THE IMPACT OF DIGITAL MARKETING ON THE STRATEGIES AND CHALLENGES OF MODERN BUSINESS IN UKRAINE
Abstract
Дослідження присвячене виокремленню векторів впливу феномену цифрового маркетингу на стратегічний розвиток та виклики для сучасного підприємництва України. Мета дослідження – визначити напрями оптимізації бізнес-процесів в умовах воєнного стану засобами цифрового маркетингу, із залученням інноваційного інструментарію та ринкових можливостей. У процесі дослідження визначено динаміку імплементації цифрових технологій в національному просторі, репрезентовано сутність цифрового маркетингу, виділено його найбільш ефективні основні види. Систематизовано основні принципи та переваги цифрового маркетингу під час воєнного стану, досліджено можливості розвитку бізнесу за допомогою застосування інноваційних маркетингових технологій. Доведено, що український ринок цифрового маркетингу володіє усіма необхідними передумовами для стійкого поступу в кризових умовах війни, шляхом стимулювання процесів взаємодії та комунікації, а також формування ефективних стратегій продажів. Встановлено, що використання маркетингового діджитал-інструментарію дає змогу мінімізувати витрати, розширювати та укріплювати позиції на ринку, удосконалювати взаємодію із клієнтом. Визначено, що найбільш ефективними інноваційними цифровими інструментами за кризових умов зарекомендували себе онлайн-тестування, чат-боти, голосовий пошук, відеомаркетинг та інтерактивний контент. Акцентовано, що розвиток цифрового маркетингу активно стимулюється зі сторони міжнародних організацій та корпорацій, якими створюються фінансові стимули та додаткові можливості для оптимізації діяльності національного бізнес-сектору в кризових умовах війни та повоєнного відновлення. Запропонований комплекс потенційних можливостей дозволяє через пряме стимулювання підприємництва підтримувати економічний розвиток в напрямку євроінтеграційних процесів та стійкого зростання. Практична вага дослідження вбачається у можливості застосування результатів у процесі побудові маркетингових стратегій поступу підприємств та стратегій післявоєнного відновлення економічної сфери.
References
Марчук О. О. Цифровий маркетинг як інноваційний інструмент управління. Економіка та суспільство. 2018. № 17. С. 296–299. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-17-43.
Митянська А. Особливості стратегічного планування діяльності підприємств в умовах цифровізації. Матеріали конференцій МНЛ. 2022. С. 61–63. URL: https://archive.liga.science/index.php/conference-proceedings/article/view/182
Свидрук І. Передумови стратегічного планування інноваційного розвитку підприємств. Вісник Тернопільського національного економічного університету. 2020. №2. С. 24–35. URL: http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38458
Томах В. Цифрова трансформація управління підприємствами України у контексті сталого розвитку: інноваційні рішення, креативні технології. Академічні візії. 2023. №18. http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/29339
Окландер М. А., Романенко О. О. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від інтернет-маркетингу. Економічний вісник НКТК КПІ. 2015. № 12. С. 362–371. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/47234185.pdf.
Яцюк Д. В. Цифровий маркетинг: майбутнє маркетингових комунікацій в брендингу. Інвестиції: практика та досвід. 2015. № 7. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/7_2015/16.pdf.
