ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ СИСТЕМНОГО УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ В АГРОБІЗНЕСІ
Анотація
У статті ідентифіковано концептуальні напрями систем управління маркетингом в агробізнесі, маркетингового менеджменту агропростору; обґрунтовано інтеграцію концепцій управління розвитком локальних систем агробізнесу на засадах принципів компліментарності; запропоновано використання методичних підходів територіального продуктового бізнес-брендингу щодо формування баз даних про «номінальну вартість» дистрибуційного ланцюга агробізнесу, що зумовить підвищення ступеню інтелектуалізація виробничих, інфраструктурних, кадрових підсистем маркетингового менеджменту локального, регіонального, національного глобального агробізнесу; окреслено перспективи формування теоретико-методологічних аспектів системного управління маркетингом в агробізнесі в контексті обґрунтування конвергентної/дивергентної координації взаємодії їх структурних елементів – механізмів сталого розвитку територіально- просторових агробізнесових систем.
Посилання
Боліла С. Ю., Кириченко Н. В. Клієнтоорієнтовані стратегічні вектори агробізнесу на продовольчому ринку в умовах глобальних викликів. Ефективна економіка. 2021. № 11. URL: https://surl.li/hmepkp (дата звернення 18.12.2024).
Бородіна О. М. Агропродовольча система України у повоєнний період має перетворитися на соціально, екологічно та економічно сталу: вимога громадянського суспільства. Український соціум. № 4 (83), 2022. С. 112-118. URL : https://surl.li/jrlzdb (дата звернення 07.01.2025).
Варченко О. О. Теоретичні основи розвитку агропродовольчих систем в умовах глобальних змін. Економіка та управління АПК. № 1. 2022. С. 3039. URL : https://surl.li/gfkjmp (дата звернення 18.12. 2024).
Єранкін О. О. Маркетинг в АПК України в умовах глобалізації: монографія / О. О. Єранкін. К.: КНЕУ, 2009. 419 с.
Єсауленко В. Системний маркетинг – що це за гусь? European Business Association. URL: https://surl.li/pbitgk (дата звернення 30.11. 2024).
Кобернюк С. О. Розвиток аграрного маркетингу в Україні. Економiка та держава. № 5/2019. С. 4548.
Коваль О. В. Концепція формування маркетингової стратегії аграрних підприємств. Економіка та суспільство. Вип. 39. 2022. URL: https://surl.li/mbtdej (дата звернення 21.01.2025).
Ларіна Я. С., Завальнюк К. С. Маркетингові стратегії зростання аграрних формувань: Монографія. К. 2019. 275 с.
Ліпич Л. Г., Хілуха О. А., Кушнір М. А. Кошовий Б. П. О. Компліментарність концепції економіки сталого розвитку та «зеленої економіки». Академічні візії, (19), 2023. URL : https://surl.li/zwzbzs (дата звернення 16.02.2025).
Мазур К., Коваль О. Теоретико-методологічні аспекти маркетингового механізму в діяльності аграрних підприємств. Підприємництво та інновації. №26. 2023. С. 52-57.
Мандич О. В. Маркетинг в агробізнесі: необхідність формування практичних моделей. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія «Економіка і менеджмент» Вип. 6 (76), 2018. С. 7780.
Маркетинг в аграрному бізнесі - зміна світогляду та підходів. URL : https://surl.li/gclsrs (дата звернення 23. 10. 2024).
Сергієнко О. Особливості та роль маркетингу аграрних підприємств в контексті їх конкурентного розвитку. Herald of khmelnytskyi national university. Economic sciences. N330(3), 2024. С. 436-444.
Сєров В., Письмак В. Стратегії інтеграції аграрних підприємств у міжнародні маркетингові мережі збуту продукції. Development Service Industry Management. № 3, 2024. С. 280–285. URL : https://surl.li/mrefrb (дата звернення 03.01 2025).
Grunert K. Food Quality and Safety: Consumer Perception and Demand. European Review of Agricultural Economics. N3, 2005. Р. 369391.
