ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ СИСТЕМНОГО УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ В АГРОБІЗНЕСІ

Ключові слова: система управління, маркетинг, агробізнес, інтеграція концепції, маркетингові агропросторові системи, брендинг територіального продуктового бізнесу, додана вартість у ланцюгах дистрибуції агробізнесу

Анотація

У статті ідентифіковано концептуальні напрями систем управління маркетингом в агробізнесі, маркетингового менеджменту агропростору; обґрунтовано інтеграцію концепцій управління розвитком локальних систем агробізнесу на засадах принципів компліментарності; запропоновано використання методичних підходів територіального продуктового бізнес-брендингу щодо формування баз даних про «номінальну вартість» дистрибуційного ланцюга агробізнесу, що зумовить підвищення ступеню інтелектуалізація виробничих, інфраструктурних, кадрових підсистем маркетингового менеджменту локального, регіонального, національного глобального агробізнесу; окреслено перспективи формування теоретико-методологічних аспектів системного управління маркетингом в агробізнесі в контексті обґрунтування конвергентної/дивергентної координації взаємодії їх структурних елементів – механізмів сталого розвитку територіально- просторових агробізнесових систем.

Посилання

Боліла С. Ю., Кириченко Н. В. Клієнтоорієнтовані стратегічні вектори агробізнесу на продовольчому ринку в умовах глобальних викликів. Ефективна економіка. 2021. № 11. URL: https://surl.li/hmepkp (дата звернення 18.12.2024).

Бородіна О. М. Агропродовольча система України у повоєнний період має перетворитися на соціально, екологічно та економічно сталу: вимога громадянського суспільства. Український соціум. № 4 (83), 2022. С. 112-118. URL : https://surl.li/jrlzdb (дата звернення 07.01.2025).

Варченко О. О. Теоретичні основи розвитку агропродовольчих систем в умовах глобальних змін. Економіка та управління АПК. № 1. 2022. С. 3039. URL : https://surl.li/gfkjmp (дата звернення 18.12. 2024).

Єранкін О. О. Маркетинг в АПК України в умовах глобалізації: монографія / О. О. Єранкін. К.: КНЕУ, 2009. 419 с.

Єсауленко В. Системний маркетинг – що це за гусь? European Business Association. URL: https://surl.li/pbitgk (дата звернення 30.11. 2024).

Кобернюк С. О. Розвиток аграрного маркетингу в Україні. Економiка та держава. № 5/2019. С. 4548.

Коваль О. В. Концепція формування маркетингової стратегії аграрних підприємств. Економіка та суспільство. Вип. 39. 2022. URL: https://surl.li/mbtdej (дата звернення 21.01.2025).

Ларіна Я. С., Завальнюк К. С. Маркетингові стратегії зростання аграрних формувань: Монографія. К. 2019. 275 с.

Ліпич Л. Г., Хілуха О. А., Кушнір М. А. Кошовий Б. П. О. Компліментарність концепції економіки сталого розвитку та «зеленої економіки». Академічні візії, (19), 2023. URL : https://surl.li/zwzbzs (дата звернення 16.02.2025).

Мазур К., Коваль О. Теоретико-методологічні аспекти маркетингового механізму в діяльності аграрних підприємств. Підприємництво та інновації. №26. 2023. С. 52-57.

Мандич О. В. Маркетинг в агробізнесі: необхідність формування практичних моделей. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія «Економіка і менеджмент» Вип. 6 (76), 2018. С. 7780.

Маркетинг в аграрному бізнесі - зміна світогляду та підходів. URL : https://surl.li/gclsrs (дата звернення 23. 10. 2024).

Сергієнко О. Особливості та роль маркетингу аграрних підприємств в контексті їх конкурентного розвитку. Herald of khmelnytskyi national university. Economic sciences. N330(3), 2024. С. 436-444.

Сєров В., Письмак В. Стратегії інтеграції аграрних підприємств у міжнародні маркетингові мережі збуту продукції. Development Service Industry Management. № 3, 2024. С. 280–285. URL : https://surl.li/mrefrb (дата звернення 03.01 2025).

Grunert K. Food Quality and Safety: Consumer Perception and Demand. European Review of Agricultural Economics. N3, 2005. Р. 369391.

