A PROJECT APPROACH TO THE IMPLEMENTATION OF GEOZONE MARKETING

Keywords: geozone marketing, project approach, strategy, tool, location

Abstract

геозонний маркетингThe article is devoted to the issues of considering the project approach in the implementation of geozonе marketing as a promising way to solve the problems of strategic marketing. In today's world, geozonе marketing is an extremely relevant and important tool for businesses from various industries. Differences in geographic factors and the growing use of technology create a need for effective marketing strategies that take into account the location of customers and consumers. The purpose of the study is to reveal the peculiarities of implementing geozonе marketing based on the use of a project approach to promoting goods and services. The paper uses the method of analysis and synthesis (to determine the scope of geozone marketing), a system approach to reveal the key relationships of geozone marketing with elements of targeted design. It is proved that the essence of the project approach to the implementation of geozone marketing is its focus on the creation and implementation of targeted projects to achieve maximum impact on the target audience in specific geographic locations. The article separately reveals the interrelationships of geozonal marketing with the elements of targeted design, which are indirectly implemented through the creation of a project plan, the use of geotargeting and geofencing technologies, the implementation of interactive projects, the development of the latest technologies and innovations, the creation of a specific geo-tag, the activation of mechanisms for collecting and analyzing data on the impact of the campaign on the target audience, and the establishment of feedback. The author analyzes the main global trends in the development of digital marketing and suggests areas of application of geozonе marketing in certain areas, taking into account the trends considered. The practical significance of the study is in the possibility of applying the identified areas of application of geozone marketing in the design and implementation of strategies for promoting goods and services by Ukrainian companies.

References

Ажажа М., Венгер О., Фурсін О. Концепція цифрового маркетингу 4.0: еволюція, характеристика, типологія. Humanities Studies. 2023. № 14(91). С. 135-147. DOI: https://doi.org/10.32782/hst-2023-14-91-16.

Євсейцева О., Люльчак З., Семенда О., Ярвіс М., Пономаренко І. Digital-маркетинг як сучасний інструмент просування товарів та послуг у соціальних мережах. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії і практики. 2022. № 1(42). С. 361-370. URL: https://fkd.net.ua/index.php/fkd/article/view/3723/3489 (дата звернення: 11.11.2023).

Капінус Л., Шиліна В., Лелека О. Маркетингова діджитал-стратегія розвитку послуг. Київський економічний науковий журнал. 2023. № 1. С. 15-21. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-1-2.

Неміш Ю. В. Сучасні тенденції розвитку маркетингової діяльності підприємств в умовах цифрових трансформацій. Економіка та суспільство. 2022. № 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-48.

Обіход С. В., Матвеєв М. Е., Бойко В. Д. Digital-маркетинг в умовах цифровізації сучасних бізнес-процесів. Економіка та суспільство. 2023. № 50. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-76.

Гамова І. В. Ідентифікація інструментів просування інноваційного маркетингу в е-торгівлі. Продовольчі ресурси. 2023. Т. 11. № 20. С. 202-210. DOI: https://doi.org/10.31073/foodresources2023-20-19.

Гарматюк О. В. Використання діджитал-маркетингу у комплексі просування. Економіка та суспільство. 2021. № 25. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-25-3.

Значек Р. Р., Лозовська Г. М. Особливості практичного застосування інструментів digital-маркетингу при просуванні товарів і послуг. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2023. № 3. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-3-8694.

Ihnatenko R. Target advertising technologies: essence and efficiency. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії і практики. 2022. № 1(42). С. 428-435. URL: https://fkd.net.ua/index.php/fkd/article/view/3715/3495 (дата звернення: 11.11.2023).

Мотузка О. М., Горобець О. О. Використання інструментів маркетингу в управлінні програмами та проєктами в системі проєктного менеджменту. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2023. № 3. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-3-8652.

Солнцев С. О., Жигалкевич Ж. М., Залуцький Р. О. Тенденції розвитку цифрового маркетингу. Журнал стратегічних економічних досліджень. 2022. № 6(11). С. 131-141. DOI: http://dx.doi.org/10.30857/2786-5398.2022.6.13.

Гноєвий В. Г., Корень О. М. Сучасні тенденції цифрового маркетингу та їх вплив на формування маркетингової стратегії. Академічний огляд. 2021. №. 1(54). DOI: https://doi.org/10.32342/2074-5354-2021-1-54-5.

Геозонний маркетинг – новий етап в еволюції споживчого маркетингу. Блог. Around.Web. URL: https://around-web.com/uk/geozonnij-marketing-novij-etap-v-evoljucii-spozhivchogo-marketingu (дата звернення: 10.11.2023).

