ADVERTISING GRAPHIC DESIGN: FOREIGN ECONOMIC ACTIVITY MARKETING PROJECTS ACCORDING TO AGILE-MARKETING AND EDUSCRUM CONCEPTS

Keywords: graphic design, advertising, enterprise competitiveness management, marketing projects, foreign economic activity, agile marketing, EduSCRUM

Abstract

The article focuses on the important issue of the interdisciplinary training of students majoring in marketing. The formation of competencies in the field of graphic design and advertising demands deeper understanding of the agile marketing processes of collaboration. The task is to prepare comprehensive courses that will be useful to future professionals both from the position of the graphic designer and the advertising manager. During the learning process the students will change the roles of designer and advertising manager. They will use specialized programs to complete the project design task and set the technical task for designers and monitors the consistency of advertising elements to manage competitiveness in international business environment. Each of the future marketers who will deal with the tasks of marketing research, strategic planning, advertising and development (validation) of advertising campaigns, must understand the whole chain of marketing processes. The concept of agile marketing helps to see the whole process, and find your own place for future marketing professionals. The Agile-marketing concept gives ample opportunities for marketing teams across the world, making interaction and collaboration easier. Designer and marketing manager communications are good examples of business process-related soft skills. The students majoring in marketing must be able to communicate with specialists, e. g. content managers, designers, copywriters, etc. Also, managerial skills are required – marketing projects time-management, project planning, organization, and control. During the learning process, students will acquire the necessary skills by performing tasks in pairs. The assessment of the performance is also supposed by teams, leaders, and the target audiences. This assessment algorithm provides objectivity, impartiality, and effectiveness of the learning process. The learning process adequacy will be provided by collaboration with the stakeholders, who may evaluate the learning process by project backlog, the results of teamwork in the social networks, and suggest the improvements for teams, students, or course managers.

References

Дмитренко В. Академічний та самостійний рисунок на першому курсі в системі підготовки студентів-дизайнерів. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну. 2019. Том 2. № 2. С. 190–205.

Євтушенко В. А., Кудінова М. М., Шкумат А. В. Вдосконалення системи мотивації суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Приазовський економічний вісник. 2020. Вип. 6 (23). С. 73–78.

Капран В. И., Капран О. В. Психология и разработка рекламной продукции. Москва, 2008. 240 с.

Кузьминчук Н., Євтушенко В., Куценко Т., Терованесова О. Конкурентостійкість підприємства в аспекті організаційного та управлінського теоретикометодичного інструментарію. Журнал європейської економіки. 2020. № 19 (3). С. 587–604.

Мозгова Г. В., Євтушенко В. А., Мозгова А. Д. Формування Soft Skills фахівця у галузі маркетингу на основі компетентісного підходу. Економіка та суспільство. 2020. Вип. 22. С. 308–316.

Мозер К. Психология маркетинга и рекламы. Харьков, 2004. 380 с.

Ницын Д. А., Сидоренко Е. С. Композиция в проектировании информационно-рекламного продукта. Modern problems of modeling. 2020. №. 20. С. 155–161.

Прищенко С. Екологія культури: візуальні стереотипи в рекламі vs. креативні технології. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну. 2019. Том 2. № 2. С. 221–240.

Рахман М. С., Євтушенко В. А., Рудас Д. С. Зовнішньоекономічна діяльність України з країнами ЄС. Інфраструктура ринку. 2020. № 47. С. 39–44.

Саприкіна Л. Формування професійної компетентності майбутніх дизайнерів з використанням інноваційних технологій. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну. 2019. Том 2. № 2. С. 229–236.

Слута Ю. М., Дубрівна А. П. Тенденції використання кольору в проектуванні реклами як художньо-комунікативний феномен. Технології та дизайн. 2020. № 4 (37). С. 1–10.

Черкесова І. Графічний дизайн в аспекті поєднання непоєднуваного. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну. 2019. Том 2. № 2. С. 206–215.

