FOREIGN LANGUAGE OF PROFESSIONAL COMMUNICATIONS AS AN ELEMENT OF TRAINING THE SPECIALISTS OF HOTEL AND RESTAURANT BUSINESS

Keywords: hotel and restaurant business, hospitality, foreign languages, professional training, teaching methods

Abstract

The knowledge of foreign languages is considered to be one of the most important skills in hospitality industry, particularly in hotel and restaurant business. Low language skills or their lack can lead to misunderstandings between the staff and the guests. This can negatively affect their impressions of the offered services and thus the quality of the establishment, which can lead to revenue loss and negative advertising. It has also been noted, that knowing just one language often isn’t enough. While English remains as the main lingua franca of international communication, the companies now strive to provide better service by including other language options, thus there is a greater demand for specialists capable of speaking three or more languages. This paper aims to analyze the main skills and abilities required by the future specialists in hospitality industry for professional communication in foreign language, as well as the main methods of their training. While the knowledge of the specialized language and idioms used in a particular field is a necessity in any industry, hospitality has its own requirements. Fluency in oral communication is considered the most important skill for future hotel and restaurant managers, but the success of working with foreign guests and partners also depends on good knowledge of culture and traditions of other countries. Thus the teaching of foreign language should be focused on communication and intercultural skills. It has been noted that in order to form the necessary skills, it is recommended to combine different teaching methods focused on communication. These methods can include competency-based approach, problem-solving method, task-based teaching, business game, etc. It is also recommended to include interactive communication with native speakers into the curriculum, since it allows the students to improve their cultural knowledge through formal or informal communication. This could be accomplished either in-person (through international internships and academic mobility) or by using Internet resources (webinars, online courses, video conferences, etc.).

References

Бондар Н. Міжкультурна комунікація як передумова іншомовної підготовки фахівців сфери туризму. Актуальні проблеми філології та методики викладання іноземних мов у сучасному мультилінгвальному просторі : матеріали Всеукраїнської науково-теоретичної конференції. Вінниця, 2019. С. 8–9.

Сарновська Н. Формування іншомовної комунікативної компетентності у майбутніх фахівців сфери туристичного бізнесу. Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2018. №2(61). С. 251–256.

Tziora N., Giovanis N., Papacharalabous C. The role of foreign languages in hospitality management. International Journal of Language, Translation and Intercultural Communication. 2016. Vol. 4. P. 89–97. DOI: https://doi.org/10.12681/ijltic.10353

Cañas J., Pérez L. Language strategy in the hospitality sector. 2014. URL: https://www.languageonthemove.com/language-strategy-in-the-hospitality-sector/ (дата звернення 25.07.2021).

Кудрик К.О. Англійська мова та міжнародний туризм: сучасні тенденції розвитку та взаємодії. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». 2015. Вип. 125. С. 71–82.

Стифанишин І. М., Юрко Н. А., Проценко У. М., Романчук О. В. Комунікативні аспекти іншомовної професійної підготовки фахівців сфери туризму. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологія». 2019. Вип. 6(74). С. 200–203.

Мединська С.І. Формування іншомовної компетентності як компонента професійної підготовки фахівців у галузі туризму. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». 2016. № 2(12). С. 233–237.

Кукса Б.В. Сучасні дослідження проблеми навчання міжкультурного ділового спілкування майбутніх фахівців у галузі туризму. Іноземні мови. 2019. № 4. P. 3–8. DOI: https://doi.org/10.32589/im.v0i4.149713

Василишина Н.М. Сучасна актуальність іншомовної підготовки фахівців сфери туризму в міжкультурній взаємодії. Діалог культур у Європейському освітньому просторі : матеріали V Міжнародної конференції. Київ : КНУТД, 2020. С. 99–104.

Кан О.Ю. Сучасні тренди навчання іноземної мови для студентів спеціальності «Готельно-ресторанна справа» у закладах вищої освіти. Матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції «Сучасний стан та потенціал розвитку індустрії гостинності в Україні». Херсон : ХДАЕУ, 2021. C. 208–210.

Прадівлянний М.Г., Бондар Н.Д. Стратегії формування професійної компетентності фахівців сфери туризму в процесі вивчення іноземних мов. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2017. №6. С. 168–174.

Старинець О.А. Використання методу ситуативного навчання у викладанні іноземної мови за професійним спрямуванням. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія. 2016. Вип. 8. С. 120–125.

