УПРАВЛІННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ МАЛОГО ІННОВАЦІЙНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ

  • Ганна Жалдак Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0003-3421-3648
  • Ірина Макалюк Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» http://orcid.org/0000-0003-4800-4599
Ключові слова: мале інноваційне підприємництво, функціонування та розвиток малих інноваційних підприємств, теорії управління

Анотація

Об’єктом дослідження є процеси функціонування та розвитку малого інноваційного підприємництва як основи успішного ведення бізнесу в умовах пандемії. Одним із найбільш проблемних аспектів є ідентифікація особливостей розвитку інноваційного підприємництва в умовах пандемії, що чинять істотний вплив на економіку країни. Проаналізовано сутність малого інноваційного підприємництва та його особливостей в Україні і за кордоном. Визначено ознаки сучасних теорій управління в контексті розвитку малого інноваційного підприємництва, зокрема: роль та значення нематеріальної складової; використання цифрових технологій та діджиталізації бізнесу; зміна предмету праці у більшості працівників; трансформація організаційних структур та корпоративних культур.

Посилання

Еволюційний розвиток систем менеджменту і організаційної культури. URL: http://nebotan.info/corporative/management.php (дата звернення: 5.10.2021)

Сучасна ситуація в теорії і практиці світового менеджменту. URL: https://elib.bsu.by/bitstream/.pdf (дата звернення: 5.09.2021)

Ламбен Ж.Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок. СПб. : Питер, 2011.

Амосов А.А. Повышение производительности труда. Экономист. 2011. № 1. 205 с.

Базаров, Т.Ю. Управление персоналом развивающейся организации. Москва : ИПК ГС, 2011. 334 с.

Направления и тенденции развития современного менеджмента. URL: https://finances.social/menedjment_695/napravleniya-tendentsii-razvitiya-sovremennogo-41196.html (дата звернення: 5.09.2021)

Жалдак Г.П. Основи формування соціально-економічного механізму інноваційного розвитку промислових підприємств. Технологический аудит и резервы производства. 2014. № 3 (3). С. 43–46.

Фильев В.В. Управление ростом производительности труда. Экономист. 2008. № 3. С. 2–12.

Душарина Е.Ю. Основные элементы корпоративной культуры. 2020. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/osnovnye-elementy-korporativnoy-kultury/viewer (дата звернення: 5.01.2021)

Цурри О.Г. Фирменный стиль в создании благоприятного имиджа компании. Альманах теоретических и прикладных исследований рекламы. 2016. № 1. С. 91–96.

Гриднева Е.А. Фирменный стиль как проблема современной эстетики. Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. 2007. № 6. С. 288–292.

Скульмовская Л.Г., Клименко А.А. Корпоративные ценности как фактор развития корпоративной культуры. Вестник Тюменского государственного университета. 2009. №4. С. 101–105.

Шевченко И.Л. Корпоративная культура как механизм корпоративного управления. Вестник Южно-Уральского государственного университета. 2016. № 4 (10). С. 116–121

Окатов А.В., Соловьев Д.А. Понятие и виды корпоративной культуры. Вестник Тамбовского университета. 2017. № 3 (11). С. 35–47.

Мерзлов И. Роль AGILE в процессе прехода к Индустрии 4.0. Развитие менеджмента в Индустрии 4.0: переход к киберфизическим организациям и формирование их систем управления: материалы XI Росс. науч.-практ. конф. (с междунар. участием) (г. Пермь, ПГНИУ, 29 нояб. 2018 г.) / Перм. гос. нац. исслед. ун-т. Пермь, 2018. URL: http://www.psu.ru/files/docs/science/books/sborniki/razvitie-menedzhmenta-v-industrii-4.pdf

Макалюк І.В., Ремінський М.М. Інноваційно-технологічне становище підприємств в контексті перспектив розвитку економіки України. Підприємництво та інновації. 2018. Випуск 6. С. 14–20.

Zhaldak H. Determination of Features of Development of Modern Theories of Management (2021). Technology audit and production reserves, 1(4(57)), р. 10–13, 2021. DOI: https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.225380. Available at https://ssrn.com/abstract=3798388

Makaliuk I. Methodology for assessing the quality of company’s transaction cost management. The advanced science journal. 2014. р. 75–79.

Zakharchyn H.M. (Ed.) (2011) Evoliutsiinyi rozvytok system menedzhmentu i orhanizatsiinoi kultury [Evolutionary development of management systems and organizational culture]. Korporatyvna kultura [Corporative Culture]. Available at: http://nebotan.info/corporative/management.php

Obodkova E.A. (2011) Sovremennaia situatsiia v teorii i praktike mirovogo menedzhmenta [The current situation in the theory and practice of world management]. Omskii nauchnii vestnik [Omsk Scientific Bulletin], 4, 140–143. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/sovremennayasituatsiya-v-teorii-i-praktike-mirovogo-menedzhmenta/viewer

Tkachuk H.O. (2019) Tsyfrovi transformatsii: vzaiemozviazok iz systemoiu ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstva [Digital transformations: the relationship with the system of economic security of the enterprise]. Ekonomika kharchovoi promyslovosti [Economics of the food industry], 11 (4), 42–50.

