ФЕШН-ІНДУСТРІЯ В КОНТЕКСТІ ГЛОБАЛЬНОЇ КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ

  • Олена Вербицька Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0009-0004-8322-8197
Ключові слова: фешн-індустрія, креативна економіка, глобалізація, кастомізація, персоналізація, мода

Анотація

В статті доведено, що у сучасній світогосподарській системі динамічна розбудова креативної економіки стала ключовим чинником конкурентного розвитку держав і регіонів. Акцентовано, що фешн-індустрія, як одна з провідних креативних індустрій, інтегрує інноваційні підходи, цифрові технології та екологічні рішення, активно формуючи глобальний ринок модної продукції. Вона не лише сприяє створенню доданої вартості, а й стимулює соціальну згуртованість, підвищуючи рівень зайнятості та матеріального добробуту. Підткреслено, що в останні десятиліття фешн-індустрія переживає трансформацію під впливом глобалізаційних процесів, зокрема інтернаціоналізації виробництва, екологізації, кастомізації продукції та динамізації конкуренції. Вона стала одним із стратегічних елементів світового ринку, активно застосовуючи принципи сталого розвитку, цифровізації та індивідуалізації виробництва. Зростає роль новітніх матеріалів, біотехнологій та інтеграції штучного інтелекту у процеси створення модних виробів. Встановлено необхідність системного аналізу впливу глобальних змін на розвиток фешн-індустрії, її адаптацію до нових економічних викликів та формування стратегій сталого розвитку у контексті глобальної креативної економіки.

Посилання

Spencer H. Essays: Scientific, Political, and Speculative. Vol. 3. Library Edition, containing Seven Essays not before republished, and various other Additions. London: Williams and Norgate, 1891. Online library of Liberty. URL: https://oll-resources.s3.us-east-2.amazonaws.com/oll3/store/titles/337/Spencer_0620-03_EBk_v6.0.pdf (дата звернення 26.03.2024 р.).

Simmel G. Fashion. American Journal of Sociology. 1957. Vol. 62. No. 6. P. 541-558. URL: https://ia903100.us.archive.org/19/items/GeorgSimmelFashion/Georg%20 Simmel%20-%20Fashion.pdf (дата звернення 26.03.2024 р.).

Blumer H. Fashion: from Class Differentiation to Collective Selection. The Sociological Quarterly. 1969. Vol. 10. №3. Р. 275-291.

Tarde G. The lows of imitation. New York: Henry Holt and Company. 1903. URL: https://ia800208.us.archive.org/4/items/lawsofimitation00tard/lawsofimitation00tard.pdf (дата звернення 27.03.2024 р.).

Jensen R. The Dream Society: How the Coming Shift from Information to Imagination Will Transform Your Business. New York: McGraw Hill Professional, 1999. 292 p.

Shaw D., Jackson T. Mastering Fashion Marketing. – London: Palgrave Macmillan, 2009. 224 p.

Baudrillard J. The System of Objects. London: Verso, 1996. 224 p.

Katsumi H. Semiotic Marketing and Product Conceptualisation. In: Jean Umiker-Sebeok (Ed.). Marketing and Semiotics: New Directions in the Study of Signs for Sale. Berlin: Mouton de Gruyter, 1987. P. 421–436.

Veblen T. The Theory of the Leisure Class: An Economic Study of Institutions. – New York; London: Macmillan Co., 1899. 400 p.

Global Fashion Industry Statistics. General Data. Fashion United. URL: https://fashionunited.com/global-fashion-industry-statistics (дата звернення 28.03.2024 р.).

Total consumer spending on clothing and footwear worldwide from 2014 to 2029(in million U.S. dollars). Statista. The Statistic Portal. URL: https://www.statista.com/forecasts/1161735/fashion-consumer-spending-forecast-in-the-world (дата звернення 28.03.2024 р.).

America’s poorest families spent 60% of their income on clothing, food and housing last year. Mail Online, 17 September 2013. URL: https://www.dailymail.co.uk/news/article-2423730/U-S-spending-poorest-families-spent-60-income-clothing-food-housing-year.html (дата звернення 28.03.2024 р.).

Spencer, H. (1891). Essays: Scientific, Political, and Speculative (Vol. 3). Williams and Norgate. Online Library of Liberty. https://oll-resources.s3.us-east-2.amazonaws.com/oll3/store/titles/337/Spencer_0620-03_EBk_v6.0.pdf (Accessed March 26, 2024).

Simmel, G. (1957). Fashion. American Journal of Sociology, 62(6), 541-558. https://ia903100.us.archive.org/19/items/GeorgSimmelFashion/Georg%20Simmel%20-%20Fashion.pdf (Accessed March 26, 2024).

Blumer, H. (1969). Fashion: From Class Differentiation to Collective Selection. The Sociological Quarterly, 10(3), 275-291.

Tarde, G. (1903). The Laws of Imitation. Henry Holt and Company. https://ia800208.us.archive.org/4/items/lawsofimitation00tard/lawsofimitation00tard.pdf (Accessed March 27, 2024).

Jensen, R. (1999). The dream society: How the coming shift from information to imagination will transform your business. McGraw Hill Professional. 292.

Shaw, D., & Jackson, T. (2009). Mastering fashion marketing. Palgrave Macmillan. 224.

Baudrillard, J. (1996). The system of objects . Verso. 224.

Katsumi, H. (1987). Semiotic marketing and product conceptualisation. In J. Umiker-Sebeok (Ed.), Marketing and semiotics: New directions in the study of signs for sale (pp. 421–436). Mouton de Gruyter.

Veblen, T. (1899). The theory of the leisure class: An economic study of institutions. Macmillan Co.Fashion United. (n.d.).

Global Fashion Industry Statistics: General Data. Retrieved from https://fashionunited.com/global-fashion-industry-statistics. (Accessed March 28, 2024).

Statista. (n.d.). Total consumer spending on clothing and footwear worldwide from 2014 to 2029 (in million U.S. dollars). The Statistic Portal. Retrieved March 28, 2024, from https://www.statista.com/forecasts/1161735/fashion-consumer-spending-forecast-in-the-world.

Buchdahl E. (2013). America’s poorest families spent 60% of their income on clothing, food and housing last year. Retrieved from https://www.dailymail.co.uk/news/article-2423730/U-S-spending-poorest-families-spent-60-income-clothing-food-housing-year.html. (Accessed March 28, 2024).

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Вербицька, О. (2025). ФЕШН-ІНДУСТРІЯ В КОНТЕКСТІ ГЛОБАЛЬНОЇ КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ. Економіка та суспільство, (73). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-73-29
Розділ
МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ВІДНОСИНИ