IMPROVING THE CONSUMER SERVICE PROCESS BY PROMOTING RESTAURANT BUSINESS SERVICES THROUGH THE INTERNET
Abstract
The article determined that modern information systems of enterprises, including restaurants, actively use network technologies that allow the use of paperless data exchange, to unite the efforts of a group of employees to solve any problem (the organization in the network of work groups), to exchange views during the online discussion of any issue in real time (teleconference), online exchange of materials via e-mail, electronic bulletin boards, etc. The methods by which it is possible to promote restaurant services were analyzed, which include: banner advertising, creation of public pages and groups on social networks, mass distribution of e-mails with news and promotions, creation of your own website. It is determined that the expediency of developing an intelligent information system for services in the restaurant business is to implement a single data flow management center, the system replaces significant human resources, in terms of saving time and money the system is more profitable than other similar systems. about the activities of the institution. The selection criteria for online seat reservations using the Stolik.ua service were analyzed in detail. It is determined that one of the main IT innovations for the restaurant business is the use of web and telecommunications solutions, which in turn will improve interaction with consumers. Internet promotion through mobile devices that use SMS, as well as mobile applications are also very popular among restaurateurs. Also, mobile applications for Android and iOS platforms have recently become popular. It was determined that they are used to build a favorable reputation of the restaurant. Due to the growing proportion of people who prefer to receive information through communication programs such as messengers, they have started using chatbots to communicate with their customers. These chatbots work by using artificial intelligence and have different settings. Therefore, the result of the study was to determine the importance of the introduction of Internet technologies, which in turn will allow restaurant businesses to significantly reduce their time to serve guests, as well as to ensure the reservation of tables online.
References
Гадецька З.М. Сучасні мультимедійні засоби просування готельно-ресторанних та туристичних послуг. Молодий вчений. 2015. № 2 (6). С. 41–44.
Завальнюк В.В. Методика проектування підсистеми інформаційного забезпечення стратегічного управління інноваційною діяльністю підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2016. № 8(1). С. 82–85.
Завальнюк В.В. Принципи управління інноваційною діяльністю. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. Хмельницький. 2013. № 5 (1). С. 182–185.
Онуфрієвич Д.Р., Куклін О.В. Інтернет-комунікації як засіб підвищення рівня лояльності споживачів на ринку ресторанних послуг. Наукові розробки молоді на сучасному етапі. Київ : КНУТД, 2016. С. 126–131.
Левицька І.В., Постова В.В. Основні поняття та значення підвищення економічної ефективності інноваційної діяльності підприємств машинобудування. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2016. № 4 (04), 1. С. 103–108.
Рудь Н.Т. Нові методичні підходи до аналізу інноваційного потенціалу підприємства. Економічний форум. 2015. № 3. С. 323–332.
Hadetska Z.M. (2015) Suchasni multymediini zasoby prosuvannia hotelno-restorannykh ta turystychnykh posluh [Modern multimedia means of promoting hotel-restaurant and tourist services]. Molodyi vchenyi, 2 (6), 41–44. (in Ukrainian)
Zavalniuk V.V. (2016) Metodyka proektuvannia pidsystemy informatsiinoho zabezpechennia stratehichnoho upravlinnia innovatsiinoiu diialnistiu pidpryiemstva [Methods of designing the subsystem of information support of strategic management of innovation activities of the enterprise]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, 8 (1), 82–85. (in Ukrainian)
Zavalniuk V.V. (2013) Pryntsypy upravlinnia innovatsiinoiu diialnistiu [Principles of innovation management]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 5 (1), 182–185. (in Ukrainian)
Onufriievych D.R., Kuklin O.V. (2016) Internet-komunikatsii yak zasib pidvyshchennia rivnia loialnosti spozhyvachiv na rynku restorannykh posluh [Internet communication as a means of increasing consumer loyalty in the market of restaurant services]. Naukovi rozrobky molodi na suchasnomu etapi. KNUTD, Kyiv, pp. 126–131. (in Ukrainian)
Levytska I.V., Postova V.V. (2016) Osnovni poniattia ta znachennia pidvyshchennia ekonomichnoi efektyvnosti innovatsiinoi diialnosti pidpryiemstv mashynobuduvannia [Basic concepts and significance of increasing the economic efficiency of innovation activities of mechanical engineering enterprises]. Ekonomichnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii, 4 (04), 1, 103–108. (in Ukrainian)
Rud N.T. (2015) Novi metodychni pidkhody do analizu innovatsiinoho potentsialu pidpryiemstva [New methodological approaches to the analysis of the innovative potential of the enterprise]. Ekonomichnyi forum, 3, 323–332. (in Ukrainian)