchgate.net/ publication/228615196_Thinking_Inside_the_ Box_Why_Consumers_Enjoy_Constrained_Creative_Experiences/

Scott L.M., & Vargas P. (2007). Writing with pictures: Toward a unifying theory of consumer response to images. Journal of Consumer Research, 34(3), 341–356.

Flick U. (2014). An Introduction to Qualitative Research. Sage Publications.

Wootton H. (2020). Telemedicine: Economic Analysis and Global Implementation. Journal of Telemedicine and Telecare. URL: https://journals. sagepub.com/home/jtt

Kruse M. (2022). Digital Health Marketing Strategies. Health Economics Review. URL: https://healtheconomics review. biomedcentral.com/

Smith T., Wallace E. et al. (2020). Telemedicine in Rural Areas: Challenges and Opportunities. Rural Health Journal. URL: https://ruralhealthjournal.com/

Elliott P. et al. (2021). The Role of Digital Advertising in Expanding Telemedicine Access. Journal of Digital Health. URL: https://digitalhealthjournal.org/

Mehrotra A. et al. (2020). Comparative Effectiveness of Telemedicine and In-Person Care. Health Affairs Journal. URL: https://www.healthaffairs.org/

Chunara R., Zhao Y. (2022). Telemedicine Adoption: A Data-Driven Perspective. Digital Health Analytics Journal. URL: https://digitalhealthanalyticsjournal.com/

Turner M. et al. (2022). Overcoming Barriers to Telemedicine Implementation: A Framework Approach. Telehealth and Medicine Today. URL: https://telehealthandmedicinetoday.com

Bergmo T. (2021). Cost Analysis of Telemedicine Systems in Europe. European Journal of Health Economics. URL: https://europeanhealtheconomicsjournal.com/

Lytvynenko N. V. (2021). Ekonomichna efektyvnist vprovadzhennia telemedytsyny v Ukraini. [Economic effectiveness of the introduction of telemedicine in Ukraine]. Visnyk ekonomiky okhorony zdorovia. URL: https://health-economics.com.ua

Hryn O. P. (2022). Pravovi aspekty telemedytsyny: vyklyky ta perspektyvy. [Legal aspects of telemedicine: challenges and prospects]. Yurydychna nauka. URL: https://law-science.ua

Kovalenko I. A. (2023). Rozvytok telemedytsyny v umovakh tsyfrovoi transformatsii Ukrainy.[The development of telemedicine in the conditions of digital transformation of Ukraine]. Naukovi zapysky Instytutu okhorony zdorovia.URL: https://medjournal.ua

Gabor G. G., Marushchak M. I., & Moskalyk M. I. (2024). Marketing activity in the field of medical services. Bulletin of Hygiene and Epidemiology, (1), 45-52.

Harrison R. L., & Reilly T. M. (2011). Mixed methods designs in marketing research. Qualitative Market Research: An International Journal, 14(1), 7-26.

Creswell J. W., & Plano Clark V. L. (2017). Designing and Conducting Mixed Methods Research. Sage Publications.

Mathwick C., Wiertz C., & Ruyter K. D. (2008). Social capital production in a virtual P3 community. Journal of Consumer Research, 34(6), 832-849.

Bryman A. (2006). Integrating quantitative and qualitative research: How is it done? Qualitative Research, 6(1), 97-113.

Johnson R. B., & Onwuegbuzie A. J. (2007). Toward a definition of mixed methods research. Journal of Mixed Methods Research, 1(2), 112-133.

Kotler P., Shalowitz J., & Stevens R. J. (2008). Strategic Marketing For Health Care Organizations: Building A Customer-Driven Health System. Jossey-Bass.

Malhotra N. K., & Birks D. F. (2007). Marketing Research: An Applied Approach. Pearson Education.

Tashakkori A., & Teddlie C. (2010). Sage Handbook of Mixed Methods in Social & Behavioral Research. Sage Publications.

Patton M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. Sage Publications.

Yin R. K. (2017). Case Study Research and Applications: Design and Methods. Sage Publications.

Plano Clark V.L., & Ivankova N.V. (2016). Mixed Methods Research: A Guide to the Field. Sage Publications.

Silverman D. (2013). Doing Qualitative Research: A Practical Handbook. Sage Publications.

Dahl D. W., & Moreau C. P. (2007).Thinking Inside the Box: Why Consumers Enjoy Constrained Creative Experiences. Journal of Marketing Research. September, 44(3). P. 357-369. DOI:10.1509/jmkr.44.3.357. URL: https://www.researchgate.net/ publication/228615196_Thinking_ Inside_the_ Box_Why_Consumers_Enjoy_Constrained_Creative_Experiences/

Scott L.M., & Vargas P. (2007). Writing with pictures: Toward a unifying theory of consumer response to images. Journal of Consumer Research, 34(3), 341–356.

Flick U. (2014). An Introduction to Qualitative Research. Sage Publications.

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Жарлінська, Р., Тринчук, А., & Марчук, І. (2024). МАРКЕТИНГ У ТЕЛЕМЕДИЦИНІ: МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ДОСТУПНОСТІ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ У СУЧАСНІЙ СИСТЕМІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я. Економіка та суспільство, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-89
Розділ
МАРКЕТИНГ