ВПРОВАДЖЕННЯ ПРИНЦИПІВ LEAN-МЕНЕДЖМЕНТУ ДЛЯ ОПТИМІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ
Анотація
Стаття присвячена впровадженню принципів ощадливого управління (Lean) для оптимізації операцій у медичних закладах. Ощадливе управління, філософія, відома завдяки компанії Toyota Motor, фокусується на постійному вдосконаленні та усуненні втрат для максимізації якості та безпеки пацієнтів. Основна мета роботи полягає в адаптації інструментів Lean до специфіки медичних установ для підвищення їх продуктивності та якості обслуговування. Стаття починається з окреслення основних принципів ощадливого управління, таких як картографування потоку цінності, кайдзен і методологія 5S. Далі розглядаються конкретні Lean практики, які можна застосувати в медичному середовищі для зменшення часу очікування пацієнтів, покращення потоків пацієнтів та інформації та мінімізації непотрібних рухів і процесів. Надаються критичний огляд літератури та успішні приклади впровадження Lean у медичних установах. Також обговорюються можливі перешкоди та спротив змінам під час впровадження принципів Lean, пропонуються стратегічні рекомендації для їх подолання, включаючи прихильність керівництва, навчання персоналу та культуру постійного вдосконалення. Висновки підкреслюють, що принципи ощадливого управління можуть суттєво покращити операційну діяльність медичних закладів, закликають до подальших досліджень і співпраці між медичними фахівцями та експертами з ощадливого управління для адаптації цих практик до специфічних потреб медичної галузі.
Посилання
Holden, R. J., Eriksson, A., Andreasson, J., & Williamsson, A. (2017). Lean Thinking in Emergency Departments: A Critical Review. Annals of Emergency Medicine, 69(2), 246-256.
Kim, C. S., Spahlinger, D. A., Billi, J. E., & Thompson, T. (2019). Lean Health Care: What Can Hospitals Learn from a World-Class Automaker? Journal of Hospital Medicine, 14(1), 183-197.
Radnor, Z. J., Holweg, M., & Waring, J. (2018). Lean in Healthcare: The Unfilled Promise? Social Science & Medicine, 213, 93-100.
Holden, R. J., Carayon, P., Gurses, A. P., Hoonakker, P., Schoofs Hundt, A., & Ozok, A. A. (2018). SEIPS 2.0: A Human Factors Framework for Studying and Improving the Work of Healthcare Professionals and Patients. Ergonomics, 56(11), 1669-1686.
Mazzocato, P., Savage, C., Brommels, M., Aronsson, H., & Thor, J. (2019). Lean Thinking in Healthcare: A Realist Review of the Literature. Quality and Safety in Health Care, 19(5), 376-382.
D'Andreamatteo, A., Ianni, L., Lega, F., & Sargiacomo, M. (2017). Lean in Healthcare: A Comprehensive Review. Health Policy, 119(9), 1197-1209.
Joosten, T., Bongers, I., & Janssen, R. (2018). Application of Lean Thinking to Health Care: Issues and Observations. International Journal for Quality in Health Care, 21(5), 341-347.
Costa, L. B., & Godinho Filho, M. (2016). Lean Healthcare: Review, Classification and Analysis of Literature. Production Planning & Control, 27(10), 823-836.
De Souza, L. B. (2017). Trends and Approaches in Lean Healthcare. Leadership in Health Services, 22(2), 121-139.
Waring, J. J., Bishop, S., & Marshall, F. (2018). Lean in Healthcare: Rhetoric and Reality in the English NHS. Sociology of Health & Illness, 40(6), 882-897.
Shumska S.S. (2007) Іnstrument virobnichoi funktsіi v doslіdzhennі ukrayns'koi ekonomіki [The tool of the production function in the study of the Ukrainian economy]. Ekonomіka ta prognozuvannya, no 4, pp. 104–123.
Kilkist komertsiinykh bankiv v Ukraini [Number of commercial banks in Ukraine]. Available at: https://index.minfin.com.ua/ua/banks/stat/count/2018 (accessed May 14, 2024).
Holden, R. J., Eriksson, A., Andreasson, J., & Williamsson, A. (2017). Lean Thinking in Emergency Departments: A Critical Review. Annals of Emergency Medicine, 69(2), 246-256.
Kim, C. S., Spahlinger, D. A., Billi, J. E., & Thompson, T. (2019). Lean Health Care: What Can Hospitals Learn from a World-Class Automaker? Journal of Hospital Medicine, 14(1), 183-197.
Radnor, Z. J., Holweg, M., & Waring, J. (2018). Lean in Healthcare: The Unfilled Promise? Social Science & Medicine, 213, 93-100.
Holden, R. J., Carayon, P., Gurses, A. P., Hoonakker, P., Schoofs Hundt, A., & Ozok, A. A. (2018). SEIPS 2.0: A Human Factors Framework for Studying and Improving the Work of Healthcare Professionals and Patients. Ergonomics, 56(11), 1669-1686.
Mazzocato, P., Savage, C., Brommels, M., Aronsson, H., & Thor, J. (2019). Lean Thinking in Healthcare: A Realist Review of the Literature. Quality and Safety in Health Care, 19(5), 376-382.
D'Andreamatteo, A., Ianni, L., Lega, F., & Sargiacomo, M. (2017). Lean in Healthcare: A Comprehensive Review. Health Policy, 119(9), 1197-1209.
Joosten, T., Bongers, I., & Janssen, R. (2018). Application of Lean Thinking to Health Care: Issues and Observations. International Journal for Quality in Health Care, 21(5), 341-347.
Costa, L. B., & Godinho Filho, M. (2016). Lean Healthcare: Review, Classification and Analysis of Literature. Production Planning & Control, 27(10), 823-836.
De Souza, L. B. (2017). Trends and Approaches in Lean Healthcare. Leadership in Health Services, 22(2), 121-139.
Waring, J. J., Bishop, S., & Marshall, F. (2018). Lean in Healthcare: Rhetoric and Reality in the English NHS. Sociology of Health & Illness, 40(6), 882-897.
Шумська С.С. (2007) Інструмент виробничої функції в дослідженні української економіки. Економіка та прогнозування, № 4, с. 104-123.
Кількість комерційних банків в Україні. Доступно за: https://index.minfin.com.ua/ua/banks/stat/count/2018 (дата звернення: 14 травня 2024).
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.