ІНТЕГРАЦІЯ БРЕНДИНГУ ТА МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У ПРОЦЕС ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
В статті розглянуто інтеграцію брендингу та маркетингових досліджень як єдину управлінську логіку, що забезпечує конкурентоспроможність підприємства в умовах високої насиченості ринку, швидких змін споживчих очікувань і загострення конкурентної боротьби. Визначено, що бренд є не лише візуальною ознакою, а системою стійких уявлень про цінність, надійність і корисність пропозиції підприємства, яка впливає на вибір, довіру та лояльність клієнтів у довгостроковій перспективі. Охарактеризовано маркетингові дослідження як інструмент здобуття доказової інформації про потреби, мотиви, бар’єри, критерії вибору, а також про реакції аудиторії на продукт, сервіс і комунікації. Встановлено, що ізольоване застосування брендингу без дослідницької основи підвищує ризик невідповідності позиціонування реальному попиту, тоді як використання досліджень без сильного бренду часто призводить до фрагментованих рішень, які не формують стійкої ринкової відмінності.
Посилання
Пащенко О. П. Теоретичні та практичні аспекти бренд-менеджменту підприємств ресторанного господарства. Економіка та управління підприємствами. Випуск 1(18) 2020. С. 126–131
Буняк Н. М. Особливості бренд-орієнтованого управління сучасним підприємством. Інфраструктура ринку. 2020. Випуск 43. С. 125–130.
Карачина Н. П., Дихніч Д. П., Самофалова М. О. Термінологічний взаємозв’язок категорій в системі брендингу. Сталий розвиток економіки. No 2 (49), 2024. С. 325–330
Струтинська І.В. Бренд-менеджмент: теорія і практика : навч. Посібник. Тернопіль: Прінт-офіс, 2015. 204 с.
Малтиз В. В., Вовченко В. Д., Дмитро М. Панфьоров Д. М. ДНК та піраміда бренду як складові маркетингових інструментів впливу на поведінку споживачів. Актуальні проблеми економіки. No 10 (268), 2023. С. 31–38
Ярмак В. Ю. Поняття бренду та його співвідношення з поняттям торговельної марки. Problems of legality. 2018. Issue 141. С. 214–222.
Дорош-Кізим М.М., Бабич Л.В., Дорош М.М. Емоційний брендинг у сучасному бізнесі: вплив на споживчу лояльність. Наук. зап. ЛУБП. 2024;(42):358-67
Ніконенко, У. М., & Милик, А. М. (Науково-методичні рекомендації щодо визначення стратегічних напрямів розвитку управлінського потенціалу підприємства. Актуальні питання економічних наук, 2025 (10). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.15187116
Дорош-Кізим М.М., Флейчук М.І., Дацишин М.Б. Інноваційні підходи до просування послуг у цифровому середовищі: синергія маркетингу та аналітики. Агросвіт. 2025;(12):26-30.
Штангрет А., Силкін О., Шляхетко В. Трудова міграція як зовнішня загроза для кадрової безпеки підприємства. № 10(38), 2024. Наукові інновації та передові технології. С. 190-201. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-10(38)-190-201 (дата звернення: 29/05/2025)
Штангрет А., Силкін О. Безпекові аспекти управління персоналом в умовах гіпердинамічного зовнішнього середовища. № 9(37), 2024. Наукові інновації та передові технології. С. 227-237. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-9(37)-227-237 (дата звернення: 30/05/2025)
Pashchenko, O. P. (2020). Teoretychni ta praktychni aspekty brend-menedzhmentu pidpryiemstv restorannoho hospodarstva [Theoretical and practical aspects of brand management of restaurant industry enterprises]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy, (1(18)), 126–131. [in Ukrainian].
Buniak, N. M. (2020). Osoblyvosti brend-oriientovanoho upravlinnia suchasnym pidpryiemstvom [Features of brand oriented management of a modern enterprise]. Infrastruktura rynku, (43), 125–130. [in Ukrainian].
Karachyna, N. P., Dykhnich, D. P., & Samofalova, M. O. (2024). Terminolohichnyi vzaiemozviazok katehorii v systemi brendynhu [Terminological interrelation of categories in the branding system]. Stalyi rozvytok ekonomiky, (2(49)), 325–330. [in Ukrainian].
Strutynska, I. V. (2015). Brend-menedzhment teoriia i praktyka [Brand management, theory and practice]. Print-ofis. [in Ukrainian].
Maltyz, V. V., Vovchenko, V. D., Dmytro, M., & Panforov, D. M. (2023). DNK ta piramida brendu yak skladovi marketynhovykh instrumentiv vplyvu na povedinku spozhyvachiv [Brand DNA and the brand pyramid as components of marketing tools influencing consumer behavior]. Aktualni problemy ekonomiky, (10(268)), 31–38. [in Ukrainian].
Yarmak, V. Yu. (2018). Poniattia brendu ta yoho spivvidnoshennia z poniattiam torhovelnoi marky [The concept of a brand and its correlation with the concept of a trademark]. Problems of Legality, (141), 214–222. [in Ukrainian].
Dorosh-Kizym, M. M., Babych, L. V., & Dorosh, M. M. (2024). Emotsiinyi brendyng u suchasnomu biznesi vplyv na spozhyvchu loialnist [Emotional branding in modern business, impact on consumer loyalty]. Naukovi zapysky LUBP, (42), 358–367. [in Ukrainian].
Nikonenko, U. M., & Mylyk, A. M. (2025). Naukovo-metodychni rekomendatsii shchodo vyznachennia stratehichnykh napriamiv rozvytku upravlinskoho potentsialu pidpryiemstva [Scientific and methodological recommendations for determining strategic directions for developing the managerial potential of an enterprise]. Aktualni pytannia ekonomichnykh nauk, (10). https://doi.org/10.5281/zenodo.15187116 [in Ukrainian].
Dorosh-Kizym, M. M., Fleichuk, M. I., & Datsyshyn, M. B. (2025). Innovatsiini pidkhody do prosuvannia posluh u tsyfrovomu seredovyshchi synerhiia marketynhu ta analityky [Innovative approaches to promoting services in the digital environment, synergy of marketing and analytics]. Ahrosvit, (12), 26–30. [in Ukrainian].
Shtangret, A., Sylkin, O., & Shliakhetko, V. (2024). Trudova mihratsiia yak zovnishnia zahroza dlia kadrovoi bezpeky pidpryiemstva [Labour migration as an external threat to the personnel security of the enterprise]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii, (10(38)), 190–201. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-10(38)-190-201 [in Ukrainian].
Shtangret, A., & Silkin, O. (2024). Bezpekovі aspekty upravlinnia personalom v umovakh hiperdynamichnoho zovnishnoho seredovyshcha [Security aspects of personnel management in a hyperdynamic external environment]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii, (9(37)), 227–237. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-9(37)-227-237 [in Ukrainian].

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

