РОЛЬ І МІСЦЕ СМАРТ-ТЕХНОЛОГІЙ В СТРАТЕГІЧНОМУ УПРАВЛІННІ БІЗНЕС-ОРГАНІЗАЦІЙ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню ролі та місця смарт-технологій у стратегічному управлінні бізнес-організацій в умовах цифрової трансформації. Розглянуто основні підходи до прийняття стратегічних рішень: раціональний, ситуаційний, заснований на даних та конкурентний. Названо ключові смарт-технології (Big Data, штучний інтелект, Інтернет речей, системи підтримки прийняття рішень), які допомагають компаніям ефективно адаптуватися до мінливих ринкових умов та підвищувати конкурентоспроможність. Наведено приклади успішного використання смарт-технологій як міжнародними корпораціями, так і українськими компаніями. Обґрунтовано, що використання смарт-технологій є ключовим фактором успіху для підприємств, які прагнуть підвищити ефективність бізнес-процесів та забезпечити сталий розвиток.
Посилання
Отенко В. І., Гаміє А. М. Інструментальні засоби прийняття стратегічних рішень у бізнес-організаціях. Бізнес Інформ. 2020. № 12. С. 417-422. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2020-12_0-pages-417_422.pdf
Артюшок В. Методи та моделі стратегічного аналізу у системі бізнес-планування. Економіка та суспільство, 2022. № 44. С. 44-61. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-61
Боковеець В. В., Прутська Т. Ю. Формування та обґрунтування стратегії інноваційного розвитку корпоративних підприємств. Ринкова інфраструктура. 2017. № 6. С. 79 – 84 URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/6_2017_ukr/17.pdf
Дикань О. В., Крихтіна Ю. О., Фролова Н. Л. Актуальні методи стратегічного аналізу бізнес-середовища підприємства. Приазовський економічний вісник.. 2021. № 1 (24). С. 78 - 81. URL: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/23963
Шурпенкова Р. К. Стратегічний аналіз як складова процесу управління підприємством. Бухгалтерський облік, аналіз і аудит. 2015. Випуск 2 (112). С. 96 –99. URL: https://www.ird.gov.ua/sep/sep20152%28112%29/
Красностанова Н. Сучасні технології та інструменти стратегічного аналізу. Економічний дискур. 2022. № 1(3-4). С. 115-127.
Маковецька І. М., Байдін М. В., Король В. О. Удосконалення інструментів стратегічного аналізу в управлінні підприємством. Економіка. Менеджмент. Бізнес 2022. № 3 – 4. С. 67 – 71 URL: https://journals.dut.edu.ua/index.php/emb/article/view/2730/2623
Романенко О. О. Аналіз сучасних методів та інструментів стратегічного управління підприємствами. Економічний нобелівський вісник. 2015. № 1. С. 93-99.
Samba C., Tobesh P., Thanos I., Papadakis V. Method in the madness? A meta-analysis on the strategic implications of decision comprehensiveness. Strategic Organization. 2021. Vol. 19. №3. P. 414-440.
Портер М. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів. Київ : Наш Формат, 2020. 424 с.
Otenko V. I., Hamiie A. M. (2020) Instrumentalni zasoby pryiniattia stratehichnykh rishen u biznes-orhanizatsiiakh [Instrumental means of making strategic decisions in business organizations]. Biznes Inform, no. 12, pp. 417-422. Available at: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2020-12_0-pages-417_422.pdf (in Ukrainian)
Artiushok V. (2022) Metody ta modeli stratehichnoho analizu u systemi biznes-planuvannia [Methods and models of strategic analysis in the business planning system]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 44, pp. 44-61. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-61 (in Ukrainian)
Bokoveets V. V., Prutska T. Yu. (2017) Formuvannia ta obgruntuvannia stratehii innovatsiinoho rozvytku korporatyvnykh pidpryiemstv [Formation and substantiation of the strategy of innovative development of corporate enterprises]. Rynkova infrastruktura, no. 6, pp. 79-84. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/6_2017_ukr/17.pdf (in Ukrainian)
Dykan O. V., Krykhtina Yu. O., Frolova N. L. (2021) Aktualni metody stratehichnoho analizu biznes-seredovyshcha pidpryiemstva [Current methods of strategic analysis of the business environment of the enterprise]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk, no. 1 (24), pp. 78-81. Available at: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/23963 (in Ukrainian)
Shurpenkova R. K. (2015) Stratehichnyi analiz yak skladova protsesu upravlinnia pidpryiemstvom [Strategic analysis as a component of the enterprise management process]. Bukhhalterskyi oblik, analiz i audyt, vol. 2 (112), pp. 96-99. Available at: https://www.ird.gov.ua/sep/sep20152%28112%29/ (in Ukrainian)
Krasnostanova N. (2022) Suchasni tekhnolohii ta instrumenty stratehichnoho analizu [Modern technologies and tools of strategic analysis]. Ekonomichnyi dyskurs, no. 1(3-4), pp. 115-127. (in Ukrainian)
Makovetska I. M., Baidin M. V., Korol V. O. (2022) Udoskonalennia instrumentiv stratehichnoho analizu v upravlinni pidpryiemstvom [Improvement of strategic analysis tools in enterprise management]. Ekonomika. Menedzhment. Biznes, no. 3-4, pp. 67-71. Available at: https://journals.dut.edu.ua/index.php/emb/article/view/2730/2623 (in Ukrainian)
Romanenko O. O. (2015) Analiz suchasnykh metodiv ta instrumentiv stratehichnoho upravlinnia pidpryiemstvamy [Analysis of modern methods and tools of strategic management of enterprises]. Ekonomichnyi nobelivskyi visnyk, no. 1, pp. 93-99. (in Ukrainian)
Samba C., Tobesh P., Thanos I., Papadakis V. (2021) Method in the madness? A meta-analysis on the strategic implications of decision comprehensiveness. Strategic Organization, vol. 19, no. 3, pp. 414-440.
Porter M. (2020) Konkurentna stratehiia. Tekhniky analizu haluzei i konkurentiv [Competitive strategy. Techniques for analyzing industries and competitors]. Kyiv: Nash Format, 424 p. (in Ukrainian)

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.