ПОТЕНЦІАЛ ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ В ДІЯЛЬНОСТІ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню особливостей використання інструментів цифрового маркетингу в діяльності торговельних підприємств. Охарактеризовано фактори, що уповільнють впровадження цифрових інструментів маркетингу у діяльність вітчизняних підприємств торгівлі. Проаналізовано ринок цифрового маркетингу в Україні. Охарактеризовано різноманітні інструменти цифрового маркетингу. Обґрунтовано ефекти, яких можна досягнути за рахунок використання цифрового маркетингу в контексті діяльності торговельних підприємств. Окреслено особливості формування стратегії цифрового маркетингу торговельних підприємств в умовах інноваційно-цифровізаційних трансформацій. Обґрунтовано, що комплексне використання цифрового маркетингу дозволяє торговельним підприємствам ефективно взаємодіяти з аудиторією, адаптуватися до змін на ринку та реалізовувати свій потенціал у сучасних умовах конкурентної боротьби.
Посилання
Борисенко О.Є. Цифрові інструменти маркетингу в роздрібній торгівлі: шлях до ефективності та інновацій. Економіка та суспільство. 2025. Випуск 73. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-73-89
Далик В., Продеус О., Федорига З., Бабій С. Формування стратегії цифрового маркетингу в умовах висококонкурентного середовища. Академічні візії. 2023. №19. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7952329
Дорошкевич Д., Литвиненко І., Лапань А. Формування цифрової маркетингової стратегії для підприємства в галузі експортного консалтингу в умовах діджитал економіки. 2022. Молодий вчений. №2 (102). С. 69-75. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-2-102-14
Ковальчук А. М., Сафонік Н. П. Цифрові технології як передумова інноваційного забезпечення економічної безпеки підприємств: виклики та стратегічні пріоритети. Бізнес Інформ. 2025. №5. C. 169–176. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2025-5-169-176
Кравчик Ю., Ткачук В., Соломко Д., Іванов М. Розвиток підприємств торгівлі на місцевому рівні зі застосуванням інструментів цифрового маркетингу. Development Service Industry Management. 2023. №4. С. 48–53. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2023-4(7)
Лисогор І. С. Система цифрового маркетингу торговельного підприємства. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2025. № 2(42). С. 226-237. DOI: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-2(42)-226-237
Лісовський І. В., Гаврилюк П. А., Шершелюк Д. І., П’ятничка М. В. Інструменти цифрового маркетингу: характеристики і тренди. Development Service Industry Management. №3. С. 142–147. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2023-3(22)
Обсяг ринку digital-реклами за 2024 рік – дослідження IAB Україна в партнерстві з Inweb. URL: https://theinweb.media/obsyag-rynku-digital-reklamy-za-2024-rik-doslidzhennya-iab-ukrayina-v-partnerstvi-z-inweb/ (дата звернення: 15.11.2025).
Прокопенко С. О. Напрямки підвищення ефективності використання діджитал інструментів маркетингу для розвитку креативних індустрій територій. Економіка та суспільство. 2024. Випуск 70. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-53
Рябов І. Б., Шевкопляс І. М. Особливості та сучасні тенденції застосування системи digital-маркетингу на підприємстві. Ефективна економіка. 2020. №12. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.12.93
Шостак Л.В., Ліпич Л.Г., Морохова В.О., Миронова Н.С. Особливості формування маркетингової стратегії розвитку підприємства в умовах цифрової трансформації, економіко-політичних змін та воєнного часу. Трансформаційна економіка. 2023. № 4(04). С. 86-90. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-4-15
Digital marketing strategy: how to structure a digital marketing plan in 2025. URL: https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/ (дата звернення: 17.11.2025).
How to create a digital marketing strategy. URL: https://www.business.gov.uk/export-from-uk/learn/categories/prepare-sell-new-country/digital-marketing/how-to-create-a-digital-marketing-strategy/ (дата звернення: 17.11.2025).