Івасів Н.С. Організаційний компонент формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців із туризмознавства в процесі іншомовної підготовки. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 22, т. 1. С. 146–149. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/22-1.32

Bondar N. (2019) Mizhkulturna komunikatsiia yak peredumova inshomovnoi pidhotovky fakhivtsiv sfery turyzmu [Intercultural communication as a prerequisite for foreign language training of tourism professionals]. In Aktualni problemy filolohii ta metodyky vykladannia inozemnykh mov u suchasnomu multylinhvalnomu prostori : materialy Vseukrainskoi naukovo-teoretychnoi konferentsii. (P. 8–9). Vinnytsia. (in Ukrainian)

Sarnovska N. (2018). Formuvannia inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentnosti u maibutnikh fakhivtsiv sfery turystychnoho biznesu [Formation of foreign language communicative competence in future specialists in the field of tourism business]. Naukovyi visnyk MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky, 2(61), 251–256. (in Ukrainian)

Tziora N., Giovanis N., Papacharalabous C. (2016). The role of foreign languages in hospitality management. International Journal of Language, Translation and Intercultural Communication, 4, 89–97. DOI: https://doi.org/10.12681/ijltic.10353

Cañas J., Pérez L. (2014). Language strategy in the hospitality sector. Retrieved from: https://www.languageonthemove.com/language-strategy-in-the-hospitality-sector/

Kudryk K.O. (2015). Anhliiska mova ta mizhnarodnyi turyzm: suchasni tendentsii rozvytku ta vzaiemodii [English language and international tourism: current trends in development and interaction]. Zbirnyk naukovykh prats «Pedahohichni nauky», 125, 71–82. (in Ukrainian)

Styfanyshyn I. M., Yurko N. A., Protsenko U. M., Romanchuk O. V. (2016). Komunikatyvni aspekty inshomovnoi profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv sfery turyzmu [Communicative aspects of foreign language training of tourism specialists]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Filolohiia», 6(74), 200–203. (in Ukrainian)

Medynska S.I. (2016). Formuvannia inshomovnoi kompetentnosti yak komponenta profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv u haluzi turyzmu [Formation of foreign language competence as a component of professional training of specialists in the field of tourism]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia «Pedahohika i psykholohiia», 2(12), 233–237. (in Ukrainian)

Kuksa B.V. (2019). Suchasni doslidzhennia problemy navchannia mizhkulturnoho dilovoho spilkuvannia maibutnikh fakhivtsiv u haluzi turyzmu [Modern research of the problem of teaching intercultural business communication of future specialists in the field of tourism]. Inozemni movy, 4, 3–8. DOI: https://doi.org/10.32589/im.v0i4.149713 (in Ukrainian)

Vasylyshyna N.M. (2020). Suchasna aktualnist inshomovnoi pidhotovky fakhivtsiv sfery turyzmu v mizhkulturnii vzaiemodii [The current relevance of foreign language training of tourism professionals in intercultural interaction]. In Dialoh kultur u Yevropeiskomu osvitnomu prostori : materialy V Mizhnarodnoi konferentsii. (P. 99–104). Kyiv: KNUTD. (in Ukrainian)

Kan O.Yu. (2021). Suchasni trendy navchannia inozemnoi movy dlia studentiv spetsialnosti «Hotelno-restoranna sprava» u zakladakh vyshchoi osvity [Modern trends in foreign language learning for students majoring in "Hotel and restaurant business" in higher education]. In Materialy I Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii "Suchasnyi stan ta potentsial rozvytku industrii hostynnosti v Ukraini". (P. 208–210). Kherson: KhDAEU. (in Ukrainian)

Pradivliannyi M.H., Bondar N.D. (2017). Stratehii formuvannia profesiinoi kompetentnosti fakhivtsiv sfery turyzmu v protsesi vyvchennia inozemnykh mov [Strategies for the formation of professional competence of tourism specialists in the process of learning foreign languages]. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 6, 168–174. (in Ukrainian)

Starynets O.A. (2016). Vykorystannia metodu sytuatyvnoho navchannia u vykladanni inozemnoi movy za profesiinym spriamuvanniam [Using the method of situational learning in teaching a foreign language in a professional direction]. Visnyk Natsionalnoho aviatsiinoho universytetu. Seriia: Pedahohika, Psykholohiia, 8, 120–125. (in Ukrainian)

Ivasiv N.S. (2020). Orhanizatsiinyi komponent formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv iz turyzmoznavstva v protsesi inshomovnoi pidhotovky [Organizational component of forming communicative competence of future specialists in tourism in the process of foreign language training]. Innovatsiina pedahohika, 22(1), 146–149. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/22-1.32(in Ukrainian)

Article views: 359
PDF Downloads: 350
Published
2021-08-31
How to Cite
Kozhevnikova, V., & Shepel, M. (2021). FOREIGN LANGUAGE OF PROFESSIONAL COMMUNICATIONS AS AN ELEMENT OF TRAINING THE SPECIALISTS OF HOTEL AND RESTAURANT BUSINESS. Economy and Society, (30). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-30-6
Section
HOTEL AND RESTAURANT BUSINESS