МАРКЕТИНГ ТЕРИТОРІЙ У СИСТЕМІ ЗАЛУЧЕННЯ ЗОВНІШНІХ ІНВЕСТИЦІЙ У РОЗВИТОК ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
У статті розкрито сутність маркетингу територій як стратегічного механізму залучення зовнішніх інвестицій у розвиток підприємств. Обґрунтовано, що ефективне позиціонування території на інвестиційному ринку сприяє підвищенню її конкурентоспроможності, формуванню позитивного іміджу та довіри з боку потенційних інвесторів. Запропоновано концептуальну модель маркетингу територій, яка поєднує три підсистеми: аналітико-інформаційну, комунікаційно-іміджеву та партнерсько-інституційну. Доведено, що їх синергія забезпечує інтеграцію інтересів влади, бізнесу та громади, створюючи сприятливе середовище для інвестування. Узагальнено принципи та інструменти територіального маркетингу: брендинг, інвестиційний паспорт, цифрову комунікацію та міжнародне партнерство. Результати дослідження мають практичне значення для розроблення місцевих стратегій розвитку, орієнтованих на залучення капіталу, підтримку підприємницької активності та формування сталого інвестиційного іміджу територій.
Посилання
Линдюк А. О. Маркетинг територіальних громад як інструмент їх розвитку. Інтелект ХХІ. 2021. № 5. С. 77–80. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-8801/2021-5.16
Трегубов, О. С. (2010). Теоретичні аспекти маркетингу території. Вісник Хмельницького національного університету, 6(4), 128-131.
Dang T. C., Banh T. T., Trinh T. H., Hoang T. V., Doan T. N. H. (2023). Territorial Marketing Impacts on Foreign Direct Investment: Empirical Evidence in Nghe An Province, Vietnam. Cogent Economics & Finance, 11(1). DOI: 10.1080/23322039.2023.2197367.
Giovana Goretti Feijó de Almeida, Paulo Almeida. (2024). Images of Territory in the Power Relations from Territorial Brand. GeoJournal. 89:20. DOI: 10.1007/s10708-024-11024-7.
Kiseleva A. A. (2017). Marketing Strategy of the Territory in the Investment Policy of the City. Science and Management, (2), 47–56. URL: https://www.smjournal.rs/index.php/home/article/view/119.
Nemyrovska, O., & Ievseitseva, O. (2024). Digital visibility and competitive edge: Analyzing the impact of territorial marketing on regional competitiveness. Journal of Eastern European and Central Asian Research (JEECAR), 11(3), 573–587. URL: https://doi.org/10.15549/jeecar.v11i3.1640.
Pasquinelli C. (2020). Place marketing, policy integration and governance complexity: an analytical framework for FDI promotion. European Planning Studies, 28(15), 1–18. DOI: 10.1080/09654313.2019.1701295.
Shevchuk S. M., Dobrianska V. V., Myskovets N. P., Kokhan M. O., Shepel T. V. (2020). Marketing Aspects of Image Formation and Investment Attractiveness of Territories and Enterprises. International Journal of Economics and Business Administration, 8(2), 220–232. URL: https://ijeba.com/journal/455.
Lyndiuk, A. O. (2021). Marketynh terytorialnykh hromad yak instrument yikh rozvytku [Marketing of territorial communities as a tool for their development]. Intelekt XXI, (5), 77–80. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-8801/2021-5.16 (in Ukrainian).
Trehubov, O. S. (2010). Teoretychni aspekty marketynhu terytorii [Theoretical aspects of territorial marketing]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, 6(4), 128–131. (in Ukrainian).
Dang, T. C., Banh, T. T., Trinh, T. H., Hoang, T. V., & Doan, T. N. H. (2023). Territorial marketing impacts on foreign direct investment: Empirical evidence in Nghe An Province, Vietnam. Cogent Economics & Finance, 11(1). DOI: 10.1080/23322039.2023.2197367 (in English).
Almeida, G. G. F. de, & Almeida, P. (2024). Images of territory in the power relations from territorial brand. GeoJournal, 89(20). DOI: 10.1007/s10708-024-11024-7 (in English).
Kiseleva, A. A. (2017). Marketing strategy of the territory in the investment policy of the city. Science and Management, (2), 47–56. URL: https://www.smjournal.rs/index.php/home/article/view/119 (in English).
Nemyrovska, O., & Ievseitseva, O. (2024). Digital visibility and competitive edge: Analyzing the impact of territorial marketing on regional competitiveness. Journal of Eastern European and Central Asian Research (JEECAR), 11(3), 573–587. DOI: https://doi.org/10.15549/jeecar.v11i3.1640 (in English).
Pasquinelli, C. (2020). Place marketing, policy integration and governance complexity: An analytical framework for FDI promotion. European Planning Studies, 28(15), 1–18. DOI: 10.1080/09654313.2019.1701295 (in English).
Shevchuk, S. M., Dobrianska, V. V., Myskovets, N. P., Kokhan, M. O., & Shepel, T. V. (2020). Marketing aspects of image formation and investment attractiveness of territories and enterprises. International Journal of Economics and Business Administration, 8(2), 220–232. URL: https://ijeba.com/journal/455 (in English).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

