ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ В УМОВАХ ЕКОСИСТЕМИ: ФАКТОР ЦИФРОВОЇ ЗРІЛОСТІ

Ключові слова: цифрова трансформація, цифрова зрілість, цифрова грамотність, екосистема, підприємницька екосистема, цифрова компетентність, цифрове споживання, цифрова безпека

Анотація

Процес трансформації економіки за допомогою цифрових технологій дозволяє забезпечити подальший розвиток науки і технологій у рамках інформаційно-мережевого суспільства та умов інтернет-маркетингу у тісній взаємодії з інтересами фахівців. Мета роботи: провести аналіз цифрової трансформації в контексті фактора цифрової зрілості/готовності організації до функціонування в цифровому середовищі. У роботі розглянуто аспекти digital maturity, як набору інструментів, прийомів і технік у маркетингу. Проаналізовано підходи і стратегію підвищення цифрової зрілості і готовності організації до цифрової трансформації в рамках підприємницької екосистеми. У роботі виявлено зв'язок цифрової трансформації з якістю та рівнем цифрової зрілості організації. Надано характеристику трьох складових цифрової грамотності: цифрової компетентності, цифрового споживання та цифрової безпеки.

Посилання

Вишневський О.С. Цифрова платформізація процесу стратегування розвитку національної економіки: монографія/ НАН України, Ін-т економіки пром-сті. Київ, 2021. С 297-333 .

Дубницький В.І., Мішустіна Т.С., Науменко Н.Ю. Аспекти цифрової конвергенції технологій в умовах функціонування інноваційно-ділової екосистеми. Проблеми системного підходу в економіці, 2023, №4(93), С. 109-120.

Дубницький В.І., Мішустіна Т.С., Овчаренко О.В., Науменко Н.Ю. Особливості розвитку бізнес-екосистем в умовах цифрової трансформації економіки. Економічний вісник Донбасу , 2023, №3(73), С. 61-70.

Інтелектуалізація підприємств: концептуальні підходи та механізми стимулювання: монографія/ Н.Ю. Брюховецька, І. П. Булєєв. Київ: ІЕП НАН України, 2022, С. 424.

Летуновська Н.Є., Хоменко Л.М., Люльов О.В. та ін. Маркетинг в цифровому середовищі: підручник/за заг.ред. Н.Є. Летуновської, Л.М. Хоменко. Суми: СУМДУ, 2021, С. 259.

Слободяник А.М., Могилевська О.Ю., Романова А.В., Салькова У.Ю. Digital-маркетинг: теорія і практика: навчальний посібник. Київ: КиМУ, 2022, С. 228.

Abubakre M., Faik I., Alyansım. Digital Entrepreneurship and Indigenous Value System: An Ubuntu Perspective. Special Issue Paper, 2021, Vol. 31, №6, P. 838-862.

Ahmad T., Zhu H., Zhang L., Tariq R., Bassam A. Energetics System and Artificial Intelligence: Applications of Industry 4.0. Energy Report, 2022, №8, P. 334-361.

Audretsch D.B., Mason C., Miles M.P., O’Connor A. The Dynamics of Entrepreneurial Ecosystems. Entrepreneurship & Regional Development, 2018, Vol. 30, №34, P. 471-474.

Coleman T., Kleine-Stagemann L., de Gruppe K., Then-Bezgh C. Eras of Digital Entrepreneurship: Connecting the Past, the Present, and the Future. Business & Information System Engineering, 2022, Vol. 52, P. 353-394.

Lindgren P. The Business Model Ecosystem. Journal of Multi Business Model Innovation and Technology, 2019, №2, P. 61-110.

Wede M. Digital Business Transformation: A Conceptual Framework. Global Centre For Digital Business Transformation, 2015, №2, P. 14.

Abubakre M., Faik I., Alyansım. Digital Entrepreneurship and Indigenous Value System: An Ubuntu Perspective. Special Issue Paper, 2021, Vol. 31, №6, P. 838-862.

Ahmad T., Zhu H., Zhang L., Tariq R., Bassam A. Energetics System and Artificial Intelligence: Applications of Industry 4.0. Energy Report, 2022, №8, P. 334-361.

Audretsch D.B., Mason C., Miles M.P., O’Connor A. The Dynamics of Entrepreneurial Ecosystems. Entrepreneurship & Regional Development, 2018, Vol. 30, №34, P. 471-474.

Bryukhovetska N.Yu., Bulieiev I.P. Intelektualizatsiia pidpryiemstv: kontseptualni pidkhody ta mekhanizmy stymuliuvannia: monohrafiia. [Intellectualization of enterprises: conceptual approaches and incentive mechanisms: monograph] Kyiv: IEP NAN Ukrainy, 2022, p. 424.

Coleman T., Kleine-Stagemann L., de Gruppe K., Then-Bezgh C. Eras of Digital Entrepreneurship: Connecting the Past, the Present, and the Future. Business & Information System Engineering, 2022, Vol. 52, P. 353-394.

Dubnytskyi V.I., Mishustina T.S., Naumenko N.Yu. Aspekty tsyfrovoi konverhentsii tekhnolohii v umovakh funktsionuvannia innovatsiino-dilovoi ekosystemy. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi [Aspects of digital convergence of technologies in the context of the innovation and business ecosystem. Problems of a systematic approach in the economy.], 2023, №4(93), p. 109-120.

Dubnytskyi V.I., Mishustina T.S., Ovcharenko O.V., Naumenko N.Yu. Osoblyvosti rozvytku biznes-ekosystem v umovakh tsyfrovoi transformatsii ekonomiky. Ekonomichnyi visnyk Donbasu [Features of the development of business ecosystems in the context of digital transformation of the economy. Economic Bulletin of Donbas], 2023, №3(73), p. 61-70.

Letunovska N.Ye., Khomenko L.M., Liuliov O.V. ta in. Marketynh v tsyfrovoho seredovyshcha: pidruchnyk [Marketing in the digital environment: a tutorial]. Sumy: SUMDU, 2021, p. 259.

Lindgren P. The Business Model Ecosystem. Journal of Multi Business Model Innovation and Technology, 2019, №2, P. 61-110.

Slobodyanyk A.M., Mohylevska O.Yu., Romanova A.V., Salkova U.Yu. Digital-marketynh: teoriia i praktyka: navchalnyi posibnyk [Digital Marketing: Theory and Practice: A Study Guide.]. Kyiv: KIMU, 2022, p. 228.

Vyshnevskyi O.S. Tsyfrova platformizatsiia protsesu stratehuvannia rozvytku natsionalnoi ekonomiky: monohrafiia [Digital platformization of the process of strategizing the development of the national economy: a monograph].

Wede M. Digital Business Transformation: A Conceptual Framework. Global Centre For Digital Business Transformation, 2015, №2, P. 14.

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Мішустіна, Т., Дубницький, В., & Крабовський, І. (2024). ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ В УМОВАХ ЕКОСИСТЕМИ: ФАКТОР ЦИФРОВОЇ ЗРІЛОСТІ. Економіка та суспільство, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-191
Розділ
МАРКЕТИНГ