DEVELOPMENT OF A SOCIALLY RESPONSIBLE COMPANY BRAND

Keywords: brand, socially responsible marketing, enterprise communications

Abstract

The article reveals the problem of developing a socially responsible brand of the enterprise. It is proved that an enterprise that develops its own socially responsible brand can get advantages: increase of market value and level of trust from customers, intermediaries, employees and other interested parties. Socially responsible brands promote cutting-edge ideas that change people's minds and behaviors. Socially responsible initiatives play an important role in creating a positive image of the company among consumers. Modern buyers prefer brands that not only provide quality goods or services, but also contribute to the development of society or environmental protection. Examples of such initiatives are support for charitable projects, sustainable production, waste reduction, etc. Social responsibility not only improves the perception of the brand by consumers, but also ensures its long-term success in the market. The activity of enterprise Agrana Fruit Ukraine and its directions in the sphere of social responsibility are analyzed. It is determined that the company has committed to 2050. reduce carbon footprint, water consumption and waste to protect and enhance biodiversity and soil health. To develop a socially responsible brand of the company, it is proposed: to develop and implement an environmental strategy in order to reduce the negative impact on the environment; Continue to support local communities to strengthen ties with them; to introduce measures of ethical business conduct to take into account best practices; to reach the level of ensuring high quality and safety of manufactured products; to comprehensively support and promote healthy lifestyle of clients; ensure maximum care for employees and communicate with the public with informing them about the company's achievements. Companies are encouraged to voluntarily assume increased obligations to society, sharing with consumers concern for their future. This helps to establish an emotional connection and strengthen brand confidence, which helps to increase customer loyalty and increase sales.

References

Ремезь Ю. Б. Роль соціально відповідального маркетингу в діяльності підприємства. Інфраструктура ринку. 2021. Вип. 53. С. 79–84. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2021/53_2021/17.pdf

Кицюк І. В. Корпоративна соціальна відповідальність та конкурентні переваги бізнесу в глобальному економічному середовищі. Держава та регіони. 2020. № 2. С. 15–20.

Задорожна Р. П. Проєкти соціальної відповідальності компаній та їх роль в комунікації бренду. Ефективна економіка. 2021. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8536

Козин Л. В. Формування HR-бренду на засадах принципів корпоративної соціальної відповідальності. Ефективна економіка. 2019. № 7. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/7_2019/44.pdf

Фісенко Т. В., Балюн О. О. Соціальна відповідальність брендів в Україні (на прикладі організації спортивних заходів). Обрії друкарства: науковий журнал. 2022. № 1 (11). С. 155–179. DOI: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2022.1(11).261724

Длугопольська Т., Сентик М. Успішні кейси міжнародних компаній у сфері корпоративної соціальної відповідальності. Socio-Economic Relations in the Digital Society. 2022. № 4(46) С. 49–57. DOI: https://doi.org/10.55643/ser.4.46.2022.476

Червінська Н. Як розвивати соціально відповідальний бренд: ключові стратегії та інсайти. URL: https://blog.depositphotos.com/ua/yak-rozvyvaty-sotsialno-vidpovidalnyj-brend.html

Пилипюк С. Як і навіщо бренди стають соціально відповідальними? URL: https://www.redbull.com/ua-uk/social-responsibility-proshak

Сайт ТОВ «Аграна Фрут Україна». URL: https://ua.agrana.com/ctalogo-rozvitku

Мартинович Н. О. Прикладні імперативи оцінки соціально-економічної ефективності повоєнної розбудови регіонів України. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2023. № 1. С. 98–113. DOI: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-1(33)-98-113

Remez Yu. B. (2021) Rol sotsialno vidpovidalnoho marketynhu v diialnosti pidpryiemstva [The role of socially responsible marketing in enterprise activity]. Infrastruktura rynku, vol. 53, pp. 79–84. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2021/53_2021/17.pdf

Kytsiuk I. (2020) Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist ta konkurentni perevahy biznesu v hlobalnomu ekonomichnomu seredovyshchi [Corporate social responsibility and competitive advantages of business in the global economic environment]. Derzhava ta rehiony, vol. 2, рр. 15–20.

Zadorozhna R. (2021) Proiekty sotsialnoi vidpovidalnosti kompanii ta yikh rol v komunikatsii brendu [Company social responsibility projects and their role in brand communication]. Efektyvna ekonomika, vol. 1. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8536

Kozyn L. V. (2019) Formuvannia HR-brendu na zasadakh pryntsypiv korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti [Formation of the HR brand based on the principles of corporate social responsibility]. Efektyvna ekonomika, vol. 7. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/7_2019/44.pdf

Fisenko T. V., Baliun O. O. (2022) Sotsialna vidpovidalnist brendiv v Ukraini (na prykladi orhanizatsii sportyvnykh zakhodiv) [Social responsibility of brands in Ukraine (on the example of organizing sports events)]. Obrii drukarstva: naukovyi zhurnal, vol. 11, pp. 155–179. DOI: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2022.1(11).261724

Dluhopolska T., Sentyk M. (2022) Uspishni keisy mizhnarodnykh kompanii u sferi korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti [Successful cases of international companies in the field of corporate social responsibility]. Socio-Economic Relations in the Digital Society. vol. 4(46) pp. 49–57. DOI: https://doi.org/10.55643/ser.4.46.2022.476

Chervinska N. Yak rozvyvaty sotsialno vidpovidalnyi brend: kliuchovi stratehii ta insanity [How to develop a socially responsible brand: key strategies and insights]. Available at: https://blog.depositphotos.com/ua/yak-rozvyvaty-sotsialno-vidpovidalnyj-brend

Pylypiuk S. Yak i navishcho brendy staiut sotsialno vidpovidalnymy? [How and why do brands become socially responsible?]. Available at: https://www.redbull.com/ua-uk/social-responsibility-proshak

Sait TOV «Ahrana Frut Ukraina» [Site of «Agrana Fruit Ukraine» LLC]. Available at: https://ua.agrana.com/ctalogo-rozvitku

Martynovych N. O. (2023) Prykladni imperatyvy otsinky sotsialno-ekonomichnoi efektyvnosti povoiennoi rozbudovy rehioniv Ukrainy [Applied imperatives of assessing the socio-economic efficiency of the post-war development of the regions of Ukraine]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia, vol. 1, pp. 98–113. DOI: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-1(33)-98-113

Article views: 0
PDF Downloads: 0
Published
2024-09-30
How to Cite
Buha, N., & Skorbun, S. (2024). DEVELOPMENT OF A SOCIALLY RESPONSIBLE COMPANY BRAND. Economy and Society, (67). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-25
Section
MARKETING