WELLNESS IN RATIONAL ORGANIZATION OF WORK FOR RESTAURANT INDUSTRY TEAM
Abstract
For wellness businesses to succeed, it is essential to care about a healthy restaurant team and, in turn, a better restaurant, higher morale and more significant employee retention, which consists of adhering to a number of conditions, namely: creating the necessary space for open, non-intrusive dialogue. Discernment is mandatory. Issues with well-being, mental health and addiction are rampant in the restaurant industry, so don’t tackle it alone – you need to rely on the support of other restaurateurs in your community. Problems in the industry will only be solved when people in the restaurant community share their stories and experiences. No one can operate in a vacuum. Use external support systems. Some staff members may trust management and feel comfortable addressing whatever issues (if any) they are experiencing with their mental or physical health. This will not be the case for all employees. Some will likely feel more at ease by opening up to someone else. Remind your employees about the importance of self-care. It’s important to note that the restaurant industry is made up of elite warriors. Find resources for your people. Offer discounts on yoga classes, gym memberships, meditation or fitness classes. A restaurant is an integral part of the business, and working in a restaurant puts a lot of strain on a person’s legs and back. It’s important to support a program for healthier, balanced eating and drinking habits, thereby feeding people for life. Many restaurant workers eat quickly before going to work (often fast food) or sneak in a bite to eat when they come to the restaurant during their shift. Some may drink tons of coffee all day and night, and they need to remember to drink water. Then, at the end of their shift, they can finish it all off with a drink (or several) with their colleagues. They’ll likely repeat this process the next day. In a high-stress, constantly busy environment, it’s important to take a moment for yourself. Anxiety can build up and become overwhelming, so it’s important to take a break. A kind gesture, human interaction, and encouragement can make a world of difference to anyone, even during a very stressful shift.
References
. Головата К.Ю. Перспективи застосування антивікового меню в закладах ресторанного господарства при готелях. Матеріали Х Міжнародної науково-практичної конференції «Туристичний та готельно-ресторанний бізнес в Україні: проблеми розвитку та регулювання», 21–22 березня 2019 р. Черкаси : ЧДТУ, 2019. С. 34–36.
Іщенко Т.І. Перспективи розвитку wellness-індустрії в готельному господарстві України. Географія та туризм. 2018. № 26. С. 87–93.
Кифяк В.Ф. Організація туристичної діяльності в Україні. Чернівці : Книги – ХХІ, 2008. 300 с.
Масляк П.О. Рекреаційна географія : навчальний посібник. Київ : Знання, 2018. 343 с.
Модернізація економіки в умовах зростання суспільної свідомості: туризм, людиномірність, партнерство, кооперація. Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Полтава 14 грудня 2017 р.). Полтава : ПУЕТ, 2017. 848 с.
Наумік-Гладка К.Г. Маркетингові та психологічні аспекти діяльності spa-індустрії при готельних комплексах. Modern Economics. 2017. № 4. С. 100–106.
Пересічна С.М. Тенденції розвитку СПА-індустрії в Україні. Гостинність, сервіс, туризм: досвід, проблеми, інновації: тези доповідей VІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., Київ, 9–10 квіт., 2020 р. Київ : Вид. центр КНУКіМ, 2020. С. 50–53.
Назаренко І.А. Современные тенденции развития Spa-отелей Украины и определение их роли в структуре Spa-индустрии. Науковий журнал «Вісник Хмельницького національного університету», Серія: Економічні науки. 2018. № 1 (5). С. 73–77.
Устименко Л.М. Розвиток wellness-туризму та його вплив на трансформацію туристичної індустрії України. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Туризм. 2019. Т. 2. № 1. С. 49–59.
Eight Dimensions of Wellness. 2019. Center for Psychiatric Rehabilitation. URL: https: //cpr.bu.edu/living-well/eightdimensions-of-wellness. Видавництво Ліра-К., 2020. 484 с.
Круль Г.Я. Основи ресторанної справи: навчальний посібник. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2020. 496 с.
Holovata K.Iu. Perspektyvy zastosuvannia antyvikovoho meniu v zakladakh restorannoho hospodarstva pry hoteliakh. Materialy Kh Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Turystychnyi ta hotelno-restorannyi biznes v Ukraini: problemy rozvytku ta rehuliuvannia», 21–22 bereznia 2019 r. Cherkasy : ChDTU, 2019. S. 34–36.
Ishchenko T.I. Perspektyvy rozvytku wellness-industrii v hotelnomu hospodarstvi Ukrainy. Heohrafiia ta turyzm. 2018. № 26. S. 87–93.
Kyfiak V.F. Orhanizatsiia turystychnoi diialnosti v Ukraini. Chernivtsi : Knyhy – KhKhI, 2008. 300 s.
Masliak P.O. Rekreatsiina heohrafiia : navchalnyi posibnyk. Kyiv : Znannia, 2018. 343 s.
Modernizatsiia ekonomiky v umovakh zrostannia suspilnoi svidomosti: turyzm, liudynomirnist, partnerstvo, kooperatsiia. Materialy II Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (m. Poltava 14 hrudnia 2017 r.). Poltava : PUET, 2017. 848 s.
Naumik-Hladka K.H. Marketynhovi ta psykholohichni aspekty diialnosti spa-industrii pry hotelnykh kompleksakh. Modern Economics. 2017. № 4. S. 100–106.
Peresichna S.M. Tendentsii rozvytku SPA-industrii v Ukraini. Hostynnist, servis, turyzm: dosvid, problemy, innovatsii: tezy dopovidei VII Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf., Kyiv, 9–10 kvit., 2020 r. Kyiv : Vyd. tsentr KNUKiM, 2020. S. 50–53.
Nazarenko I.A. Sovremennыe tendentsyy razvytyia Spa-otelei Ukraynы y opredelenye ykh roly v strukture Spa-yndustryy. Naukovyi zhurnal «Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu», Seriia: Ekonomichni nauky. 2018. № 1 (5). S. 73–77.
Ustymenko L.M. Rozvytok wellness-turyzmu ta yoho vplyv na transformatsiiu turystychnoi industrii Ukrainy. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Turyzm. 2019. T. 2. № 1. S. 49–59.
Eight Dimensions of Wellness. 2019. Center for Psychiatric Rehabilitation. URL: https: //cpr.bu.edu/living-well/eightdimensions-of-wellness. Vydavnytstvo Lira-K., 2020. 484 s.
Krul H.Ia. Osnovy restorannoi spravy: navchalnyi posibnyk. Chernivtsi: Chernivetskyi nats. un-t im. Yu. Fedkovycha, 2020. 496 s.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.