Pugachov M., Shpykuliak O., Zhuk V., Bezdushna Yu., Ksenofontova K. Development of the entrepreneurial ecosystem for the agricultural sector in Ukraine during wartime. Ekonomika APK. 31(5), 2024. р. 5975. URL : https://surl.li/rifarz (дата звернення 03.01 2025).

Tyukhtenko N, Churkina I., Pavlovych O., Mokhnenko A., Burak V. Foreign market entry strategy as a key to the competitiveness of enterprises. Ekonomika APK. 31(5), 2024. р. 8697. URL : https://eapk.com.ua/uk/journals/tom-31-5-2024 (дата звернення 21.12.201).

Bolila, S. Yu., & Kyrychenko, N. V. (2021). Client-oriented strategic vectors of agribusiness in the food market under global challenges. Efektyvna Ekonomika, (11). Retrieved from https://surl.li/hmepkp.

Borodina, O. M. (2022). The agri-food system of Ukraine in the post-war period should become socially, ecologically, and economically sustainable: The demand of civil society. Ukrainskyi Sotsium, 4(83), 112-118. Retrieved from https://surl.li/jrlzdb.

Varchenko, O. O. (2022). Theoretical foundations of the development of agri-food systems under global changes. Ekonomika ta Upravlinnia APK, (1), 30-39. Retrieved from https://surl.li/gfkjmp.

Yerankin, O. O. (2009). Marketing in the agro-industrial complex of Ukraine under globalization: Monograph. Kyiv: KNEU.

Yesaulenko, V. (2024). System marketing - what is it? European Business Association. Retrieved from https://surl.li/pbitgk.

Koberniuk, S. O. (2019). Development of agrarian marketing in Ukraine. Ekonomika ta Derzhava, (5), 45-48.

Koval, O. V. (2022). The concept of forming a marketing strategy for agricultural enterprises. Ekonomika ta Suspilstvo, (39). Retrieved from https://surl.li/mbtdej.

Laryna, Ya. S., & Zavаlniuk, K. S. (2019). Marketing growth strategies of agricultural formations: Monograph. Kyiv.

Lipyсh, L. H., Khilukha, O. A., Kushnir, M. A., & Koshovyi, B. P. O. (2023). Complementarity of the concept of sustainable development economics and the "green economy". Akademichni Viziї, (19). Retrieved from https://surl.li/zwzbzs.

Mazur, K., & Koval, O. (2023). Theoretical and methodological aspects of the marketing mechanism in the activities of agricultural enterprises. Pidpryiemnytstvo ta Innovatsii, (26), 52-57.

Mandych, O. V. (2018). Marketing in agribusiness: The need for the formation of practical models. Visnyk Sumskogo Natsionalnogo Ahrarnoho Universytetu. Seriia "Ekonomika i Menedzhment", 6(76), 77-80.

Marketing in agribusiness - changing the worldview and approaches. (2024). Retrieved from https://surl.li/gclsrs

Serhiyenko, O. (2024). Features and role of marketing of agricultural enterprises in the context of their competitive development. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 330(3), 436-444.

Serov, V., & Pysmak, V. (2024). Strategies for integrating agricultural enterprises into international marketing distribution networks. Development Service Industry Management, (3), 280-285. Retrieved from https://surl.li/mrefrb.

Grunert, K. (2005). Food quality and safety: Consumer perception and demand. European Review of Agricultural Economics, (3), 369-391.

Pugachov, M., Shpykuliak, O., Zhuk, V., Bezdushna, Yu., & Ksenofontova, K. (2024). Development of the entrepreneurial ecosystem for the agricultural sector in Ukraine during wartime. Ekonomika APK, 31(5), 59-75. Retrieved from https://surl.li/rifarz.

Tyukhtenko, N., Churkina, I., Pavlovych, O., Mokhnenko, A., & Burak, V. (2024). Foreign market entry strategy as a key to the competitiveness of enterprises. Ekonomika APK, 31(5), 86-97. Retrieved from https://eapk.com.ua/uk/journals/tom-31-5-2024.

Переглядів статті: 6
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2025-01-27
Як цитувати
Кравчук, І., & Ковальчук, В. (2025). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ СИСТЕМНОГО УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ В АГРОБІЗНЕСІ. Економіка та суспільство, (71). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-71-87
Розділ
МАРКЕТИНГ