Borysenko, O. Ye. (2025). Tsyfrovi instrumenty marketynhu v rozdribnii torhivli: shliakh do efektyvnosti ta innovatsii [Digital marketing tools in retail: the path to efficiency and innovation]. Economy and Society, (73). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-73-89
Dalyk, V., Prodeus, O., Fedoryha, Z., & Babii, S. (2023). Formuvannia stratehii tsyfrovoho marketynhu v umovakh vysokokonkurentnoho seredovyshcha [Formation of a digital marketing strategy in a highly competitive environment]. Academic visions, (19). http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7952329
Doroshkevych, D., Lytvynenko, I., & Lapan, A. (2022). Formuvannia tsyfrovoi marketynhovoi stratehii dlia pidpryiemstva v haluzi eksportnoho konsaltynhu v umovakh didzhytal ekonomiky [Formation of digital marketing strategy for enterprises in the field of export consulting in digital economy]. Young Scientist, 2(102), 69–75. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-2-102-14
Kovalchuk, A. M., & Safonik, N. P. (2025). Tsyfrovi tekhnolohii yak peredumova innovatsiinoho zabezpechennia ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstv: vyklyky ta stratehichni priorytety [Digital Technologies as a Prerequisite for Innovative Provision of Economic Security of Enterprises: Challenges and Strategic Priorities]. Business Inform, (5), 169–176. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2025-5-169-176
Kravchyk, Yu., Tkachuk, V., Solomko, D., & Ivanov, M. (2023). Rozvytok pidpryiemstv torhivli na mistsevomu rivni zi zastosuvanniam instrumentiv tsyfrovoho marketynhu [Development of local trade enterprises using digital marketing tools]. Development Service Industry Management, (4), 48–53. https://doi.org/10.31891/dsim-2023-4(7)
Lisohor, I. S. (2025). Systema tsyfrovoho marketynhu torhovelnoho pidpryiemstva [Digital marketing system of a trade enterprise]. Problems and prospects of economics and management, 2(42), 226–237. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-2(42)-226-237
Lisovskyi, I. V., Havryliuk, P. A., Shersheliuk, D. I., & Piatnychka, M. V. (2023). Instrumenty tsyfrovoho marketynhu: kharakterystyky i trendy [Digital marketing tools: features and trends]. Development Service Industry Management, (3), 142–147. https://doi.org/10.31891/dsim-2023-3(22)
Obsyah rynku digital-reklamy za 2024 rik — doslidzhennia IAB Ukraina v partnerstvi z Inweb [Market volume of digital advertising for 2024 – research IAB Ukraine in partnership with Inweb]. Available at: https://theinweb.media/obsyag-rynku-digital-reklamy-za-2024-rik-doslidzhennya-iab-ukrayina-v-partnerstvi-z-inweb/ (accessed November 15, 2025).
Prokopenko, S. O. (2024). Napriamky pidvyshchennia efektyvnosti vykorystannia didzhytal instrumentiv marketynhu dlia rozvytku kreatyvnykh industrii terytorii [Directions for increasing the efficiency of using digital marketing tools for the development of creative industries in the territories]. Economy and Society, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-53
Riabov, I. B., & Shevkoplias, I. M. (2020). Osoblyvosti ta suchasni tendentsii zastosuvannia systemy digital-marketynhu na pidpryiemstvi [Features and current trends in the application of digital marketing system in the enterprise]. Efficient economy, (12). https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.12.93
Shostak, L. V., Lipych, L. H., Morokhova, V. O., & Myronova, N. S. (2023). Osoblyvosti formuvannia marketynhovoi stratehii rozvytku pidpryiemstva v umovakh tsyfrovoi transformatsii, ekonomiko-politychnykh zmin ta voiennoho chasu [Features of the formation of the marketing strategy for the development of the enterprise under the conditions of digital transformation, economic and political changes and war time]. Transformation Economy, 4(04), 86–90.
Digital marketing strategy: how to structure a digital marketing plan in 2025. Available at: https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/ (accessed November 17, 2025). 13. How to create a digital marketing strategy. Available at: https://www.business.gov.uk/export-from-uk/learn/categories/prepare-sell-new-country/digital-marketing/how-to-create-a-digital-marketing-strategy/ (accessed November 17, 2025).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

