ВПЛИВ КОРПОРАТИВНОГО ІМІДЖУ НА СИСТЕМУ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
В статті охарактеризовано вплив корпоративного іміджу на формування та функціонування системи соціальної відповідальності туристичних підприємств, з урахуванням того, що туристична діяльність безпосередньо відчутна для довкілля, місцевих громад, культурної спадщини та якості життя на приймаючих територіях. Визначено корпоративний імідж як інтегрований образ підприємства, що складається із досвіду взаємодії, якості сервісу, етичних стандартів і прозорості управління, а також як репутаційний ресурс, який підсилює довіру та розширює можливості партнерства. Встановлено, що у туризмі імідж не може бути стабільним без реальних управлінських дій, оскільки клієнт оцінює компанію через сукупність «точок контакту», від інформації у комунікаціях до безпеки, поведінки персоналу та відповідальності підрядників. Обґрунтовано, що система соціальної відповідальності має системний характер і включає екологічні практики, управління відходами та ресурсами, справедливі трудові підходи, недискримінацію, доступність послуг, безпеку клієнтів, підтримку локальних постачальників і повагу до культурних норм. Доведено, що стійкий позитивний корпоративний імідж формується за умови відповідності між задекларованими цінностями та фактичною практикою, тоді як імітаційні або разові акції створюють репутаційні ризики та прискорюють втрату довіри.
Посилання
2. Дишкантюк О.В. Формування інфраструктурного забезпечення сфери гостинності. Економіст. 2016. № 7. С. 25–28.
3. Сазонова Т.О., Федірець О.В. Стратегічне значення проектування інноваційної поведінки персоналу сучасної організації. Науковий вісник Ужгородського національного університету: Cерія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2016. Вип. 7. Ч. 3. С. 59–63.
4. Ревуцька Л.Я. Формування ділового іміджу готельного підприємства як інструмента комунікативного впливу. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. 2018. Вип. 1–2. С. 264–270.
5. Вардеванян В.А. Роль товарної політики у формуванні іміджу підприємства. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. 2013. Вип. 2. С. 231–234.
6. Ілляшенко С.М. Імідж організації як економічна категорія: сутність, зміст, основні етапи формування. Прометей. 2012. № 2 (38). С. 164–170.
7. Басюк Д.І. Інноваційний розвиток гастрономічного туризму в Україні. Наукові праці НУХТ. 2012. №45. C.128–132.
8. Су, X., Інь, В. Застосування технології аналізу великих даних Інтернету на основі глибокого навчання в оцінці ефективності туристичного маркетингу. Soft Computing. 2023. C. 1–9.
9. Штангрет А., Силкін О., Шляхетко В. Трудова міграція як зовнішня загроза для кадрової безпеки підприємства. № 10(38), 2024. Наукові інновації та передові технології. С. 190-201. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-10(38)-190-201 (дата звернення: 29/05/2025)
10. Штангрет А., Силкін О. Безпекові аспекти управління персоналом в умовах гіпердинамічного зовнішнього середовища. № 9(37), 2024. Наукові інновації та передові технології. С. 227-237. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-9(37)-227-237 (дата звернення: 30/05/2025)
1. Panchenko, V. A., & Panchenko, O. P. (2019). Upravlinnia kadrovym potentsialom torhovoho pidpryiemstva v umovakh kryzovoho stanu [Management of the personnel potential of a trade enterprise in a crisis state]. Vcheni zapysky Universytetu "KROK", (2(54)), 145–152. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-53-145-152 [in Ukrainian].
2. Dyshkantiuk, O. V. (2016). Formuvannia infrastrukturnoho zabezpechennia sfery hostynnosti [Formation of infrastructural support of the hospitality sector]. Ekonomist, (7), 25–28. [in Ukrainian].
3. Sazonova, T. O., & Fedirets, O. V. (2016). Stratehichne znachennia proektuvannia innovatsiinoi povedinky personalu suchasnoi orhanizatsii [Strategic importance of designing innovative personnel behavior in a modern organization]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, 7(3), 59–63. [in Ukrainian].
4. Revutska, L. Ya. (2018). Formuvannia dilovoho imidzhu hotelnoho pidpryiemstva yak instrumenta komunikatyvnoho vplyvu [Formation of the business image of a hotel enterprise as an instrument of communicative influence]. Visnyk Chernivetskoho torhovelno-ekonomichnoho instytutu. Ekonomichni nauky, (1–2), 264–270. [in Ukrainian].
5. Vardevanian, V. A. (2013). Rol tovarnoi polityky u formuvanni imidzhu pidpryiemstva [The role of product policy in shaping the image of an enterprise]. Visnyk Chernivetskoho torhovelno-ekonomichnoho instytutu. Ekonomichni nauky, (2), 231–234. [in Ukrainian].
6. Illiashenko, S. M. (2012). Imidzh orhanizatsii yak ekonomichna katehoriia sutnist zmist osnovni etapy formuvannia [The image of an organization as an economic category, essence, content, and main stages of formation]. Prometei, (2(38)), 164–170. [in Ukrainian].
7. Basiuk, D. I. (2012). Innovatsiinyi rozvytok hastronomichnoho turyzmu v Ukraini [Innovative development of gastronomic tourism in Ukraine]. Naukovi pratsi NUKhT, (45), 128–132. [in Ukrainian].
8. Su, X., & Yin, W. (2023). Application of Internet big data analysis technology based on deep learning in tourism marketing performance evaluation [Applied deep learning based Internet big data analysis for evaluating tourism marketing effectiveness]. Soft Computing, 1–9. https://doi.org/10.1007/s00500-023-08482-5 [in English].
9. Shtangret, A., Sylkin, O., & Shliakhetko, V. (2024). Trudova mihratsiia yak zovnishnia zahroza dlia kadrovoi bezpeky pidpryiemstva [Labour migration as an external threat to the personnel security of the enterprise]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii, (10(38)), 190–201. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-10(38)-190-201 [in Ukrainian].
10. Shtangret, A., & Silkin, O. (2024). Bezpekovі aspekty upravlinnia personalom v umovakh hiperdynamichnoho zovnishnoho seredovyshcha [Security aspects of personnel management in a hyperdynamic external environment]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii, (9(37)), 227–237. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-9(37)-227-237 [in Ukrainian].

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

