УПРАВЛІННЯ ВИРОБНИЧИМ ПОТЕНЦІАЛОМ – ВАЖЛИВИЙ ІНСТУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

  • Олен Вараксіна Полтавський державний аграрний університет https://orcid.org/0000-0003-1351-6578
  • Сергій Яблунівський Полтавський державний аграрний університет
Ключові слова: виробничий потенціал, управління, функції, оцінка виробничого потенціалу, краудсорсинг

Анотація

Стаття присвячена питанням менеджменту виробничого потенціалу підприємства як одного з головних елементів розвитку підприємства. Акцентовано увагу на основних функціях та характеристиках управління виробничим потенціалом. Розглянуто основні складові виробничого потенціалу підприємства, запропоновано акцентувати увагу на екологічному та енергетичному елементах, як вагомих складниках виробничого потенціалу. В статті також зазначено необхідність та важливість достовірної оцінки виробничого потенціалу. Відзначено, що для ефективного управління виробничим потенціалом підприємства важливим є комунікаційний процес із споживачами. У зв’язку з цим відмічено важливість застосування інноваційних методів управління, зокрема краудсорсингу як сучасного інструменту управління виробничим потенціалом підприємства. Досліджено низку переваг та недоліків краудсорсингу.

Посилання

Піддубна О.О. Економіко-математичне моделювання в управлінні виробничим потенціалом. Економіка і держава. 2012. № 12. С. 49–50.

Піддубна О.О. Оптимізація використання виробничого потенціалу підприємства. Ефективна економіка. 2013. № 11.

Пріб К.А., Патика Н.І. Діагностика в системі управління : навч. посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2016. 432 с.

Кірєєва О. Краудсорсинг як інноваційний інструмент участі громадськості в публічному управлінні. Державне управління та місцеве самоврядування. 2016. Вип. 3 (30). С. 72–78.

Крамаренко В.І., Холод Б.І., Воробйов Ю.М. та ін. Управління ресурсами підприємства : навч. посіб. Київ : ЦУЛ, 2004. 288 с.

Краснокутська Н.С. Потенціал підприємства: формування та оцінка : навч. посіб. Харків : ХДУХТ, 2005. 287 с.

Прахалад К.К., Рамасвами В. Будущее конкуренции: создание уникальной ценности вместе с потребителями. Москва : Олимп-Бизнес, 2006. 352 с.

Джефф Хау. Краудсорсінг. Колективний розум як інструмент розвитку бізнесу / пер. з англ. Е. Аксьонова та ін. Київ, 2012. 288 с.

Бейкер Д. Инновация модели бизнеса через «краудсорсинг» с использованием социальных сетевых платформ. URL: http://sun.tsu.ru/mminfo/2011/000393746/06/image/06-087.pdf.

Краудрекрутинг – новая технология массового поиска талантов. URL: http://www.companion.ua/articles/content?id=208489.

Прогрессивные технологии: Что такое краудсорсинг? URL: http://crowdsourcing.ru/article/what_is_the_crowdsourcing.

Панкрухин А.П. Краудсорсинг: соблазнительный маркетинговый агрессор Практический маркетинг. 2011. № 1. URL: http://www.marketing.spb.ru/lib-mm/strategy/crowdsourcing.htm

Нікітенко Л.О. Краудсорсинг як інструмент партисипативної демократії. Часопис Київського університету права. 2020. № 2. С. 133–137.

Калініна Г. Краудсорсинг як інноваційний управлінський інструмент і змістова компонента навчального посібника для керівників. Проблеми сучасного підручника. 2015. Вип. 15 (1). С. 230–239.

Джайлс М. Настоящие друзья. / под. ред. Д. Франклина и Дж. Эндрюса. Москва : Манн, Иванов и Фербер, Эксмо, 2013. С. 13.

Piddubna O.O. (2006) Ekonomiko-matematychne modeliuvannia v upravlinni vyrobnychym potentsialom [Economic and mathematical modeling in the management of production potential]. Ekonomika i derzhava, no. 12, pp. 49–50.

