РЕГІОНАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ТУРИЗМОМ І РОЗВИТКОМ ТЕРИТОРІЙ
Анотація
У статті здійснено системний аналіз наукових підходів до трактування поняття «регіональний маркетинг» та обґрунтовано його комплексний, міждисциплінарний характер як інструмента стратегічного управління соціально-економічним розвитком територій. Уточнено характерні ознаки регіонального туристичного маркетингу, систематизовано принципи його розвитку та виокремлено ключові функції, що забезпечують узгодженість дій влади, бізнесу й громад. Розкрито двовимірне бачення регіонального туристичного маркетингу: як системи стратегічного управління формуванням, позиціонуванням і реалізацією туристичного потенціалу; як інструмента координації інтересів стейкхолдерів для досягнення збалансованого розвитку. Отримані результати дозволяють конкретизувати зміст і інструментарій регіонального туристичного маркетингу та слугують практичним підґрунтям для розроблення регіональних стратегій, підвищення інвестиційної та туристичної привабливості, формування стійких конкурентних переваг і забезпечення сталого розвитку українських регіонів в умовах посилення глобальної конкуренції.
Посилання
2. Яценко В. М., Скіданов О. А. Сучасний стан ринку туристичних послуг в Україні: національні та регіональні аспекти. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Економічні науки. 2024. Том 28. №1-2. С. 147-154. URL: https://econom-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/5237/5472
3. Бочко О.Ю. Маркетингові засади формування конкурентоспроможності економіки регіону. Економіка та суспільство. 2022. №46. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2063/1991
4. Соловйов І.О., Кліщевська А.Ю. Територіальний маркетинг в контексті розвитку регіонів. Науковий вісник Херсонського державного університету. Економічні науки. 2021. Випуск 43. С. 21-26. URL: https://www.ej.journal.kspu.edu/index.php/ej/article/view/743/720
5. Пороскун С.С. Взаємозв’язок економічного розвитку міста та маркетингу території. Держава та регіони. 2024. №1 (131). С. 96-99. URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2024/1_2024/17.pdf
6. Ажажа М. А., Фурсін О. О., Венгер О. М. Зарубіжний досвід регіонального економічного розвитку: інновації, екосистема, місцеве самоврядування. Humanitiesstudies. 2022. 11(88). С.169-183. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/humst_2022_11_20
7. Клімова І.О., Архипова Т.В., Тарасов І.Ю. Маркетинг та брендинг регіонів. Наукові перспективи. 2023. №5 (35). С. 386-401. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/np/article/view/4889/4916
8. Бондаренко Л. А. Дослідження програм розвитку туризму в регіонах України. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2023. №8. С. 5-10. URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/tourism/article/view/1309/1236
9. Рібейро Рамос О. О. Стратегічне управління розвитком регіонального туристичного комплексу. Вісник економічної науки України. 2023. №2(45). С. 82-89. URL: http://www.venu-journal.org/download/2023/2023-2/10-Ribeiro.pdf
10. Горюнова К. А. Стратегічне управління розвитком туристичного регіону на засадах сталого розвитку. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 53. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2905/2829
11. Устік Т. В. Формування маркетингової стратегії регіонального розвитку туризму. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2024. Том 9. № 1. С. 372-376. URL: https://ujae.org.ua/wp-content/uploads/2024/07/ujae_2024_r01_a63.pdf
1. Sokol T. H., Fastovets O. A. (2022) Rehionalnyi vektor rozvytku turyzmu v Ukraini [Regional vector of tourism development in Ukraine]. Rozvytok metodiv upravlinnia ta hospodariuvannia na transporti, vol. (1)78, pp. 132-144. https://www.daemmt.odesa.ua/index.php/daemmt/article/view/405/351
2. Yatsenko V. M., Skidanov O. A. (2024) Suchasnyi stan rynku turystychnykh posluh v Ukraini: natsionalni ta rehionalni aspekty [Current state of the tourism services market in Ukraine: National and regional aspects]. Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Ekonomichni nauky, vol. 28(1-2), pp. 147-154. https://econom-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/5237/5472
3. Bochko O. Yu. (2022) Marketynhovi zasady formuvannia konkurentospromozhnosti ekonomiky rehionu [Marketing principles of forming regional economic competitiveness]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. (46). https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2063/1991
4. Soloviov I. O., Klischevska A. Yu. (2021) Terytorialnyi marketynh v konteksti rozvytku rehioniv [Territorial marketing in the context of regional development]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Ekonomichni nauky, vol. (43), pp. 21-26. https://www.ej.journal.kspu.edu/index.php/ej/article/view/743/720
5. Poroskun S. S. (2024) Vzaiemozviazok ekonomichnoho rozvytku mista ta marketynhu terytorii [Relationship between city economic development and territorial marketing]. Derzhava ta rehiony, vol. (1)131, pp. 96-99. http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2024/1_2024/17.pdf
6. Azhazha M. A., Fursin O. O., Venger O. M. (2022) Zarubizhnyi dosvid rehionalnoho ekonomichnoho rozvytku: innovatsii, ekosystema, mistseve samovriaduvannia [Foreign experience in regional economic development: Innovation, ecosystem, local governance]. Humanities Studies, vol. 11(88), pp. 169-183. http://nbuv.gov.ua/UJRN/humst_2022_11_20
7. Klimova I. O., Arkhypova T. V., Tarasov I. Yu. (2023) Marketynh ta brendynh rehioniv [Marketing and branding of regions]. Naukovi perspektyvy, vol. 5(35), pp. 386-401. http://perspectives.pp.ua/index.php/np/article/view/4889/4916
8. Bondarenko L. A. (2023) Doslidzhennia prohram rozvytku turyzmu v rehionakh Ukrainy [Research on tourism development programs in Ukrainian regions]. Industriia turyzmu i hostynnosti v Tsentralnii ta Skhidnii Yevropi, vol. (8), pp. 5-10. http://journals-lute.lviv.ua/index.php/tourism/article/view/1309/1236
9. Ribeiro Ramos O. O. (2023) Stratehichne upravlinnia rozvytkom rehionalnoho turystychnoho kompleksu [Strategic management of regional tourism complex development]. Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy, vol. 2(45), vol. 82-89. http://www.venu-journal.org/download/2023/2023-2/10-Ribeiro.pdf
10. Horiunova K. A. (2023) Stratehichne upravlinnia rozvytkom turystychnoho rehionu na zasadakh staloho rozvytku [Strategic management of tourism region development based on sustainable development]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. (53). https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2905/2829
11. Ustik T. V. (2024) Formuvannia marketynhovoi stratehii rehionalnoho rozvytku turyzmu [Formation of marketing strategy for regional tourism development]. Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky ta tekhniky, vol. 9(1), pp. 372-376. https://ujae.org.ua/wp-content/uploads/2024/07/ujae_2024_r01_a63.pdf

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

