ЧИННИКИ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ: ЕКОНОМІЧНІ, СОЦІОКУЛЬТУРНІ ТА ІННОВАЦІЙНІ ДЕТЕРМІНАНТИ
Анотація
У статті розкрито економічні, соціокультурні та інноваційні чинники регіонального розвитку туризму. Показано роль інвестицій, інфраструктури та туристичного сектору у зайнятості й формуванні регіонального ВРП. Визначено значення культурної спадщини, етнічної ідентичності та креативних індустрій. Акцент зроблено на цифровізації, smart-рішеннях і нових бізнес-моделях як ключових інноваційних факторах. Підкреслено важливість співпраці місцевих громад і бізнесу для сталого розвитку та позитивного іміджу дестинацій. Визначено сталий туризм, державно-приватне партнерство, екологічні практики та інтеграцію регіональних продуктів у глобальні ринки. Результати дослідження мають практичне значення для підвищення конкурентоспроможності регіонів і залучення інвестицій. Наукова новизна полягає у комплексному поєднанні економічних, соціокультурних та інноваційних детермінант розвитку туризму.
Посилання
Бєлявцев М. Розвиток туристичної інфраструктури регіонів України: проблеми та перспективи. Київ : Наукова думка, 2020.
Deloitte. Global Travel and Tourism Outlook 2024. London: Deloitte Insights, 2024.
UNWTO. World Tourism Barometer 2023. Madrid: United Nations World Tourism Organization, 2023.
McKinsey & Company. Travel and tourism: Shaping the post-pandemic recovery. McKinsey Global Institute, 2023.
Pine B. J., Gilmore J. H. The Experience Economy. Harvard Business Review Press, 2019.
Гук Л. Культурна спадщина та туризм: регіональний вимір. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2021.
Кудла Н. Соціально-економічні аспекти розвитку туризму в Україні. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2019.
Ivanov S., Webster C. Tourism and the Impact of Technology. Springer Nature, 2021.
PwC. Hospitality Directions: Global tourism trends 2023. PricewaterhouseCoopers International, 2023.
Buhalis D., Amaranggana A. Smart Tourism Destinations. In: Xiang Z., Tussyadiah I. (eds.) Information and Communication Technologies in Tourism 2015. Springer, 2015.
Bieliavtsev, M. (2020). Rozvytok turystychnoi infrastruktury rehioniv Ukrainy: problemy ta perspektyvy [Development of tourism infrastructure of the regions of Ukraine: Problems and prospects]. Kyiv: Naukova dumka.
Deloitte. (2024). Global Travel and Tourism Outlook 2024. London: Deloitte Insights.
UNWTO. (2023). World Tourism Barometer 2023. Madrid: United Nations World Tourism Organization.
McKinsey & Company. (2023). Travel and tourism: Shaping the post-pandemic recovery. McKinsey Global Institute.
Pine, B. J., & Gilmore, J. H. (2019). The experience economy. Harvard Business Review Press.
Huk, L. (2021). Kulturna spadshchyna ta turyzm: rehionalnyi vymir [Cultural heritage and tourism: Regional dimension]. Lviv: Ivan Franko National University of Lviv.
Kudla, N. (2019). Sotsialno-ekonomichni aspekty rozvytku turyzmu v Ukraini [Socio-economic aspects of tourism development in Ukraine]. Kharkiv: Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics.
Ivanov, S., & Webster, C. (2021). Tourism and the impact of technology. Springer Nature.
PwC. (2023). Hospitality directions: Global tourism trends 2023. PricewaterhouseCoopers International.
Buhalis, D., & Amaranggana, A. (2015). Smart tourism destinations. In Z. Xiang & I. Tussyadiah (Eds.), Information and communication technologies in tourism 2015 (pp. 553–564). Springer.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