Piddubna O.O. (2013) Optymizatsiia vykorystannia vyrobnychoho potentsialu pidpryiemstva [Optimization of the use of production potential of the enterprise]. Efektyvna ekonomika, no. 11.

Prib K.A., Patyka N.I. (2016) Diahnostyka v systemi upravlinnia : navch. Posibnyk [Diagnostics in the control system: textbook. manual]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. (in Ukrainian)

Kirieieva O. (2016) Kraudsorsynh yak innovatsiinyi instrument uchasti hromadskosti v publichnomu upravlinni [Crowdsourcing as an innovative tool for public participation in public administration]. Derzhavne upravlinnia ta mistseve samovriaduvannia. Vol. 3 (30), pp.72–78.

Kramarenko V. I., Kholod B. I., Vorobiov Yu. M. (2004) Upravlinnia resursamy pidpryiemstva: navch. posib. [Enterprise resource management: textbook. manual]. Kyiv: TsUL. (in Ukrainian)

Krasnokutska N.S. (2005) Potentsial pidpryiemstva: formuvannia ta otsinka : navch. posib. [The potential of the enterprise: formation and evaluation: textbook. manual]. Kharkiv: KhDUKhT. (in Ukrainian)

Prahalad K.K., Ramasvami V. (2006) Budushhee konkurencii: sozdanie unikal’noj cennosti vmeste s potrebiteljami [The future of competition: creating unique value with consumers]. Moscow: Olimp-Biznes. (in Russian)

Dzheff Khau (2012) Kraudsorsingh. Kolektyvnyj rozum jak instrument rozvytku biznesu [Kraudsourcing. Collective mind as a tool for business development]. Kiev: Economy. (in Ukrainian).

Beiker D. Innovatsiya modeli biznesa cherez «kraudsorsing» s ispolzovaniem sotsialnyih setevyih platform [Crowdsourcing business model innovation using social media platforms.]. Available at: http://sun.tsu.ru/mminfo/2011/000393746/06/image/06-087.pdf.

Kraudrekruting – novaya tehnologiya massovogo poiska talantov [Crowd recruiting is a new technology of mass search for talent]. Available at: http://www.companion.ua/articles/content?id=208489.

Progressivnyie tehnologii: Chto takoe kraudsorsing? [Progressive Technologies: What is Crowdsourcing?]. Available at: http://crowdsourcing.ru/article/what_is_the_crowdsourcing.

Pankrukhyn A.P. (2011) Kraudsorsing: soblaznitelnyiy marketingovyiy agressor [Crowdsourcing: a seductive marketing aggressor]. Praktycheskyj marketyngh [Practical marketing] (electronic journal), no. 1. Available at: http://www.marketing.spb.ru/lib-mm/strategy/crowdsourcing.htm

Nikitenko L.O. (2020) Kraudsorsing yak Instrument partisipativnoyi demokratiyi [Crowdsourcing as an instrument of participatory democracy]. Journal of Kyiv University of Law. No. 2, pp. 133–137.

Kalinina H. (2015) Kraudsorsing yak innovatsiyniy upravlinskiy instrument i zmistova komponenta navchalnogo posibnika dlya kerivnikiv [Crowdsourcing as an innovative management tool and content component of a training manual for managers]. Problems of a modern textbook. Vol. 15 (1), pp. 230–239.

Dzhails M. (2013) Nastoiashchye druzia [Real friends] / Martyn Dzhails // Myr v 2050 hodu / pod. red. D. Franklyna y Dzh. Endriusa. Moscow: Mann, Yvanov y Ferber, Eksmo, 13 p. (in Russian)

Переглядів статті: 142
Завантажень PDF: 140
Опубліковано
2021-10-26
Як цитувати
Вараксіна, О., & Яблунівський, С. (2021). УПРАВЛІННЯ ВИРОБНИЧИМ ПОТЕНЦІАЛОМ – ВАЖЛИВИЙ ІНСТУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА. Економіка та суспільство, (32). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-47