ПОСИЛЕННЯ КОНКУРЕНТНОЇ ПОЗИЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПОСЛУГ ЯК ФАКТОР ОПТИМІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ ОПЕРАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ

Ключові слова: конкуренція, конкурентоспроможність, конкурентна позиція, конкурентний статус, конкурентна діяльність, торговельне підприємство, ринок

Анотація

Статтю присвячено питанням формування міцної конкурентної позиції підприємства та застосуванню способів її посилення на ринку торговельних послуг. Оскільки конкурентоспроможність країни та певної галузі забезпечують підприємці в особі виробників і торговельних організацій, що формують безпосереднє оточення підприємства. Конкурентну позицію підприємства визначають порівняно з рівнем конкурентоспроможності суб’єктів безпосереднього оточення – покупців продукції. Постачальників товару, партнерів та конкурентів. На рівні ринкового оточення підприємства конкурентоздатність являє собою вміння підприємців використовувати стратегічний потенціал підприємства у процесі задоволення потреб споживачів, забезпечення їх споживчих інтересів та запитів. Таким чином, конкурентоспроможність у сфері торгівлі варто розглядати як стимул для підприємств і підприємців до «завоювання» прихильності покупців за рахунок покращення параметрів обслуговування, цінової лояльності, внутрішнього маркетингу та якості реалізованих товарів.

Посилання

Герасимова В.О., Рєзанов Е.О. Конкурентоспроможність підприємства: сутність та фактори впливу в сучасних умовах. Економічний простір. 2020. №154. С. 93-97.

Ковтуненко К.В., Дідан К.О., Ковальчук О.В. Конкурентоспроможність підприємства: сутність і підходи до визначення. Бізнес Інформ. 2021. №3. С 100-104.

Стратегія розвитку України 2024 URL : http//reforms.in.ua/2024/

Ansoff H.I. The New Corporate Strategy. / H.I. Ansoff. Revised edition. N.Y.: John Wiley & Sons Inc., 1988. 432 р.

Hamel G., Prahalad C.K. Competing for the Future. URL : http//www.fb-solutions.es/fileadmin/user_upload/Conferencies/competing-for-the-Future.pdf

Porter M.E. Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Perfomance. N.Y.: Free Press, 1985. 420 р.

Quinn J.B. Strategies for Change: Local Incrementalism. Richard D. Irwin, Homeward, III., 1980. 325р.

The Clobal Competitiveness report 2020-2021. URL : http://reports.weforum.org/global-competitiveness-index-2020-2022/

WTO Statistical Database. URL: http://stat.wto.org/StatisticalProgram/WSDBStatProgramHome.aspx?Language=E

Herasymova V.O., Riezanov E.O. (2020) Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: sutnist ta factory vplyvu v suchasnykh umovakh. [Competitiveness of enterprise: essence and influence factors in modern condition]. Ekonomichnyi prostir. 2020. no 154. pp. 93-97. (in Ukrainian)

Kovtunenko K.V., Dydan K.O., Kovalchuk O.V. (2021) Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: sutnist i pidkhody do vyznachennia. [Competitiveness of enterprise: essence and approaches to definition]. Biznes Inform. no 3, pp. 100-104. (in Ukrainian)

Stratehiia rozvytku Ukrainy 2024 [The development strategy of Ukraine 2024]. Available at : http//reforms.in.ua/2024/ (assessed December 12, 2024).

Ansoff H.I. The New Corporate Strategy. / H.I. Ansoff. Revised edition. N.Y.: John Wiley & Sons Inc., 1988. 432 р.

Hamel G., Prahalad C.K. Competing for the Future. URL : http//www.fb-solutions.es/fileadmin/user_upload/Conferencies/competing-for-the-Future.pdf

Porter M.E. Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Perfomance. N.Y.: Free Press, 1985. 420 р.

Quinn J.B. Strategies for Change: Local Incrementalism. Richard D. Irwin, Homeward, III., 1980. 325р.

The Clobal Competitiveness report 2020-2021. Available at : http://reports.weforum.org/global-competitiveness-index-2020-2022/ (assessed December 2, 2024).

WTO Statistical Database. Available at: http://stat.wto.org/StatisticalProgram/WSDBStatProgramHome.aspx?Language=E (assessed December 3, 2024).

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Думанська, К., & Прокоф’єв, Ю. (2024). ПОСИЛЕННЯ КОНКУРЕНТНОЇ ПОЗИЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПОСЛУГ ЯК ФАКТОР ОПТИМІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ ОПЕРАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ. Економіка та суспільство, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-188
Розділ
СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО І МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ВІДНОСИНИ