ВПЛИВ СТРАТЕГІЙ РОЗШИРЕННЯ БРЕНДУ НА ГЛОБАЛЬНУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ: ДОСВІД ПРОВІДНИХ КОМПАНІЙ

Ключові слова: стратегія розширення бренду, монобрендинг, суббрендинг, мультибрендинг, глобальна конкурентоспроможність, управління брендом, міжнародна економіка, міжнародне підприємництво

Анотація

Стаття присвячена дослідженню впливу стратегій розширення бренду на глобальну конкурентоспроможність провідних компаній. Розглянуто три основні стратегії: монобрендинг, суббрендинг та мультибрендинг, на прикладі таких компаній, як Samsung, Sony та Coca-Cola Company. Проаналізовано переваги та ризики кожної з цих стратегій, а також їхній вплив на впізнаваність бренду, лояльність споживачів та позиціонування на світових ринках. Визначено, що ефективний вибір стратегії дозволяє компаніям адаптуватися до змін ринку, задовольняти потреби різних сегментів споживачів і зміцнювати свої позиції в умовах жорсткої конкуренції. Зроблено висновок, що монобрендинг забезпечує єдність іміджу бренду, суббрендинг дозволяє охоплювати різні аудиторії, а мультибрендинг дає можливість мінімізувати ризики та експериментувати з новими ринковими нішами.

Посилання

Марченко О. М. Бренд-менеджмент у сучасному бізнесі: навчальний посібник. Львів: ЛДУВС, 2023. 268 с.

Мультибренд.URL: https://welovebrands.com.ua/ua/glosarij/multybrand/ (дата звернення: 20.02.2025).

Парасольковий бренд. URL: https://surli.cc/gkhvhm (дата звернення: 20.02.2025).

Планування PR-діяльності у сфері брендинга. URL: https://moodle.znu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=61959 (дата звернення: 20.02.2025).

Принципи і стратегії бренд-менеджменту — Студопедія. URL: https://yak.koshachek.com/articles/principi-i-strategii-brend-menedzhmentu.html (дата звернення: 20.02.2025).

Холодна Ю. Є. Світові практики розвитку брендів в сучасних умовах. Економіка та суспільство. 2023. № 54. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-37 (дата звернення: 20.02.2025).

Aaker D.A. Leveraging the Corporate Brand // California Management Review. 2004. Vol. 46, No. 3. P. 6–18.

Branding Strategy Insider. Exploring Premium Brand Extension. URL: https://brandingstrategyinsider.com/e/ (дата звернення: 20.02.2025).

Business Model Analyst. Coca-Cola Marketing Strategy. URL: https://businessmodelanalyst.com/coca-cola-marketing-strategy/ (дата звернення: 20.02.2025).

Business Model Analyst. Samsung Marketing Strategy. URL: https://businessmodelanalyst.com/samsung-marketing-strategy/ (дата звернення: 20.02.2025).

Bynder. What Marketers Can Learn from One of the World’s Most Iconic Multi-Brand Portfolio Powerhouses. URL: https://www.bynder.com/en/blog/secrets-of-coca-colas-branding-and-marketing-strategies/ (дата звернення: 20.02.2025).

Coca-Cola Company. Coca-Cola Announces “One Brand” Global Marketing Approach. URL: https://investors.coca-colacompany.com/news-events/press-releases/detail/803/coca-cola-announces-one-brand-global-marketing (дата звернення: 20.02.2025).

Global Marketing Professor. Samsung’s Journey into Global Marketing Channels. URL: https://globalmarketingprofessor.com/samsungs-journey-into-global-marketing-channels/ (дата звернення: 20.02.2025).

Hilaris Publisher. International Branding Strategies of Global Companies: A Case Study of Sony Ericsson. URL: https://www.hilarispublisher.com/open-access/international-branding-strategies-of-global-companies-a-case-study-of-sonyericson-2223-5833-1000S2_008.pdf (дата звернення: 20.02.2025).

Kotler P., Keller K.L. Marketing Management. 14th ed. Upper Saddle River, NJ : Pearson, 2012. 816 p.

