ANALYSIS OF THE EFFECTIVENESS OF THE USE OF INTERNET MARKETING TOOLS IN THE MARKETING ACTIVITIES OF AGRICULTURAL ENTERPRISES
Abstract
This article is aimed at studying the effectiveness of using Internet marketing tools in the marketing activities of agricultural enterprises. The aim of the study is to assess the impact of Internet marketing on the competitiveness and development of agricultural enterprises. To achieve this goal, the study analyses the practice of using various Internet marketing tools, such as websites, social media, e-commerce, etc. in the marketing strategy of agricultural enterprises. The results of the study showed that the effective use of Internet marketing contributes to an increase in sales, improvement of brand perception, attraction of new customers and increase in profitability of agricultural enterprises. The scientific novelty of the study lies in the analysis of specific cases of successful implementation of Internet marketing strategies in agricultural enterprises and identification of key factors that affect their effectiveness. The practical significance is that the results of the study can be used by the management of agricultural enterprises to develop and implement effective Internet marketing strategies. Enterprises can take advantage of the recommendations arising from this study to increase their competitiveness and take a stable position in the market. The article is aimed at studying the effectiveness of using Internet marketing tools in the marketing activities of agricultural enterprises. It aims to study the impact of Internet marketing on the competitiveness and development of this sector of the economy. The study analyzes various Internet marketing tools, such as websites, social media, e-commerce, and their role in shaping the marketing activities of agricultural enterprises. Prospects for further research include a more in-depth analysis of specific Internet marketing strategies, comparison of their effectiveness in different segments of the agricultural market, as well as a study of the impact of the latest technologies on the development of Internet marketing in the agricultural sector.
References
Семенда Д.К., Семенда О.В. Впровадження цифрового маркетингу на підприємствах агропромислового комплексу України. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки». Електронний ресурс. Режим доступу: https://lib.udau.edu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/20e7567f-d439-425b-9be2-0dcad618bf9a/content.
Колотова Н.Б. Нові інструменти маркетингу відносин інноваційних проектів машинобудівних підприємств: краудсорсинг і краудфандінг. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2015. № 3. Електронний ресурс. Режим доступу: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/
Ілляшенко С. М. (2011). Сучасні тенденції застосування інтернет-технологій у маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. № 4(2), С. 64–74.
Продукти та рішення. Бізнес-аналітика. Електронний ресурс. URL: http://ivmar.com.ua/biznes-analitika
Основи Веб Аналітики. Web Analytics Basics. Електронний ресурс. Режим доступу: https://www.usability.gov/what-andwhy/web-analytics.html
Все про Веб Аналітику. Web Analytics. Електронний ресурс. Режим доступу: https://www.techtarget.com/searchbusinessanalytics/definition/Web-analytics
Цілісний аналіз медійної реклами [Електронний ресурс]. Вікіпедія: вільна енциклопедія. Електронний ресурс. Режим доступу: https://ua.wikipedia.org/wiki.
AdRiver – система управління інтернет-рекламою. AdRiver. Електронний ресурс. Режим доступу: http://www.adriver.ua
Капустіна Л.М., Мосунов І.Д. (2015). Інтернет-маркетинг. Теорія і практика просування бренду в мережі. С. 56,28,29
Semenda D.K., Semenda O.V. Vprovadzhennia tsyfrovoho marketynhu na pidpryiemstvakh ahropromyslovoho kompleksu Ukrainy [Implementation of digital marketing at enterprises of the agro-industrial complex of Ukraine]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Hraal nauky» - International Scientific Journal "Grail of Science". Elektronnyi resurs. Rezhym dostupu: https://lib.udau.edu.ua:8443/server/api/ core/bitstreams/20e7567f-d439-425b-9be2-0dcad618bf9a/content.
Kolotova N.B. Novi instrumenty marketynhu vidnosyn innovatsiinykh proektiv mashynobudivnykh pidpryiemstv: kraudsorsynh i kraudfandinh [New tools of marketing relations of innovative projects of machine-building enterprises: crowdsourcing and crowdfunding]. Marketynh i menedzhment innovatsii – Marketing and innovation management. 2015. № 3. Elektronnyi resurs. Rezhym dostupu: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/
Illiashenko S. M. (2011). Suchasni tendentsii zastosuvannia internet-tekhnolohii u marketynhu [Modern trends in the use of Internet technologies in marketing]. Marketynh i menedzhment innovatsii – Marketing and innovation management. № 4(2), рр. 64–74.
Produkty ta rishennia. Biznes-analityka. Elektronnyi resurs [Products and solutions. Business analytics. Electronic resource.]. URL: http://ivmar.com.ua/biznes-analitika
Osnovy Veb Analityky. Web Analytics Basics [Basics of Web Analytics. Web Analytics Basics]. Elektronnyi resurs. Rezhym dostupu: https://www.usability.gov/what-andwhy/web-analytics.html
Vse pro Veb Analityku. Web Analytics. Elektronnyi resurs [All about Web Analytics. Web Analytics]. Rezhym dostupu: https://www.techtarget.com/searchbusinessanalytics/definition/Web-analytics
Tsilisnyi analiz mediinoi reklamy [All about Web Analytics. Web Analytics] resurs]. Vikipediia: vilna entsyklopediia. Elektronnyi resurs. Rezhym dostupu: https://ua.wikipedia.org/wiki.
AdRiver – systema upravlinnia internet-reklamoiu [AdRiver is an Internet advertising management system]. AdRiver. Elektronnyi resurs. Rezhym dostupu: http://www.adriver.ua
Kapustina L.M., Mosunov I.D. (2015). Internet-marketynh. Teoriia i praktyka prosuvannia brendu v merezhi [Internet marketing. Theory and practice of brand promotion in the network]. S. 56,28,29
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.