Pugachov M., Shpykuliak O., Zhuk V., Bezdushna Yu., Ksenofontova K. Development of the entrepreneurial ecosystem for the agricultural sector in Ukraine during wartime. Ekonomika APK. 31(5), 2024. р. 5975. URL : https://surl.li/rifarz (дата звернення 03.01 2025).
Tyukhtenko N, Churkina I., Pavlovych O., Mokhnenko A., Burak V. Foreign market entry strategy as a key to the competitiveness of enterprises. Ekonomika APK. 31(5), 2024. р. 8697. URL : https://eapk.com.ua/uk/journals/tom-31-5-2024 (дата звернення 21.12.201).
Bolila, S. Yu., & Kyrychenko, N. V. (2021). Client-oriented strategic vectors of agribusiness in the food market under global challenges. Efektyvna Ekonomika, (11). Retrieved from https://surl.li/hmepkp.
Borodina, O. M. (2022). The agri-food system of Ukraine in the post-war period should become socially, ecologically, and economically sustainable: The demand of civil society. Ukrainskyi Sotsium, 4(83), 112-118. Retrieved from https://surl.li/jrlzdb.
Varchenko, O. O. (2022). Theoretical foundations of the development of agri-food systems under global changes. Ekonomika ta Upravlinnia APK, (1), 30-39. Retrieved from https://surl.li/gfkjmp.
Yerankin, O. O. (2009). Marketing in the agro-industrial complex of Ukraine under globalization: Monograph. Kyiv: KNEU.
Yesaulenko, V. (2024). System marketing - what is it? European Business Association. Retrieved from https://surl.li/pbitgk.
Koberniuk, S. O. (2019). Development of agrarian marketing in Ukraine. Ekonomika ta Derzhava, (5), 45-48.
Koval, O. V. (2022). The concept of forming a marketing strategy for agricultural enterprises. Ekonomika ta Suspilstvo, (39). Retrieved from https://surl.li/mbtdej.
Laryna, Ya. S., & Zavаlniuk, K. S. (2019). Marketing growth strategies of agricultural formations: Monograph. Kyiv.
Lipyсh, L. H., Khilukha, O. A., Kushnir, M. A., & Koshovyi, B. P. O. (2023). Complementarity of the concept of sustainable development economics and the "green economy". Akademichni Viziї, (19). Retrieved from https://surl.li/zwzbzs.
Mazur, K., & Koval, O. (2023). Theoretical and methodological aspects of the marketing mechanism in the activities of agricultural enterprises. Pidpryiemnytstvo ta Innovatsii, (26), 52-57.
Mandych, O. V. (2018). Marketing in agribusiness: The need for the formation of practical models. Visnyk Sumskogo Natsionalnogo Ahrarnoho Universytetu. Seriia "Ekonomika i Menedzhment", 6(76), 77-80.
Marketing in agribusiness - changing the worldview and approaches. (2024). Retrieved from https://surl.li/gclsrs
Serhiyenko, O. (2024). Features and role of marketing of agricultural enterprises in the context of their competitive development. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 330(3), 436-444.
Serov, V., & Pysmak, V. (2024). Strategies for integrating agricultural enterprises into international marketing distribution networks. Development Service Industry Management, (3), 280-285. Retrieved from https://surl.li/mrefrb.
Grunert, K. (2005). Food quality and safety: Consumer perception and demand. European Review of Agricultural Economics, (3), 369-391.
Pugachov, M., Shpykuliak, O., Zhuk, V., Bezdushna, Yu., & Ksenofontova, K. (2024). Development of the entrepreneurial ecosystem for the agricultural sector in Ukraine during wartime. Ekonomika APK, 31(5), 59-75. Retrieved from https://surl.li/rifarz.
Tyukhtenko, N., Churkina, I., Pavlovych, O., Mokhnenko, A., & Burak, V. (2024). Foreign market entry strategy as a key to the competitiveness of enterprises. Ekonomika APK, 31(5), 86-97. Retrieved from https://eapk.com.ua/uk/journals/tom-31-5-2024.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.