Amosov A.A. (2011) Povyshenie proizvoditelnosti truda [Increasing labor productivity]. Ekonomist [Economist], 1, 205.

Bazarov T.Iu. (2011) Upravlenie personalom razvivaiuscheisia organizatsii [Personnel management of a developing organization]. Moscow: IPK GS, 334.

Napravleniia i tendentsii razvitiia sovremennogo menedzhmenta [Directions and tendencies of development of modern management]. Available at: https://finances.social/menedjment_695/napravleniya-tendentsii-razvitiya-sovremennogo-41196.html

Zhaldak G.P. (2014) Formation bases of socioeconomic mechanism of innovative development of industrial enterprises. Technology Audit and Production Reserves, 3 (3 (17)), 43–46. DOI: http://doi.org/10.15587/2312-8372.2014.25398

Filev V.V. (2008) Upravlenie rostom proizvoditelnosti truda [Productivity growth management]. Ekonomist, 3, 2–12.

Dusharina E.Iu. (2020) Key elements of corporate culture. Journal of Economics and Business, 3-1 (60), 64–67. DOI: http://doi.org/10.24411/2411-0450-2020-10169

Tsurri O.G. (2016) Firmennii stil v sozdanii blagopriiatnogo imidzha kompanii [Corporate identity in creating a favorable image of the company]. Almanakh teoreticheskikh i prikladnykh issledovanii reklamy [Almanac of theoretical and applied research advertising], 1, 91–96.

Gridneva E.A. (2007) Firmennii stil kak problema sovremennoi estetiki [Corporate identity as a problem of modern aesthetics]. Vestnik Nizhegorodskogo universiteta im. N. I. Lobachevskogo [Bulletin of Nizhny Novgorod University N. I. Lobachevsky], 6, 288–292.

Skulmovskaia L.G., Klimenko A.A. (2009) Korporativnye tsennosti kak faktor razvitiia korporativnoi kultury [Corporate values as a factor in the development of corporate culture]. Vestnik Tiumenskogo gosudarstvennogo universiteta [Bulletin of Tyumen State University] 4, pp.101–105.

Shevchenko I.L. (2016) Korporativnaia kultura kak mekhanizm korporativnogo upravleniia [Corporate values as a factor in the development of corporate culture]. Vestnik Iuzhno-Uralskogo gosudarstvennogo universiteta [Bulletin of the South Ural State University], 4 (10), 116–121.

Okatov A.V., Solovev D.A. (2017. Poniatie i vidy korporativnoi kultury [Corporate culture as a mechanism of corporate governance]. Vestnik Tambovskogo universiteta [Bulletin of Tambov University], 3 (11), 35–47.

Merzlov I. (2018) Rol AGILE v protsesse prekhoda k Industrii 4.0. Razvitie menedzhmenta v Industrii 4.0: perekhod k kiberfizicheskim organizatsiiam i formirovanie ikh sistem upravleniia [The role of AGILE in the transition to Industry 4.0. Management development in Industry 4.0: the transition to cyberphysical organizations and the formation of their management systems: materials XI Ross. scientific-practical conf.]. Perm, 94–98. Available at: http://www.psu.ru/files/docs/science/books/sborniki/razvitie-menedzhmenta-v-industrii-4.pdf

Makalyuk I.V., Reminskyy M.M. (2018) Innovatsiyno-tekhnolohichne stanovyshche pidpryyemstv v konteksti perspektyvy rozvytku ekonomiky Ukrayiny [Innovative and technological position of enterprises in the context of prospects for economic development of Ukraine]. Pidpryyemnytstvo ta innovatsiyi [Entrepreneurship and innovation], 6, 14–20.

Zhaldak H. (2021) Determination of Features of Development of Modern Theories of Management. Technology audit and production reserves, 1(4(57)), 10–13. DOI: https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.225380. Available at: https://ssrn.com/abstract=3798388

Makaliuk I. (2014). Methodology for assessing the quality of company’s transaction cost management. The advanced science journal, 6, 75–79.

Переглядів статті: 141
Завантажень PDF: 87
Опубліковано
2021-10-26
Як цитувати
Жалдак, Г., & Макалюк, І. (2021). УПРАВЛІННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ МАЛОГО ІННОВАЦІЙНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ. Економіка та суспільство, (32). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-62
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