КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ ГЕНДЕРНО-ТРАНСФОРМАЦІЙНОГО ТУРИЗМУ З ПОЗИЦІЇ НОВИХ ТЕНДЕНЦІЙ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ
Анотація
Ця стаття спрямована на дослідження концепції гендерно-трансформаційного туризму, який визначається як форма туризму, яка кидає виклик і трансформує гендерні норми та відносини на користь гендерної рівності та соціальної справедливості. У статті розглядається, як нові тенденції в індустрії гостинності, такі як цифровізація, персоналізація, стійкість і соціальна відповідальність, можуть сприяти розвитку гендерно трансформаційного туризму. У статті використано концептуальний та міждисциплінарний підхід, спираючись на літературу з досліджень туризму, гендерних досліджень та менеджменту гостинності. У статті пропонується основа для аналізу потенціалу та викликів гендерно трансформаційного туризму в індустрії гостинності на основі чотирьох вимірів: обізнаності, розширення можливостей, участі та впливу. Ця стаття містить систематичний аналіз публікацій про гендерно-трансформаційний туризм з використанням методів бібліометричного та контент-аналізу. Згідно з висновками автора, показано, що гендерно-трансформаційний туризм покращує численні переваги, як-от: сприяння міжкультурному взаєморозумінню, підвищення впевненості в самооцінці жінок і допомога їм повністю реалізувати свій потенціал і прагнення, допомагаючи їм оцінити різноманітність і складність гендерної ідентичності та самовираження, зменшення зменшує гендерне насильство та дискримінацію Це сприяє соціальній справедливості та сталому розвитку, усуваючи основні причини гендерної нерівності та розширюючи можливості маргіналізованих груп та інших. У висновках автор формулює деякі рекомендації щодо підтримки гендерно трансформаційного туризму, такі як: підвищення обізнаності та навчання нас самих та інших щодо важливості та переваг гендерно трансформаційного туризму; вибір постачальників туристичних послуг і напрямків, які віддані гендерній рівності та розширенню можливостей, а також поважають права та гідність усіх людей; брати участь у шанобливих і змістовних взаємодіях з місцевими спільнотами та культурами, бути відкритим для вивчення їхніх точок зору та досвіду та інших.
Посилання
Ampumuza C., Hendriks N., Klunder R., Mazurek J., Ong S. T., Pan S., et al. Women Empowerment through Tourism. Wageningen: Wageningen University and Research Centre, 2008, 136 p.
Budlender D., Moussié R., Making care visible: Women's unpaid care work in Nepal, Nigeria, Uganda and Kenya. London: ActionAid, 2016, 40p.
Cole S., Lund T., Mannix P., Mtapuri O. Tourism and the sustainable development goals: A critical review. Tourism Geographies, 2019, 21(1), 1–16.
Gender and Responsible Tourism, URL: Home - Gender Responsible Tourism (g-r-t.org)
Gender mainstreaming guidelines for the public sector in tourism, UNWTO, 2022, 22 p.
Gender-inclusive Strategy for Tourism Business, UNWTO, Madrid, 2022, 18p.
Gender-inclusive Strategy for Tourism Businesses. Madrid: UNWTO, 2021, 24 p.
Report of Equality in Tourism International. Sun, sand and ceilings: Women in tourism and hospitality boardrooms, 2018, London, 36p.
Scheyvens R., Biddulph R. (2018). Inclusive tourism development. Tourism Geographies, 20 (4), p. 589–609.
Scheyvens R., Biddulph R., Pruce K. Transforming gender relations through tourism: A framework and a review of possible impacts. Journal of Sustainable Tourism, 2020, 28(8), p. 1204–1226.
Snapshot of Gender Equality and Women’s Empowerment in National Tourism StrategiesThe World Tourism Organization, UNWTO, 2019, 20p.
UNWTO, URL: Centre Stage Project: ‘Women’s empowerment during the COVID19 recovery’ | UNWTO
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.