УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ, ОРІЄНТОВАНЕ НА РЕЗУЛЬТАТ, ЯК ПІДХІД ДО СИНЕРГІЇ ІНСТРУМЕНТІВ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ1
Анотація
У статті узагальнюється міжнародна практика застосування підходів до управління державними фінансами, орієнтованого на результат. Проведена класифікація моделей управління державними фінансами, орієнтованого на результат, за ознаками виду стратегії реформування державного сектору; традицій застосування моделей управління фінансами; та умов інтегрування елементів орієнтованості на результат. Досліджена міжнародна практика впровадження управління державними фінансами, орієнтованого на результат, на прикладі Франції, США, Великобританії та Австралії. Спільними для всіх моделей управління фінансами, орієнтованого на результат, є такі позитивні ефекти: підвищення управлінської гнучкості, автономії державних організацій, а також фінансової гнучкості у досягненні поставлених цілей фінансової політики.
Посилання
Адаптація Міжнародного досвіду управління державними фінансами. За матеріалами експертів GIZ / Е. Бауманн, У. Бехманн, Г. Вайланд та ін. Київ : ДННУ «Академія фінансового управління», 2014. 145 с.
Бліщук К.М. Нові підходи в управлінні публічними фінансами. Ефективність державного управління. 2017. Вип. 1. С. 208–214.
Корнєєв В.В., Хомутенко А.В. Можливості удосконалення управління державними фінансами України в контексті Угоди про асоціацію Україна – ЄС. Формування ринкових відносин в Україні. 2015. № 12 (175). С. 7–10.
Кужелєв М.О., Житар М.О. Особливості формування державної фінансової політики в умовах європейської інтеграції України. Збірник наукових праць Національного університету державної податкової служби України. 2015. № 2. С. 154–163.
Хомутенко А.В. Методичний інструментарій управління державними фінансами. Проблеми економіки. 2018. № 2(36). С. 350–356.
James O. The UK Core Executive’s Use of Public Service Agreements as a Tool of Governance. Public Administration. 2014. Vol. 82. No. 2. P. 397–418.
Molander P., Nilsson J.-E., Schick A. Does Anyone Govern? The Relationship Between the Government Office and the Agencies in Sweden. Report from the SNS Constitutional Project Stockholm. 2002. 171 p.
Tiernan A., Holland I., Deem J. Being a trusted and respected partner: the APS’s relationship with ministers and their offices. An ANZSOG research paper for the Australian Public Service Review Panel. 2019. 32 p.
Adaptatsiya Mizhnarodnoho dosvidu upravlinnya derzhavnymy finansamy. Za materialamy ekspertiv GIZ [Adaptation of the International experience of public finance management. According to GIZ experts] / E. Baumann, U. Bekhmann, H. Vayland. Kyiv: DNNU «Akademiya finansovoho upravlinnya», 2014. 145 p.
Blishchuk K.M. (2017) Novi pidkhody v upravlinni publichnymy finansamy [New approaches in public finance management]. Efektyvnistʹ derzhavnoho upravlinnya, no 1, p. 208–214.
Korneev V.V., Khomutenko A.V. (2015) Mozhlyvosti udoskonalennya upravlinnya derzhavnymy finansamy Ukrayiny v konteksti Uhody pro asotsiatsiyu Ukrayina – ES [Possibilities of improving public finance management of Ukraine in the context of the Ukraine – EU Association Agreement]. Formuvannya rynkovykh vidnosyn v Ukrayini, no. 12(175), p. 7–10.
Kuzhelyev M.O., Zhytar M.O. (2015) Osoblyvosti formuvannya derzhavnoyi finansovoyi polityky v umovakh yevropeysʹkoyi intehratsiyi Ukrayiny [Features of formation of the state financial policy in the conditions of European integration of Ukraine]. Zbirnyk naukovykh pratsʹ Natsionalʹnoho universytetu derzhavnoyi podatkovoyi sluzhby Ukrayiny, no. 2, p. 154–163.
Khomutenko A.V. (2018) Metodychnyy instrumentariy upravlinnya derzhavnymy finansamy [Methodical tools of public finance management]. Problemy ekonomiky, no 2(36), p. 350–356.
James O. (2014) The UK Core Executive’s Use of Public Service Agreements as a Tool of Governance. Public Administration, vol. 82, no. 2, p. 397–418.
Molander P., Nilsson J.-E., Schick A. (2002) Does Anyone Govern? The Relationship Between the Government Office and the Agencies in Sweden. Report from the SNS Constitutional Project. 171 p.
Tiernan A., Holland I., Deem J. (2019) Being a trusted and respected partner: the APS’s relationship with ministers and their offices. An ANZSOG research paper for the Australian Public Service Review Panel. 32 p.