СТАЛИЙ РОЗВИТОК У ВИРОБНИЧИХ ІННОВАЦІЯХ
Анотація
У статті проведено комплексне теоретико-методологічне осмислення парадигми сталого розвитку у сфері виробничих інновацій як ключової складової трансформації промислового сектору в умовах ресурсної обмеженості та технологічної турбулентності. Визначено, що імплементація концептів сталості у виробничі процеси зумовлює необхідність формування інноваційно-орієнтованих моделей управління, здатних синхронізувати екологічні, економічні та соціальні вектори розвитку. Досліджено потенціал інтеграції принципів циркулярності, екотехнологій та енергоефективних рішень у виробничо-технологічні цикли як чинника забезпечення синергії між інноваційною динамікою та екосистемною збалансованістю суб’єктів господарювання. Ідентифіковано обмеження традиційних індустріальних підходів та обґрунтовано необхідність переходу до адаптивних моделей інноваційної політики з акцентом на екологічну сертифікацію та багаторівневу трансформацію ланцюгів вартості. Доведено, що сталий розвиток виробничих інновацій потребує системної інституціоналізації механізмів стратегічної екоспроможності, у межах яких можливе формування стійких інноваційних екосистем, здатних забезпечити довгострокову конкурентоспроможність національної промисловості.
Посилання
Державна служба статистики України. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення 01.05.2025).
Дзямулич М. І., Лучечко Ю. М. Цифрова трансформація бізнесу як каталізатор впровадження зелених технологій. Інвестиції: практика та досвід. 2025. №5. С. 96–101.
Дзямулич М. І., Чиж Н. М. Страхування інвестицій та диверсифікація інвестиційних ризиків. Економічні науки. Серія «Облік і фінанси». 2013. №10(5). С. 38–43.
Дзямулич М. І., Шматковська Т. О., Борисюк О. В. Великі дані та їх роль у формуванні цифрової економіки. Галицький економічний вісник. 2021. Том 70. №3. С. 16–21.
Пшибельський В. В., Шматковська Т. О., Колосок А. М. Засади формування зеленої економіки на основі розвитку соціальної відповідальності бізнес-структур. Агросвіт. 2025. №2. С. 75–80.
Урбан О. А., Дзямулич М. І., Чиж Н. М. Концепція сталого розвитку в умовах глобалізації світової економіки. Економічний форум. 2023. №2. С. 47–52.
Хомюк Н. Л., Дзямулич М. І., Баришнікова В. В. Драйвери формування зеленої економіки на засадах цифровізації та сталого розвитку в Україні. Агросвіт. 2025. №6. С. 11–16.
Хомюк Н. Л., Шматковська Т. О., Дзямулич М. І., Гаряга Л. О. Детермінанти розвитку інклюзивного ринку праці в Україні. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2024. №37(1). С. 22–27.
Шматковська Т. О., Коробчук Т. І. Сучасні інформаційні та комунікаційні технології в моделюванні бізнес-процесів. Економічний форум. 2023. №3. С. 156–161.
Шматковська Т. О., Сосна Г. М. До проблематики підвищення ефективності діяльності підприємства на інноваційних засадах. Фінансовий простір. 2016. №1(21). С. 114–118.
Ященко О. О. Сучасні підходи до розробки стратегії мінімалістичного маркетингу. Економіка та суспільство. 2024. №70.
Ященко О. О. Маркетинг в умовах інформаційного перевантаження: як брендам виділятися в епоху надлишку даних. Економіка та суспільство. 2024. №72.
State Statistic Service of Ukraine. Available at: https://www.ukrstat.gov.ua/ (accessed May 01, 2025).
Dziamulych, M. I., & Luchechko, Yu. M. (2025). Tsyfrova transformatsiia biznesu yak katalizator vprovadzhennia zelenykh tekhnolohii [Digital business transformation as a catalyst for the implementation of green technologies]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: practice and experience, vol. 5, pp. 96–101.
Dziamulych, M. I. & Chyzh, N. M. (2013) Strakhuvannia investytsiy ta dyversyfikatsiia investytsiinykh ryzykiv [Investment insurance and diversification of investment risks]. Ekonomichni nauky. Seria "Oblik ta finansy" – Economic Sciences. Series "Accounting and Finance", vol. 10(37), pp. 21–26.
Dziamulych, M. I., Shmatkovska, T. O., & Borysiuk, O. V. (2021) Velyki dani ta yikh rol u formuvanni tsyfrovoi ekonomiky [Big data and its role in shaping the digital economy]. Galytskyi ekonomichnyi visnyk – Galician Economic Bulletin, vol. 70(3), pp. 16–21.
Pshybelskyi, V. V., Shmatkovska, T. O. & Kolosok, A. M. (2025) Zasady formuvannia zelenoi ekonomiky na osnovi rozvytku sotsialnoi vidpovidalnosti biznes-struktur [Principles of forming a green economy based on the development of social responsibility of business structures], Agrosvit – Agrarian world, vol. 2, pp. 75–80.
Urban, O. A., Dziamulych, M. I., & Chyzh, N. M. (2023) Kontseptsia stalogo rozvytku v umovakh globalozatsii svitovoi ekonomiky [The concept of sustainable development in the conditions of globalization of the world economy]. Ekonomichnyi forum – Economic forum, vol. 2, pp. 47–52.
Khomiuk, N. L., Dziamulych, M. I., & Baryshnikova, V. V. (2025) Draivery formuvannia zelenoi ekonomiky na zasadakh tsyfrovizatsii ta staloho rozvytku v Ukraini [Drivers of the formation of a green economy based on digitalization and sustainable development in Ukraine]. Agrosvit – Agrarian world, vol. 6, pp. 11–16.
Khomiuk, N. L., Shmatkovska, T. O., Dziamulych, M. I., Hariaha, L. O. (2024) Determinanty rozvytku inkliuzyvnoho rynku pratsi v Ukraini [Determinants of the development of the inclusive labor market in Ukraine]. Ekonomichnyi chasopys Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky – Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University, vol. 37(1), pp. 22–27.
Shmatkovska, T. O., & Korobchuk, T. I. (2023) Suchasni informatsiini ta komunikatsiini tekhnolohii v modeli-uvanni biznes-protsesiv [Modern information and communication technologies in modeling business processes]. Ekonomichnyi forum – Economic forum, vol. 3, pp. 156–161.
Shmatkovska, T. O., & Sosna, H. M. (2016) Do problematyky pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstva na innovatsiinykh zasadakh [To the problem of the increase of efficiency of activity of the enterprise on innovative principles]. Finansovyi prostir – Financial space, vol. 1(21), pp. 114–118.
Iashchenko, O. O. (2025) Modern approaches to developing a minimalistic marketing strategy. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. 70.
Iashchenko, O. O. (2025) Marketyng v umovakh informatsiinoho perevantazhennia: yak brendam vydiliatysia v epokhu nadlyshku danykh [Marketing in the conditions of information overload: how brands can stand out in the era of data overload]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. 72.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.