Ryan Paul. Sony. URL: https://www.ryanpaul.com/sony (дата звернення: 20.02.2025).

The Strategy Institute. Coca-Cola's Global Dominance — Decoding the Beverage Giant's Business Strategy. URL: https://www.thestrategyinstitute.org/insights/coca-colas-global-dominance-decoding-the-beverage-giants-business-strategy (дата звернення: 20.02.2025).

Marchenko O.M. (2023) Brend-menedzhment u suchasnomu biznesi: navchalnyi posibnyk [Brand management in modern business: textbook]. Lviv: LDUVS, 268 p. (in Ukrainian)

Multybrand. Available at: https://welovebrands.com.ua/ua/glosarij/multybrand/ (accessed February 20, 2025) (in Ukrainian)

Parasolkovyi brend [Umbrella brand]. Available t: https://surli.cc/gkhvhm (accessed February 20, 2025) (in Ukrainian)

Planuvannia PR-diyalnosti u sferi brendynhu [Planning PR activities in branding]. Available at: https://moodle.znu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=61959 (accessed February 20, 2025) (in Ukrainian)

Pryntsypy i stratehii brend-menedzhmentu [Principles and strategies of brand management]. Available at: https://yak.koshachek.com/articles/principi-i-strategii-brend-menedzhmentu.html (accessed February 20, 2025) (in Ukrainian)

Kholodna Yu. (2023) Svitovi praktyky rozvytku brendiv v suchasnykh umovakh [Global practices of brand development in modern conditions]. Ekonomika ta suspilstvo, (54). Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-37 (accessed February 20, 2025) (in Ukrainian)

Aaker D. A. (2004) Leveraging the corporate brand. California Management Review, 46(3), pp. 6–18.

Branding Strategy Insider (n.d.) Exploring Premium Brand Extension. Available at: https://brandingstrategyinsider.com/e/ (accessed February 20, 2025).

Business Model Analyst (n.d.) Coca-Cola Marketing Strategy. Available at: https://businessmodelanalyst.com/coca-cola-marketing-strategy/ (accessed February 20, 2025).

Business Model Analyst (n.d.) Samsung Marketing Strategy. Available at: https://businessmodelanalyst.com/samsung-marketing-strategy/ (accessed February 20, 2025).

Bynder (n.d.) What Marketers Can Learn from One of the World’s Most Iconic Multi-Brand Portfolio Powerhouses. Available at: https://www.bynder.com/en/blog/secrets-of-coca-colas-branding-and-marketing-strategies/ (accessed February 20, 2025).

Coca-Cola Company (n.d.) Coca-Cola Announces “One Brand” Global Marketing Approach. Available at: https://investors.coca-colacompany.com/news-events/press-releases/detail/803/coca-cola-announces-one-brand-global-marketing (accessed February 20, 2025).

Global Marketing Professor (n.d.) Samsung’s Journey into Global Marketing Channels. Available at: https://globalmarketingprofessor.com/samsungs-journey-into-global-marketing-channels/ (accessed February 20, 2025).

Hilaris Publisher (n.d.) International Branding Strategies of Global Companies: A Case Study of Sony Ericsson. Available at: https://www.hilarispublisher.com/open-access/international-branding-strategies-of-global-companies-a-case-study-of-sonyericson-2223-5833-1000S2_008.pdf (accessed February 20, 2025).

Kotler P., Keller K. L. (2012) Marketing management. 14th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson. 816 p.

Ryan Paul (n.d.) Sony. Available at: https://www.ryanpaul.com/sony (accessed February 20, 2025).

The Strategy Institute (n.d.) Coca-Cola's Global Dominance — Decoding the Beverage Giant's Business Strategy. Available at: https://www.thestrategyinstitute.org/insights/coca-colas-global-dominance-decoding-the-beverage-giants-business-strategy (accessed February 20, 2025).

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Тюріна, Д., & Захаренко, С. (2025). ВПЛИВ СТРАТЕГІЙ РОЗШИРЕННЯ БРЕНДУ НА ГЛОБАЛЬНУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ: ДОСВІД ПРОВІДНИХ КОМПАНІЙ. Економіка та суспільство, (73). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-73-84
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