Dmytrenko V. (2019). Akademichnyj ta samostijnyj rysunok na pershomu kursi v systemi pidhotovky studentiv-dyzajneriv [Academic and independent drawing during the first year of study in the system of training future designers]. Demiurh: idei, tekhnolohii, perspektyvy dyzajnu – Demiurge: ideas, technologies, design perspectives, vol. 2, no. 2, pp. 190–205. [in Ukrainian]

Yevtushenko V. A., Kudinova M. M., Shkumat A. V. (2020). Vdoskonalennia systemy motyvatsii sub'iektiv zovnishn'oekonomichnoi diial'nosti [Improving the system of motivation of foreign economic entities]. Pryazovs'kyj ekonomichnyj visnyk – Priazovsky Economic Bulletin, vol. 6 (23), pp. 73–78. [in Ukrainian]

Kapran V. I., Kapran O. V. (2008). Psihologija i razrabotka reklamnoj produkcii [Psychology and Promotional Product Development]. Moscow Izdatel'skij centr "Akademija" [in Russian].

Kuz'mynchuk N., Yevtushenko V., Kutsenko T., Terovanesova O. (2020). Konkurentostijkist' pidpryiemstva v aspekti orhanizatsijnoho ta upravlins'koho teoretykometodychnoho instrumentariiu [Competitiveness of the enterprise in the aspect of organizational and managerial theoretical and methodological tools]. Zhurnal ievropejs'koi ekonomiky – Journal of European Economy, no. 19 (3), pp. 587–604. [in Ukrainian]

Mozghova H. V., Yevtushenko V. A., Mozghova A. D. (2020). Formuvannia Soft Skills fakhivtsia u haluzi marketynhu na osnovi kompetentisnoho pidkhodu [Formation of Soft Skills marketing professional on the basis of the competence approach]. Ekonomika ta suspil'stvo, vol. 22, pp. 308–316. [in Ukrainian]

Mozer K. (2004). Psihologija marketinga i reklamy [Psychology of marketing and advertising]. Kharkov: Izdatel'stvo Gumanitarnyj Centr. [in Russian]

Nicyn D. A., Sidorenko E. S. (2020). Kompozicija v proektirovanii informacionno-reklamnogo produkta [Composition in the design of information and advertising product]. Modern problems of modeling – Modern problems of modeling, no. 20, pp. 155–161. [in Russian]

Pryschenko S. (2019). Ekolohiia kul'tury: vizual'ni stereotypy v reklami vs. kreatyvni tekhnolohii [Ecology of culture: visual stereotypes in advertising vs. creative technologies]. Demiurh: idei, tekhnolohii, perspektyvy dyzajnu – Demiurge: ideas, technologies, design perspectives, vol. 2, no. 2, pp. 221–240. [in Ukrainian]

Rakhman M. S., Yevtushenko V. A., Rudas D. S. (2020). Zovnishn'oekonomichna diial'nist' Ukrainy z krainamy YeS [Foreign economic activity of Ukraine with EU countries]. Infrastruktura rynku – Market infrastructure, no. 47, pp. 39–44. [in Ukrainian]

Saprykina L. (2019). Formuvannia profesijnoi kompetentnosti majbutnikh dyzajneriv z vykorystanniam innovatsijnykh tekhnolohij [Future designers’ professional competence formation with the innovative technologies use]. Demiurh: idei, tekhnolohii, perspektyvy dyzajnu – Demiurge: ideas, technologies, design perspectives, vol. 2, no. 2, pp. 229–236. [in Ukrainian]

Sluta Yu. M., Dubrivna A. P. (2020). Tendentsii vykorystannia kol'oru v proektuvanni reklamy iak khudozhn'o-komunikatyvnyj fenomen [Trends in the use of color in the design of advertising as an artistic communicative phenomenon]. Tekhnolohii ta dyzajn – Technology and design, no. 4 (37), pp. 1–10. [in Ukrainian]

Cherkesova I. (2019). Hrafichnyj dyzajn v aspekti poiednannia nepoiednuvanoho [Graphic design in the aspect of combining the unconnected]. Demiurh: idei, tekhnolohii, perspektyvy dyzajnu – Demiurge: ideas, technologies, design perspectives, vol. 2, no. 2, pp. 206–215. [in Ukrainian]

Article views: 325
PDF Downloads: 496
Published
2021-06-29
How to Cite
Kim, O. (2021). ADVERTISING GRAPHIC DESIGN: FOREIGN ECONOMIC ACTIVITY MARKETING PROJECTS ACCORDING TO AGILE-MARKETING AND EDUSCRUM CONCEPTS. Economy and Society, (28). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-28-26
Section
MARKETING