Azhazha M., Venher O., Fursin O. (2023) Kontseptsiia tsyfrovoho marketynhu 4.0: evoliutsiia, kharakterystyka, typolohiia [The concept of digital marketing 4.0: evolution, characteristics, typology]. Humanities Studies, vol. 14(91), pp. 135-147, https://doi.org/10.32782/hst-2023-14-91-16.

Yevseitseva O., Liulchak Z., Semenda O., Yarvis M., Ponomarenko I. (2022) Digital-marketynh yak suchasnyi instrument prosuvannia tovariv ta posluh u sotsialnykh merezhakh [Digital marketing as a modern tool for promoting goods and services in social networks]. Finansovo-kredytna diialnist: problemy teorii i praktyky – Financial and credit activity: problems of theory and practice, vol. 1(42), pp. 361-370. Available at: https://fkd.net.ua/index.php/fkd/article/view/3723/3489 (accessed November 11, 2023).

Kapinus L., Shylina V., Leleka O. (2023) Marketynhova didzhytal-stratehiia rozvytku posluh [Marketing digital strategy for the development of services]. Kyivskyi ekonomichnyi naukovyi zhurnal – Kyiv Economic Scientific Journal, vol. 1, pp. 15-21, https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-1-2.

Nemish Yu. V. (2022) Suchasni tendentsii rozvytku marketynhovoi diialnosti pidpryiemstv v umovakh tsyfrovykh transformatsii [Modern trends in the development of marketing activities of enterprises in the context of digital transformations]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 40, https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-48.

Obikhod S. V., Matveiev M. E., Boiko V. D. (2023) Digital-marketynh v umovakh tsyfrovizatsii suchasnykh biznes-protsesiv [Digital marketing in conditions of digitization of modern business processes]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 50, https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-76.

Hamova I. V. (2023) Identyfikatsiia instrumentiv prosuvannia innovatsiinoho marketynhu v e-torhivli [Identification of tools for promoting innovative marketing in e-commerce]. Prodovolchi resursy – Food resources, vol. 11, No. 20, pp. 202-210, https://doi.org/10.31073/foodresources2023-20-19.

Harmatiuk O. V. (2021) Vykorystannia didzhytal-marketynhu u kompleksi prosuvannia [The use of digital marketing in the promotion complex]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 25, https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-25-3.

Znachek R. R., Lozovska H. M. (2023) Osoblyvosti praktychnoho zastosuvannia instrumentiv digital-marketynhu pry prosuvanni tovariv i posluh [Features of the practical application of digital marketing tools in the promotion of goods and services]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka». Seriia: «Ekonomichni nauky» – International scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciences", vol. 3, https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-3-8694.

Ihnatenko R. (2022) Target advertising technologies: essence and efficiency [Target advertising technologies: essence and efficiency]. Finansovo-kredytna diialnist: problemy teorii i praktyky – Financial and credit activity: problems of theory and practice, vol. 1(42), pp. 428-435. Available at: https://fkd.net.ua/index.php/fkd/article/view/3715/3495 (accessed November 11, 2023).

Motuzka O. M., Horobets O. O. (2023) Vykorystannia instrumentiv marketynhu v upravlinni prohramamy ta proiektamy v systemi proiektnoho menedzhmentu [The use of marketing tools in the management of programs and projects in the project management system]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka». Seriia: «Ekonomichni nauky» – International scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciences", vol. 3, https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-3-8652.

Solntsev S. O., Zhyhalkevych Zh. M., Zalutskyi R. O. (2022) Tendentsii rozvytku tsyfrovoho marketynhu [Development trends of digital marketing]. Zhurnal stratehichnykh ekonomichnykh doslidzhen – Journal of strategic economic research, vol. 6(11), pp. 131-141, http://dx.doi.org/10.30857/2786-5398.2022.6.13.

Hnoievyi V. H., Koren O. M. (2021) Suchasni tendentsii tsyfrovoho marketynhu ta yikh vplyv na formuvannia marketynhovoi stratehii [Modern trends in digital marketing and their influence on the formation of a marketing strategy]. Akademichnyi ohliad – Academic review, vol. 1(54), https://doi.org/10.32342/2074-5354-2021-1-54-5.

Heozonnyi marketynh – novyi etap v evoliutsii spozhyvchoho marketynhu. Bloh. Around.Web [Geozone marketing is a new stage in the evolution of consumer marketing. Blog. Around.Web]. Available at: https://around-web.com/uk/geozonnij-marketing-novij-etap-v-evoljucii-spozhivchogo-marketingu (accessed November 10, 2023).

Article views: 36
PDF Downloads: 25
Published
2023-10-31
How to Cite
Dedilova, T., KyrchataІ., & Sohomonian, A. (2023). A PROJECT APPROACH TO THE IMPLEMENTATION OF GEOZONE MARKETING. Economy and Society, (56). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-104
Section
MARKETING