ЦИФРОВИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗРОБКИ АНТИКРИЗОВОЇ ПРОГРАМИ ПІДПРИЄМСТВА

  • Анастасія Оборіна Харківський технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0009-0005-7138-179X
Ключові слова: антикризові програми, антикризові моделі, маркетингова стратегія, інтернет-реклама, інтернет-маркетинг

Анотація

Основною метою цього дослідження є узагальнення та аналіз сучасних наукових напрацювань, що стосуються антикризових програм і управлінських моделей. Глобальні кризи, які розпочались у 2019 році, суттєво трансформували підходи до ведення бізнесу, й окремі їхні наслідки залишаються відчутними навіть через кілька років. В українському контексті ці трансформації стали ще глибшими через повномасштабну війну, що спричинила значні економічні труднощі та посилила потребу в ефективних інструментах подолання криз. Одним із перспективних напрямів реалізації антикризових заходів є впровадження стратегії інтернет-маркетингу. Її ключовими складовими є корпоративний вебсайт, інструменти електронної комерції, пошуковий маркетинг, SEO, онлайн-реклама та email-розсилки. У межах дослідження розглянуто основні переваги застосування цифрового маркетингу в кризовому середовищі, а також проаналізовано можливі ризики та обмеження, що можуть виникнути при його впровадженні.

Посилання

Пірсон К. М., Клер Дж. А. Переосмислення антикризового управління // The Academy of Management Review. 1998. Т. 23, № 1. С. 59–76.

Кумбс В. Т. Постійна кризова комунікація: планування, управління та реагування. 4-е вид. Таузенд Оукс : Sage Publications, 2014. С. 23–24, 32–34.

Маркер А. Моделі та теорії для покращення кризового менеджменту. 2020. URL: https://www.smartsheet.com/content/crisis-management-model-theories (дата звернення: 29.07.2025).

Слободяник А. М., Могилевська О. Ю., Романова Л. В., Салькова І. Ю. Digital-маркетинг: теорія і практика : навчальний посібник / за ред. А. М. Слободяника. Київ : КиМУ, 2022. С. 81–86. 228 с.

Шоу Н., Ешенбреннер Б., Баєр Д. Продовження онлайн-покупок після COVID-19: порівняння Канади, Німеччини та США // Journal of Retailing and Consumer Services. 2022. Т. 69. Стаття 103100. doi: 10.1016/j.jretconser.2022.103100. URL: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9379614/ (дата звернення: 29.07.2025).

Search Engine Land. Оновлення ядра Google за березень 2025 року вже впроваджується. URL: https://searchengineland.com/google-march-2025-core-update-rolling-out-now-453253 (дата звернення: 29.07.2025).

Radd Interactive. Що таке SEA-маркетинг? URL: https://raddinteractive.com/sea-marketing-what-is-it/ (дата звернення: 29.07.2025).

Ipress.ua. Instagram підслуховує користувачів — ЗМІ. URL: https://ipress.ua/news/instagram_pidsluhovuie_korystuvachiv__zmi_361761.html (дата звернення: 29.07.2025).

УНІАН. Міша Кацурін вийшов на зв’язок після масового отруєння у ресторані «Китайський привіт». URL: https://www.unian.ua/lite/stars/misha-kacurin-viyshov-na-zv-yazok-pislya-masovogo-otruyennya-u-restorani-kitayskiy-privit-novini-lvova-13076361.html (дата звернення: 29.07.2025).

Бгаргава Р. 5 правил соціальної оптимізації. URL: https://rohitbhargava.com/5_rules_of_soci/ (дата звернення: 29.07.2025).

Pearson C. M., Clair J. A. (1998) Reframing crisis management. The Academy of Management Review, vol. 23(1), pp. 59–76.

Coombs W. T. (2014) Ongoing crisis communication: Planning, managing, and responding (4th ed.). Thousand Oaks: Sage Publications, pp. 23–24, 32–34.

Marker A. (2020) Models and Theories to Improve Crisis Management. Available at: https://www.smartsheet.com/content/crisis-management-model-theories (accessed July 29, 2025)

Slobodyanyk A. M., Mohylevska O. Yu., Romanova L. V., Salkova I. Yu. (2022) Digital Marketing: Theory and Practice: Textbook [Digital Marketing: Theory and Practice: Textbook] / Ed. by A. M. Slobodyanyk. Kyiv: KyMU, 228 p., pp. 81–86. (in Ukrainian)

Shaw N., Eschenbrenner B., Baier D. (2022) Online shopping continuance after COVID-19: A comparison of Canada, Germany and the United States. Journal of Retailing and Consumer Services, vol. 69, 103100. Available at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9379614/ (accessed July 29, 2025)

Search Engine Land. (2025) Google March 2025 Core Update Rolling Out Now. Available at: https://searchengineland.com/google-march-2025-core-update-rolling-out-now-453253 (accessed July 29, 2025)

Radd Interactive. SEA Marketing: What Is It? Available at: https://raddinteractive.com/sea-marketing-what-is-it/ (accessed July 29, 2025)

Ipress.ua. (2024) Instagram pidslukhovuie korystuvachiv – ZMI [Instagram listens to users – media]. Available at: https://ipress.ua/news/instagram_pidsluhovuie_korystuvachiv__zmi_361761.html (accessed July 29, 2025) (in Ukrainian)

UNIAN. (2025) Misha Katsurin viyshov na zviazok pislia masovoho otruiennia u restorani “Kytayskyi pryvit” – Novyny Lvova [Misha Katsurin responded after mass poisoning at “Chinese Hello” restaurant – Lviv news]. Available at: https://www.unian.ua/lite/stars/misha-kacurin-viyshov-na-zv-yazok-pislya-masovogo-otruyennya-u-restorani-kitayskiy-privit-novini-lvova-13076361.html (accessed July 29, 2025) (in Ukrainian)

Bhargava R. (2006) 5 Rules of Social Media Optimization (SMO). Available at: https://rohitbhargava.com/5_rules_of_soci/ (accessed July 29, 2025)

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-06-30
Як цитувати
Оборіна, А. (2025). ЦИФРОВИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗРОБКИ АНТИКРИЗОВОЇ ПРОГРАМИ ПІДПРИЄМСТВА. Економіка та суспільство, (76). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-76-103
Розділ
МАРКЕТИНГ