Awan U., Sroufe R., Shahbaz M. Industry 4.0 and the circular economy: A literature review and recommendations for future research. Business Strategy and the Environment. 2021. №30(4). pр. 2038–2060. https://doi.org/10.1002/bse.2731
Denicolai S., Zucchella A., Magnani G. Internationalization, digitalization, and sustainability: Are SMEs ready? A survey on synergies and substituting effects among growth paths. Technological Forecasting and Social Change. 2021. №166. DOI:https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.120650
Diana Fayvishenko, Olha Mitchuk, Iryna Lorvi, Marianna Konopliannykova, Svitlana Chernobrovkina, Oleksii Sytnyk. Communication Strategies of Brand Management and Online Marketing of Digital Products. Economic Affairs, Vol. 68, No. 01s, pp. 289-298, February 2023. pp. 289–298. URL : https://ndpublisher.in/admin/issues/EAv68n1sz5.pdf
Rusch M. Application of digital technologies for sustainable product management in a circular economy: A review. Business strategy and the environment. 2023. №32(3). pр. 1159–1174. DOI: https://doi.org/10.1002/bse.3099
Tavera Romero C. A., Castro D. F., Ortiz J. H., Khalaf O. I., Vargas M. A. Synergy between Circular Economy and Industry 4.0: A Literature Review. Sustainability. 2021. №13. DOI: https://doi.org/10.3390/su13084331
Data reportal. https://datareportal.com/
Marchuk, O. O. (2018). Tsyfrovyy marketynh yak innovatsiynyy instrument upravlinnya [Digital marketing as an innovative management tool]. Ekonomika ta suspilʹstvo, vol. 17. pp. 296–299. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0 072/2018-17-43. (in Ukrainian)
Mytianska, A. (2022). Osoblyvosti stratehichnoho planuvannia diialnosti pidpryiemstv v umovakh tsyfrovizatsii [Features of strategic planning of enterprises in the context of digitalization]. Materialy konferentsii MNL. pp. 61–63. Available at: https://archive.liga.science/index.php/conference-proceedings/article/view/182
Svydruk, I. (2020). Peredumovy stratehichnoho planuvannia innovatsiinoho rozvytku pidpryiemstv [Prerequisites for strategic planning of innovative development of enterprises]. Visnyk Ternopilskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu, vol. 2. pp. 24–35. Available at: http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38458
Tomakh, V. (2023). Tsyfrova transformatsiia upravlinnia pidpryiemstvamy Ukrainy u konteksti staloho rozvytku: innovatsiini rishennia, kreatyvni tekhnolohii [Digital transformation of enterprise management in Ukraine in the context of sustainable development: innovative solutions, creative technologies]. Akademichni vizii, vol. 18. Available at: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/29339
Oklander, M. A., & Romanenko, O. O. (2015). Spetsyfichni vidminnosti tsyfrovoho marketynhu vid internet-marketynhu [Specific differences between digital marketing and Internet marketing]. Ekonomichnyy visnyk NKTK KPI, vol. 12. pp. 362–371. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/47234185.pdf. (in Ukrainian)
Yatsyuk, D. V. (2015). Tsyfrovyy marketynh: maybutnye marketynhovykh komunikatsiy v brendynhu [Digital marketing: the future of marketing communications in branding]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 7. Available at: http://www.investplan.com.ua/pdf/7_2015/16.pdf. (in Ukrainian)
Awan, U., Sroufe, R., & Shahbaz, M. (2021). Industry 4.0 and the circular economy: A literature review and recommendations for future research. Business Strategy and the Environment, vol. 30(4). pp. 2038–2060. DOI: https://doi.org/10.1002/bse.2731
Denicolai, S., Zucchella, A., & Magnani, G. (2021). Internationalization, digitalization, and sustainability: Are SMEs ready? A survey on synergies and substituting effects among growth paths. Technological Forecasting and Social Change, vol. 166. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.120650
Diana Fayvishenko, Olha Mitchuk, Iryna Lorvi, Marianna Konopliannykova, Svitlana Chernobrovkina, Oleksii Sytnyk. (2023) Communication Strategies of Brand Management and Online Marketing of Digital Products. Economic Affairs, vol. 68, No. 01s, pp. 289–298, February Available at: https://ndpublisher.in/admin/issues/EAv68n1sz5.pdf
Rusch, M. (2023). Application of digital technologies for sustainable product management in a circular economy: A review. Business strategy and the environment, vol. 32(3). pp. 1159–1174. DOI: https://doi.org/10.1002/bse.3099
Tavera Romero, C. A., Castro, D. F., Ortiz, J. H., Khalaf, O. I., & Vargas, M. A. (2021). Synergy between Circular Economy and Industry 4.0: A Literature Review. Sustainability, vol. 13. DOI: https://doi.org/10.3390/su13084331
Data reportal. https://datareportal.com/