РОЛЬ ІННОВАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ТРАНСФОРМАЦІЇ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У СФЕРІ МЕНЕДЖМЕНТУ ТА ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ
Анотація
У статті розкрито роль інноваційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у трансформації сучасних наукових досліджень у сфері менеджменту та публічного управління. Обґрунтовано, що ІКТ виступають не лише технічним інструментом, а й середовищем формування нової наукової парадигми, заснованої на даних, відкритості та міждисциплінарній колаборації. Проаналізовано сучасні цифрові платформи, інструменти збору та обробки даних, механізми відкритої науки. Визначено ризики цифровізації: нерівність доступу, етичні виклики, комерціалізація даних. Зауважено, що інноваційно-комунікаційні технології радикально переосмислюють підходи до наукових досліджень у менеджменті та публічному управлінні, впливаючи на їхню методологію, динаміку, організаційну побудову та наукову взаємодію на принципах відкритості, співпраці, швидкому обміні інформацією. Запропоновано напрямки розвитку цифрової науки в Україні: інтеграція університетів, бізнесу і держави, підготовка цифрово-компетентних науковців, формування політики відкритої науки.
Посилання
Куліш Ірина, Некоз Ірина. Використання ІКТ як ключової навички 21 століття в освітньому процесі університету. Актуальні проблеми сучасного перекладознавства: збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Черкаси, 07 грудня 2023 року) / Гол. ред. І. М. Литвин; Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького. Черкаси, 2023. С. 69-72.
Collaborative Tools and Platforms for Open Science. SciFormat Publishing. URL: https://sciformat.ca/blog/tools-and-platforms-for-open-science/?utm_source=chatgpt.com.
Paic A. Open Science – Enabling Discovery in the Digital Age. Going Digital Toolkit Note. 2021. № 13. URL: https://goingdigital.oecd.org/data/notes/No13_ToolkitNote_OpenScience.pdf.
Абрамова О.В., Кононенко Л.В., Ткачук А.І. Інформаційні технології в наукових дослідженнях: методологія та організація. Інноваційна педагогіка. 2025. Випуск 84. Том 2. С. 159-164.
Thomas Williams. Open Science Initiatives: Advancing Collaborative and Transparent Scientific Research. International Journal of Open Publication and Exploration. 2020. Volume 8, Issue 1. P. 18-24.
Кононенко В.В., Кушко І.С. Цифрові платформи в наукових дослідженнях з менеджменту та публічного управління: можливості для міждисциплінарної взаємодії. Успіхи і досягнення у науці. 2025. № 10 (20). С. 545-553.
Кононенко В.В., Кушко І.С. Метод Big Data у публічному управлінні та менеджменті: від традиційного підходу до проактивного управління. Наукові перспективи. 2025. № 10 (64). С. 244-252.
Веселовська Г.В. Дослідження доцільних напрямків і проблемних аспектів застосування технологій і систем штучного інтелекту в сфері вищої освіти. Штучний інтелект у вищій освіті: ризики та перспективи інтеграції: матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, 1 липня – 11 серпня 2024 року. Львів – Торунь: Liha-Pres, 2024. С. 43-47.
Oksana Ya. Yurchyshyn, Oleksandr V. Stepanets and Natalia Ye. Skorobogatova. Analysis of digital technologies in Ukraine: problems and prospects. CEUR Workshop Proceedings. Proceedings of the IX International Workshop on Professional Retraining and Life-Long Learning using ICT: Person-oriented Approach (3L-Person 2024), Lviv, Ukraine, September 23, 2024. Р. 114-131.
Kulysh, I., Nekoz, I. (2023). Vykorystannia IKT yak kliuchovoi navychky XXI stolittia v osvitnomu protsesi universytetu [Use of ICT as a key 21st-century skill in the educational process of the university]. In Current Issues of Modern Translation Studies: Proceedings of the 3rd All-Ukrainian Scientific and Practical Conference with International Participation. Cherkasy: Bohdan Khmelnytsky National University of Cherkasy. PP. 69–72. (in Ukrainian).
SciFormat Publishing (2023). Collaborative tools and platforms for open science. SciFormat Publishing Retrieved. 2025, November 9. Available at: https://sciformat.ca/blog/tools-and-platforms-for-open-science/ (in English).
Paic, A. (2021). Open science – Enabling discovery in the digital age (Going Digital Toolkit Note № 13). OECD. Available at: https://goingdigital.oecd.org/data/notes/No13_ToolkitNote_OpenScience.pdf (in English).
Abramova, O. V., Kononenko, L. V., Tkachuk, A. I. (2025). Informatsiini tekhnolohii v naukovykh doslidzhenniakh: metodolohiia ta orhanizatsiia [Information technologies in scientific research: Methodology and organization]. Innovative Pedagogy, 84 (2), 159–164 (in Ukrainian).
Williams, T. (2020). Open science initiatives: Advancing collaborative and transparent scientific research. International Journal of Open Publication and Exploration, 8 (1), 18–24 (in English).
Kononenko, V. V., Kushko, I. S. (2025). Tsyfrovi platformy v naukovykh doslidzhenniakh z menedzhmentu ta publichnoho upravlinnia: mozhlyvosti dlia mizhdystsyplinarnoi vzaiemodii [Digital platforms in research on management and public administration: Opportunities for interdisciplinary interaction]. Successes and Achievements in Science, 10 (20), 545–553 (in Ukrainian).
Kononenko V.V., Kushko I.S. (2025). Metod Big Data u publichnomu upravlinni ta menedzhmenti: vid tradycijnogo pidxodu do proaktyvnogo upravlinnya [Big Data method in public administration and management: from traditional approach to proactive management]. Naukovi perspektyvy, 10 (64), 244-252 (in Ukrainian).
Veselovska, H. V. (2024). Doslidzhennia dotsilnykh napriamkiv i problemnykh aspektiv zastosuvannia tekhnolohii i system shtuchnoho intelektu v sferi vyshchoi osvity [Research on feasible directions and problematic aspects of the use of artificial intelligence technologies and systems in higher education]. Artificial Intelligence in Higher Education: Risks and Prospects of Integration: Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Pedagogical Training. Lviv–Torun: Liha-Pres. PP. 43–47 (in Ukrainian).
Yurchyshyn, O. Ya., Stepanets, O. V., Skorobogatova, N. Ye. (2024). Analysis of digital technologies in Ukraine: Problems and prospects. CEUR Workshop Proceedings: Proceedings of the IX International Workshop on Professional Retraining and Life-Long Learning using ICT: Person-Oriented Approach (3L-Person 2024) (pp. 114–131). Lviv, Ukraine. (in English).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

