КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА

  • Володимир Крупа Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Гжицького https://orcid.org/0000-0001-8658-7735
Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність, мотиваційна стратегія, управління підприємством, мотивація персоналу, сталий розвиток

Анотація

У статті досліджено корпоративну соціальну відповідальність бізнесу (КСВ) як інструмент формування ефективної мотиваційної стратегії підприємства. Визначено сутність корпоративної соціальної відповідальності та форми її прояву у внутрішньому та зовнішньому середовищі підприємства. Описано взаємозв’язок стратегії КСВ із мотиваційною стратегією, обґрунтовано їхню роль у формуванні ціннісно-орієнтованої системи управління персоналом та досягненні стратегічних цілей підприємства. Встановлено, що КСВ передусім є чинником формування нематеріальної компоненти мотиваційної стратегії. Охарактеризовано її вплив на процеси утримання і залучення персоналу, підвищення продуктивності праці. Розроблено систему макро- та мікроекономічних інструментів інтеграції соціальної відповідальності у мотивацій механізм підприємства.

Посилання

Mei Fei, N. S. Stanasiuk. The need for a strategic approach to corporate social responsibility and methodological aspects of its implementation. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2022. Вип. 4, № 2. С. 112–120. DOI: https://doi.org/10.23939/smeu2022.02.112

Череп О. Г., Малтиз В. В., Прокоф’єв І. С., Самойленко В. О. Корпоративна соціальна відповідальність як елемент стратегії організацій. Актуальні питання економічних наук. 2024. № 5. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.14286240

Yatsiv, I., Pavlenchyk, N., Pavlenchyk, A., Krupa, V., & Yatsiv, S. (2024). Basic principles of corporate social responsibility management under martial law. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Economics”, 11(1), 103-113. DOI: https://doi.org/10.52566/msu-econ1.2024.103

Ясінська Т.В. Дослідження впливу корпоративної соціальної відповідальності на результати діяльності підприємств. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 67. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-82

Філиппова С.В. Соціальна відповідальність у стратегії управління вітчизняним підприємством: проблемні питання інтегрування механізму. Економіка: реалії часу. 2017. № 2 (30). С. 5-17.

Колот А.М. Корпоративна соціальна відповідальність і проблеми її сприймання суспільством. Соціально-трудові відносини: теорія та практика: збірник наукових праць. 2013. № 2(6). С. 6–15.

Супрун Н.А. Корпоративна соціальна відповідальність як чинник соціального залучення (в контексті цілей стратегії «EUROPE-2020»). Український соціум. 2013. № 2(45). С. 163–176.

Ситник Й.С., Юрченко Г.М. Актуалізація концепції корпоративної соціальної відповідальності в моделі економічного розвитку України. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 24. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-24-21.

Сивицька І.Г., Синиченко А.В. Мотиваційна стратегія як провідна детермінанта оптимізації управління персоналом. Економіка і організація управління. 2019. № 3(35). С. 92–100. DOI: https://doi.org/10.31558/2307-23 18.2019.3.9

Петрова І. Л., Бєлова О. І. Мотиваційна стратегія в підвищенні конкурентоспроможності підприємств торгівлі. Бізнес Інформ. 2015. № 10. С. 424-430.

Олійник Т.Г., Крамарук М.В., Зозуля О.В. Мотиваційні стратегії та їх вплив на продуктивність працівників аграрної сфери. Агросвіт. 2024. № 6. С. 120–126 DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2024.6.120

Mei Fei N. & Stanasiuk S. (2022) The need for a strategic approach to corporate social responsibility and methodological aspects of its implementation. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia ta problemy rozvytku - Management and Entrepreneurship in Ukraine: the Stages of Formation and Problems of Development, vol. 4 (2), pp. 112–120. DOI: https://doi.org/10.23939/smeu2022.02.112

Cherep O. H., Maltiz V. V., Prokofieiev I. S. & Samoilenko V. O. (2024) Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist yak element stratehii orhanizatsii [Corporate social responsibility as an element of organizations' strategy]. Aktualni pytannia ekonomichnykh nauk – Current Issues of Economic Sciences, vol. 5. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.14286240

Yatsiv, I., Pavlenchyk, N., Pavlenchyk, A., Krupa, V., & Yatsiv, S. (2024). Basic principles of corporate social responsibility management under martial law. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Economics”, 11(1), 103-113. DOI: https://doi.org/10.52566/msu-econ1.2024.103

Yasinska T. V. (2024). Doslidzhennia vplyvu korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti na rezultaty diialnosti pidpryiemstv [Research of the influenceof corporate social responsibility on the enterprises activity results]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. 66. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-82

Kolot A. M. (2013) Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist i problemy yii spryimannia suspilstvom [Corporate social responsibility and the problems of its public perception]. Sotsialno-trudovi vidnosyny: teoriia ta praktyka: zbirnyk naukovykh prats – Social and Labor Relations: Theory and Practice, vol. 2 (6), pp. 6–15.

Suprun N. A. (2013) Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist yak chynnyk sotsialnoho zaluchennia (v konteksti tsilei stratehii «EUROPE-2020») [Сorporate social responsibility and social inclusive (in the context of the objectives of the strategy «Europe-2020»)]. Український соціум – Ukrainian Society, vol. 2 (45), pp. 163–176.

Sytnyk Y. S. & Yurchenko H. M. (2021). Aktualizatsiia kontseptsii korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti v modeli ekonomichnoho rozvytku Ukrainy [Actualization of the concept of corporate social responsibility in the model of economic development of Ukraine]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. 24. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-24-21

Syvytska I.H. & Synychenko A.V. (2019) Motyvatsiina stratehiia yak providna determinantа optymizatsii upravlinnia personalom [Motivational strategy as a leading determinant of human resources optimization]. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia – Economics and Organization of Management, vol. 3(35). рр. 92–100. DOI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2019.3.9

Petrova I. L. & Bielova O. I. (2015) Motyvatsiina stratehiia v pidvyshchenni konkurentospromozhnosti pidpryiemstv torhivli [Motivational strategy in enhancing the competitiveness of trade enterprises]. Biznes Inform – Business Inform, vol. 10, рр. 424–430.

Oliinyk T. H., Kramaruk M. V., & Zozulia O. V. (2024) Motyvatsiini stratehii ta yikh vplyv na produktyvnist pratsivnykiv ahrarnoi sfery [Motivation strategies and their influence on the productivityof agricultural employees]. Ahrosvit – Agroworld, 6, рр. 120–126. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2024.6.120

Filyppova S. V. (2017) Sotsialna vidpovidalnist u stratehii upravlinnia vitchyznianym pidpryiemstvom: problemni pytannia intehruvannia mekhanizmu [Social responsibility in the strategy of management of a domestic enterprise: problem issues of integration of the mechanism]. Ekonomika: realii chasu – Economics: time realities, vol. 2(30), рр. 5–17.

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-07-28
Як цитувати
Крупа, В. (2025). КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА. Економіка та суспільство, (77). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-77-8
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