ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ПІДПРИЄМСТВ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ

Ключові слова: управління, персонал, маркетинг, маркетингове управління, агропромисловий комплекс

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням визначення особливостей впровадження маркетингового управління персоналом на підприємствах агропромислового комплексу. Розглянуто ключові елементи маркетингу персоналу. Досліджено його цілі (підвищення конкурентоспроможності, формування позитивного іміджу роботодавця, розвиток персоналу), завдання, інструменти та стратегічні підходи з урахуванням специфіки аграрного сектору, сезонності виробництва та дефіциту кваліфікованих кадрів. Визначено бар’єри й виклики, зокрема внутрішні (недостатня гнучкість кадрової політики, кадровий дефіцит) та зовнішні (конкуренція на ринку праці, економічна нестабільність). Особливу увагу приділено перспективам розвитку серед яких цифровізація HR-процесів, зміцнення бренду роботодавця та формування соціально відповідальної кадрової політики.

Посилання

Баган Н. В., Дяченко Ю. С., Корінна А. С., Токар К. С. Ефективна комунікація як основа управління персоналом. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences. 2025. № 338(1). С. 469-473.

Білошапка Ю. М. Маркетингова діяльність суб’єктів аграрного бізнесу: особливості управління та напрями вдосконалення. Актуальні проблеми інноваційної економіки та права. 2024. № 1. С. 111-117.

Міщенко М. І., Баган Н. В., Докучаєв О. А. Внутрішні та зовнішні чинники впливу на безпекову ефективність управління ресурсами інноваційно орієнтованих підприємств в контексті розвиваючого маркетингу та диджиталізації. Агросвіт. 2024. № 11. С. 31-36.

Мовчанюк А. В. Особливості управління маркетинговою діяльністю підприємств аграрного сектору України в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2023. Вип. № 54. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-27

Павленко Т. В. Маркетинг персоналу та HR-брендинг: навч. посіб. для студ. спец. 051 «Економіка», спеціалізації «Управління персоналом та економіка праці». Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022. 97 с.

Пащук Л. В. Застосування маркетингу в розробці стратегії управління персоналом. Вісник Хмельницького національного університету. 2011. № 6, T. 2. С. 21-25.

Петченко М. В., Баган Н. В., Кузьменко С. В. Безпекові засади ефективного управління ресурсами інноваційно активних підприємств в системі активізації маркетингової та зовнішньоекономічної діяльності. Інвестиції: практика та досвід. 2024. № 9. С. 87-92.

Писаренко В., Баган Н., Собчишин В., Гаврих Р., Жуховський І., Мошенець Н. Сталий розвиток аграрних інноваційно орієнтованих підприємств засобами логістичного менеджменту. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2024. № 3(56). С. 533-547.

Семенова Л. Ю. Маркетингові підходи в управлінні персоналом. Інвестиції: практика та досвід. 2014. № 2. С. 52-56.

Bahan N. V., Diachenko Yu. S., Korinna A. S., Tokar K. S.(2025) Efektyvna komunikatsiia yak osnova upravlinnia personalom [Effective communication as the basis of personnel management]. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, vol. 338(1), pp. 469-473.

Biloshapka Yu. M. (2024) Marketynhova diialnist subiektiv ahrarnoho biznesu: osoblyvosti upravlinnia ta napriamy vdoskonalennia [Marketing activities of agrarian business entities: management features and areas for improvement]. Aktualni problemy innovatsiinoi ekonomiky ta prava, vol. 1, pp. 111-117.

Movchaniuk A. V. (2023) Osoblyvosti upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu pidpryiemstv ahrarnoho sektoru Ukrainy v umovakh voiennoho stanu [Peculiarities of managing marketing activities of enterprises in the agricultural sector of Ukraine under martial law]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 54. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-27

Mishchenko M. I., Bahan N. V., Dokuchaiev O. A. (2024) Internal and external factors influencing the security efficiency of resource management of innovation-oriented enterprises in the context of developmental marketing and digitalization [Vnutrishni ta zovnishni chynnyky vplyvu na bezpekovu efektyvnist upravlinnia resursamy inovatsiino oriientovanykh pidpryiemstv v konteksti rozvyvaiuchoho marketynhu ta dydzhytalizatsii]. Ahrosvit, vol. 11, pp. 31-36.

Pavlenko T. V. (2022) Marketynh personalu ta HR-brendynh: navch. posib. dlia stud. spets. 051 «Ekonomika», spetsializatsii «Upravlinnia personalom ta ekonomika pratsi» [Personnel marketing and HR branding]. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho. 97 p. (in Ukrainian)

Pashchuk L. V. (2011) Zastosuvannia marketynhu v rozrobtsi stratehii upravlinnia personalom [Application of marketing in the development of human resource management strategy]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, vol. 6. T. 2. Pp. 21-25.

Petchenko M. V., Bahan N. V., Kuzmenko S. V. (2024) Bezpekovi zasady efektyvnoho upravlinnia resursamy innovatsiino aktyvnykh pidpryiemstv v systemi aktyvizatsii marketynhovoi ta zovnishnoekonomichnoi diialnosti [Security principles of effective resource management of innovatively active enterprises in the system of intensification of marketing and foreign economic activity]. Investytsii: praktyka ta dosvid, vol. № 9, pp. 87-92.

Pysarenko V., Bahan N., Sobchyshyn V., Gawrych R., Zuchowski І., Moshenets N. (2024) Sustainable development of agrarianinnovation-oriented enterprises by themeans of logistics management [Stalyi rozvytok ahrarnykh innovatsiino oriientovanykh pidpryiemstv zasobamy lohistychnoho menedzhmentu]. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, vol. 3(56), pp. 533-547.

Semenova L. Yu. (2014) Marketynhovi pidkhody v upravlinni personalom [Marketing approaches in human resources management]. Investytsii: praktyka ta dosvid, vol. 2, pp. 52-56.

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-07-28
Як цитувати
Манько, С. (2025). ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ПІДПРИЄМСТВ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ. Економіка та суспільство, (77). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-77-19
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