МАРКЕТИНГОВІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОСУВАННЯ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ
Анотація
Дослідження присвячено вивченню основних тенденцій та перспектив розвитку вітчизняного ринку туризму, а також питанню застосування маркетингових комунікацій для просування туристичних послуг за умов та викликів сьогодення. Відмічено спад туристичної активності в період військової агресії та окреслено основні причини. Поряд з цим, встановлено зростання туризму в окремих регіонах країни, що пояснюється збільшенням кількості числа внутрішньопереміщених осіб та увагою іноземців до України. Підкреслено актуальність та особливу гостроту даного питання, адже з одного боку населення відчуває недоцільність здійснення туристичної активності, проте, з іншого – виникає необхідність посилення психолого-реабілітаційної компоненти для більшості українців. Відтак, пропонується звернути увагу на пропонування та просування окремих видів туризму, зокрема, зеленого (екологічного), спортивного, доступного тощо. Доведено, що поліпшення конкурентних позиції на туристичному ринку є можливим через застосування системи маркетингових комунікацій. Вказано на необхідність розробки чіткого та послідовного алгоритму застосування маркетингових стимулів для пошуку цільових споживачів, визначення й задоволення їх потреб. Наголошено на важливості диференціації маркетингових комунікативних інструментів, залежно від регіону провадження туристичної діяльності. В результаті проведеного дослідження Визначено, що маркетингові особливості просування зазначених видів туристичної активності істотно відрізняються, відтак, першочергово, мають бути зорієнтовані на формування персоналізованих (індивідуалізованих) пропозицій. В зв’язку з цим, набуття туристичними фірмами конкурентних переваг буде залежати від здатності формування новітнього мислення, своєчасності запровадження інноваційних рішень та маркетингових інструментів в туристичний бізнес. В перспективі, окреслення туристичних пріоритетів з урахуванням соціальної компоненти та формування системи доступного туризму стане рушійною силою соціально-економічного розвитку країни.
Посилання
American Marketing Association. URL: http://moyaosvita.com.ua/ marketing/amerikanska-asociaciya-marketingu/ (accessed January 23, 2025).
Kotler, F., Keller, K. (2002). Marketing Management. Millenium Edition. Pearson. 136 p. https://students.aiu.edu/submissions/profiles/resources/onlineBook/S3D7W4_Marketing_Management.pdf (accessed February 02, 2025).
Krippendorf, J. (1971) Marketing im Fremdverkehr. Wien. https://scholar.google.com.br/citations?user=XHkYMG0AAAAJ&hl=pt-BR (accessed January 19, 2025).
Lamben, J. (1996) Stratehycheskyy marketynh [Strategic marketing]. Evropeyskaya perspektyva. [European perspective]. Per. s frantsuzskoho. Nauka. 589 p.
Oklander, M. (2017). Tsyfrovyy marketynh – modelʹ marketynhu ХХІ storichchya: monohrafiya [Digital marketing - the marketing model of the 21st century] monohrafiya [a monograph] ; under the editorship M.A. Ocklander. Odesa: Astroprint. 292 с. (in Ukrainian).
Tarasovych L., Yaremova M., Budnik O., Fedorchuk S. (2023). Assortment policy formation as a marketing management tool in business processes: theoretical content and methodological foundation. Agrosvit. No 22. P. 148–154 DOI: 10.32702/2306-6792.2023.22.148.
Turystychna haluzʹ Ukrayiny b’ye rekordy posered viyny: yaka suma podatkiv nadiyshla do byudzhetu [The tourism industry of Ukraine is breaking records among the war: what amount of taxes has come to the budget]. Available at: https://visitukraine.today/uk/blog/4465/ukraines-tourism-industry-is-breaking-records-in-the-middle-of-the-war-how-much-tax-has-been-paid-to-the-budget?srsltid=AfmBOorGco2vQNQdvIvwSjLkccOJvC4iutvt9HmoEoq3GOuyP6To3Cdh#golovnimi-draiverami-rozvitku-turizmu-v-ukrayini-stali (accessed January 29, 2025).
Vyprobuvannya viynoyu. Shcho pokazalo opytuvannya turystychnoho biznesu v 2024 rotsi [Trial by the war. What the tourism business survey showed in 2024]. Available at: https://omore.city/articles/391576/stan-turizmu-v-ukraini-2024 (accessed January 29, 2025).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.