ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТНІХ І НАУКОВИХ ПРОЦЕСАХ
Анотація
У статті розглянуто ключові економічні аспекти впровадження штучного інтелекту в освітніх і наукових процесах та проаналізовано його вплив на ефективність використання ресурсів і фінансову стабільність освітніх установ. Досліджено оптимізацію витрат на освітні програми завдяки персоналізованому навчанню та впровадженню адаптивних технологій навчання. Здійснено оцінку економічного ефекту впровадження штучного інтелекту, в контексті зниження вартості освітніх послуг, збільшення доступності навчальних матеріалів та вдосконалення систем контролю знань. Розглянуто питання ефективності інвестицій у рішення на основі штучного інтелекту для освітніх установ та довгострокові вигоди від їх впровадження, зокрема підвищення конкурентоспроможності навчальних закладів і привабливості освітніх послуг. Проаналізовано перспективи використання штучного інтелекту для прогнозування наукових трендів, що сприяє ефективнішому розподілу фінансування досліджень та підвищенню їхньої практичної цінності. Визначено ключові виклики, пов’язані з економічною доцільністю застосування штучного інтелекту.
Посилання
Дзямулич М. І., Рейкін Ю. Ю. Детермінанти прискорення розвитку цифрової економіки в контексті євроінтеграції. Економічні науки: збірник наукових праць Луцького національного технічного університету. Серія «Регіональна економіка». 2023. №20(76). С. 20-25.
Дзямулич М. І., Урбан О. А., Гура О. С. Програмно-цільовий метод як домінуючий елемент системи управління персоналом в умовах формування глобальної економіки. Економічний форум. 2019. №3. С. 193-197
Довганик Н. М., Чалюк Ю. О. Концепція глобальної освіти в історичній ретроспективі. Міжнародні відносини: теоретико-практичні аспекти. 2018. №1. С. 22-29.
Мельник К. П., Стащук О. В., Шматковська Т. О., Медвідь Л. Г. Інституціональний розвиток методології наукових досліджень з обліку і аудиту. Вісник ЛТЕУ. Економічні науки. 2021. №64. С. 97–102.
Несторенко Т. П., Бордоусов О. В. Цінність вищої освіти для індивіда. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2015. №3(3). С. 171–174.
Чалюк Ю. О. Середній клас у глобальному вимірі. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2021. № 1 (45). Том 2. С. 57–69.
Чалюк Ю. О. PEST-аналіз причин міграції населення України до країн Євросоюзу. Інфраструктура ринку. 2020. №49. С. 61–67.
Шматковська Т. О., Дзямулич М. І. Сучасні інформаційні та комунікаційні технології в професійній діяльності у системі нових тенденцій цифровізації економіки. Економічні науки. Серія «Регіональна економіка». 2021. №18(71). С. 248–255.
Шматковська Т. О., Стеців І. І., Захарчук І., Гузьо М. Суб’єкти державного сектору: бухгалтерська справа та застосування можливостей штучного інтелекту. Інноваційна економіка. 2024. №3. С. 185–192.
Mostova A. Digital skills as strategic direction for digital transformation of business and society. Socio-economic transformations and priorities for innovative development in the context of digitalisation and globalisation : scientific monograph. Riga : Baltija Publishing, 2024. Pp. 404–420.
Dziamulych, M. I., & Reikin, Yu. Yu. (2023). Determinanty pryskorennia rozvytku tsyfrovoi ekonomiky v konteksti evrointegratsii [Determinants of accelerating the development of the digital economy in the context of European integration]. Ekonomichni nauky. Seria “Regionalna ekonomika”, vol. 20(76), pp. 20–25 (in Ukrainian).
Dziamulych, M. I., Urban, O. A., & Gura, O. S. (2019). The program-target method as a dominant element of the personnel management system in the conditions of the formation of the global economy [Prohramno-tsilovyi metod yak dominuiuchyi element systemy upravlinnia personalom v umovakh formuvannia hlobalnoi ekonomiky]. Ekonomichnyi forum, vol. 3, pp. 193–197 (in Ukrainian).
Dovhanyk, N. M., & Chaliuk, Yu. O. (2018). Kontseptsiia hlobalnoi osvity v istorychnii retrospektyvi [The concept of global education in historical retrospect]. Mizhnarodni vidnosyny: teoretyko-praktychni aspekty, vol. 1, pp. 22–29 (in Ukrainian).
Melnyk, K. P., Stashchuk, O. V., Shmatkovska, T. O., & Medvid, L. H. (2021). Instytutsionalnyi rozvytok metodolohii naukovykh doslidzhen z obliku i audytu [Institutional development of accounting and auditing research methodology]. Visnyk LTEU. Ekonomichni nauky, vol. 64, pp. 97–102 (in Ukrainian).
Nestorenko, T. P., & Bordousov, O. V. (2024). Tsinnist vyshchoi osvity dlia indyvida [The value of higher education for the individual]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, vol. 3(3), pp. 171–174 (in Ukrainian).
Chaliuk, Yu. O. (2021) Serednii klas u hlobalnomu vymiri [The middle class in the global dimension]. Internauka. Seriia: “Ekonomichni nauky”, vol. 1(45), part 2, pp. 57–69 (in Ukrainian)
Chaliuk, Yu. O. (2020). PEST-analiz prychyn mihratsii naselennia Ukrainy do krain Yevrosoiuzu [PEST-analysis of the reasons for migration of the population of Ukraine to the European Union]. Infrastruktura rynku, vol. 49, pp. 61–67 (in Ukrainian).
Shmatkovska, T. O., & Dziamulych, M. I. (2021). Suchasni informatsiini ta komunikatsiini tekhnologii v profesiinii diialnosti u systemi novykh tendentsii tsyfrovizatsii ekonomiky [Modern information and communication technologies in professional activity in the system of new trends in digitalization of the economy]. Ekonomichni nauky. Seria “Regionalna ekonomika”, vol. 18(71), pp. 248–255 (in Ukrainian).
Shmatkovska, T. O., Stetsiv, I. I., Zakharchuk, I., & Huzo, M. (2024). Subiekty derzhavnoho sektoru: bukhhalterska sprava ta zastosuvannia mozhlyvostei shtuchnoho intelektu [Public sector entities: accounting and the application of artificial intelligence capabilities]. Innovatsiina ekonomika, vol. 3. Pp. 185-192 (in Ukrainian).
Mostova, A. (2024). Digital skills as strategic direction for digital transformation of business and society. In Socio-economic transformations and priorities for innovative development in the context of digitalisation and globalisation : scientific monograph. Riga, pp. 404-420.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.