КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПОБУДОВИ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНОГО МЕХАНІЗМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИБУТКОВОСТІ ПІДПРИЄМСТВ У СФЕРІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА МЕДІА

Ключові слова: прибутковість, інформаційні технології, медіа, організаційно-економічний механізм, фінансова ефективність, інновації, управління, конкуренція, маркетинг, ресурси

Анотація

У сучасних ринкових умовах підприємства, які працюють у сфері інформаційних технологій та медіа, стикаються з викликами забезпечення стабільної прибутковості. Швидке впровадження інновацій, динамічні зміни технологій та висока конкуренція ускладнюють фінансову стійкість. Стаття аналізує концептуальні засади організаційно-економічного механізму, що забезпечує прибутковість організації. Розглянуто економічну сутність прибутку, фактори його формування: управління ресурсами, адаптація до змін, інноваційні підходи в маркетингу та управлінні. Запропоновано методи оцінки прибутковості, фінансового аналізу та моніторингу ключових показників. Наведено практичні рекомендації щодо впровадження механізму: інтеграція інновацій, підвищення кваліфікації персоналу, ефективне управління ризиками та цифровий маркетинг. Використання цих підходів сприятиме зростанню підприємств в умовах високої конкуренції.

Посилання

Аранчій В.І., Томілін О.О., Дорогань-Писаренко Л.О. Фінансовий менеджмент: навч. посібник. РВВ ПДАУ. 2021. 300 с.

Павлюк, І. О. (2020). Управління прибутком підприємств в умовах сьогодення. Вісник Хмельницького національного університету, 1(2), 47-55.

Kane, G. C., Palmer, D., Phillips, A. N., Kiron, D., & Buckley, N. (2017). Achieving digital maturity: Adapting your company to a changing world. MIT Sloan Management Review and Deloitte University Press. https://www.sloanreview.mit.edu (дата звернення: 10.01.2025)

Schilling, M. A., & Shankar, R. (2019). Strategic management of technological innovation (6th ed.). McGraw-Hill Education. 388 p.

Porter, M. E. (1980). Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors (27th ed.). Free Press. 396 p.

PwC. (2023). Global Entertainment and Media Outlook 2023–2027. Retrieved from https://www.pwc.com (дата звернення: 17.01.2025)

Brealey, R. A., Myers, S. C., & Allen, F. (2019). Principles of corporate finance (13th ed.). McGraw-Hill Education. 960 p.

World Intellectual Property Organization. (2022). World Intellectual Property Report: The Direction of Innovation. Retrieved from https://www.wipo.int (дата звернення: 22.01.2025)

Воронкова Т. Є., Безпалько Н. Ю. Шляхи підвищення прибутковості підприємства в умовах нестабільного середовища . Інвестиції: практика та досвід. 2016. № 19. С. 42–44.

Чернікова, Н., Долгов, С., & Бондаренко, Д. (2023). Удосконалення корпоративної культури вітчизняних підприємств в умовах динамічного бізнес-середовища. Економіка та суспільство, (56). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-44 (дата звернення: 22.01.2025)

Малюта Л.Я. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства : навчальний посібник / Л.Я.Малюта. – Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2016. – 232 с.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (15th ed.). Pearson Education. 136 p.

Brigham, E. F., & Ehrhardt, M. C. (2013). Financial management: Theory & practice (14th ed.). Cengage Learning. pp. 503-565.

Messer, R. (2020). Financial modeling for decision making: Using MS-Excel in accounting and finance. Bingley, U.K.: Emerald Publishing Limited. 360 p.

Aranchii V. I., Tomilin O. O., Dorohan-Pysarenko L. O. (2021) Finansovyi menedzhment: navch. posibnyk [Financial management: textbook]. RVV PDAU, 300 p. (in Ukrainian)

Pavliuk I. O. (2020) Upravlinnia prybutkom pidpryiemstv v umovakh sohodennia [Profit management of enterprises in today's conditions]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu – Bulletin of Khmelnytskyi National University, 1(2), pp. 47–55.

Kane, G. C., Palmer, D., Phillips, A. N., Kiron, D., & Buckley, N. (2017). Achieving digital maturity: Adapting your company to a changing world. MIT Sloan Management Review and Deloitte University Press. https://www.sloanreview.mit.edu (accessed January 10, 2025)

Schilling, M. A., & Shankar, R. (2019). Strategic management of technological innovation (6th ed.). McGraw-Hill Education. 388 p.

Porter, M. E. (1980). Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors (27th ed.). Free Press. 396 p.

PwC. (2023). Global Entertainment and Media Outlook 2023–2027. Retrieved from https://www.pwc.com (accessed January 17, 2025)

Brealey, R. A., Myers, S. C., & Allen, F. (2019). Principles of corporate finance (13th ed.). McGraw-Hill Education. 960 p.

World Intellectual Property Organization. (2022). World Intellectual Property Report: The Direction of Innovation. Retrieved from https://www.wipo.int (accessed January 22, 2025)

Voronkova T. Ye., Bezpalko N. Yu. (2016) Shliakhy pidvyshchennia prybutkovosti pidpryiemstva v umovakh nestabilnoho seredovyshcha [Ways to increase enterprise profitability in an unstable environment]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: Practice and Experience, No. 19, pp. 42–44.

Chernikova N., Dolhov S., Bondarenko D. (2023) Udoskonalennia korporatyvnoi kultury vitchyznianykh pidpryiemstv v umovakh dynamichnoho biznes-seredovyshcha [Improving corporate culture of domestic enterprises in a dynamic business environment]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, No. 56. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-44 (accessed January 22, 2025)

Maliuta L. Ya. (2016) Stratehichne upravlinnia innovatsiinym rozvytkom pidpryiemstva: navch. posibnyk [Strategic management of enterprise innovative development: textbook]. Ternopil: FOP Palyanytsia V. A., 232 p. (in Ukrainian)

Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (15th ed.). Pearson Education. 136 p.

Brigham, E. F., & Ehrhardt, M. C. (2013). Financial management: Theory & practice (14th ed.). Cengage Learning. pp. 503-565.

Messer, R. (2020). Financial modeling for decision making: Using MS-Excel in accounting and finance. Bingley, U.K.: Emerald Publishing Limited. 360 p.

Переглядів статті: 1
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2025-02-24
Як цитувати
Хільман, А. (2025). КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПОБУДОВИ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНОГО МЕХАНІЗМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИБУТКОВОСТІ ПІДПРИЄМСТВ У СФЕРІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА МЕДІА. Економіка та суспільство, (72). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-72-138
Розділ
ЕКОНОМІКА