INNOVATIONS IN HOTEL MANAGEMENT: THE IMPACT OF NEW TECHNOLOGIES ON IMPROVING CUSTOMER SERVICE

Keywords: automation, big data, artificial intelligence, Internet of Things (IoT), mobile applications, digital keys

Abstract

In today's world, the hospitality industry is undergoing significant transformations driven by innovative technologies that open new horizons for enhancing customer service. Hotel management increasingly relies on digital solutions that improve the quality of services, personalize guest interactions, and refine internal business processes. Among the key technologies transforming the hotel sector, artificial intelligence, the Internet of Things, automation, and big data stand out. Their implementation fosters the effective development of hotels and enhances their competitiveness in the global market. In this context, studying contemporary innovations in hotel management, their impact on the customer experience, and analyzing the challenges associated with implementing cutting-edge technologies is a particularly relevant task for the academic community. This article aims to explore how innovative technologies transform the approach to customer service in hotels, specifically through the examples of hotel chains such as Hilton and Marriott International.

References

Girnyak L., Glagola V. (2018) Suchasnyj stan, perspektyvy ta tendenciyi rozvytku restorannogo gospodarstva v Ukrayini [The current state, prospects and trends of the development of the restaurant industry in Ukraine]. Infrastruktura rynku, vol. 16, pp. 71–77.

Zavadynska O. (2018) Innovacijni texnologiyi gospodaryuvannya v restorannomu biznesi [Innovative management technologies in the restaurant business]. Restorannyj i gotelnyj konsaltyng. Innovaciyi, no. 2, pp. 93-102.

Kozhukhivska R.B. (2015) Vykorystannia mizhnarodnoho dosvidu vprovadzhennia innovatsii u sferu hotelnoho biznesu [Using international experience in introducing innovations in the sphere of hotel business]. Visnyk Donetskoho natsionalnoho universytetu, vol. 1, pp. 160–164. (in Ukrainian)

Lysyuk T., Tereshchuk O., Pasichnyk M. (2022) Innovatsiyni tekhnolohiyi u hotelʹno-restorannomu hospodarstvi [Innovative technologies in the hotel and restaurant industry]. Ekonomika ta suspilʹstvo, vol. 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-11

Osidach O. (2015) Metodychni osnovy formuvannya innovacijnyx biznes-modelej [Methodical bases of formation of innovative business models]. Visnyk Lvivskogo universytetu. Seriya: Еkonomichna, vol. 52, pp. 127–134.

Shats'ka Z. Ya., Semko V. V. (2017) “Introduction of new technologies at domestic enterprises”: International scientific-practical conference Modern determinants of business process development in Ukraine, Kyivskyj natsionalnyj universytet tekhnolohij ta dyzajnu.

Гірняк Л., Глагола В. Сучасний стан, перспективи та тенденції розвитку ресторанного господарства в Україні. Інфраструктура ринку. 2018. Вип. 16. С. 71–77.

Завадинська О. Інноваційні технології господарювання в ресторанному бізнесі. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2018. № 2. С. 93–102.

Кожухівська Р. Б. Використання міжнародного досвіду впровадження інновацій у сферу готельного бізнесу. Вісник Донецького національного університету. 2015. Вип. 1. С. 160–164.

Лисюк Т., Терещук О., Пасічник М. Інноваційні технології у готельно-ресторанному господарств. Економіка та суспільство, 2022, Вип. 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-11

Осідач О. Методичні основи формування інноваційних бізнес-моделей. Вісник Львівського університету. Серія: Економічна. 2015. Вип. 52. С. 127–134.

Шацька З.Я., Семко В.В. Впровадження нових технологій на вітчизняних підприємствах : Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні детермінанти розвитку бізнес-процесів в Україні»: 2017 р. : матеріали Міжнар. нак.-практ. конф., 24 травня 2017 р. Київ : КНУТД, 2017. С. 370–373.

Article views: 83
PDF Downloads: 39
Published
2024-08-26
How to Cite
Dudnyk, S. (2024). INNOVATIONS IN HOTEL MANAGEMENT: THE IMPACT OF NEW TECHNOLOGIES ON IMPROVING CUSTOMER SERVICE. Economy and Society, (66). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-66
Section
HOTEL AND RESTAURANT BUSINESS