ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТИ В СИСТЕМІ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА

  • Єлизавета Михайлова Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0002-1539-1548
Ключові слова: інформаційне суспільство, економіка знань, освіта, економічна доцільність, людський капітал

Анотація

В статті досліджуються сфера освіти та її функціонування у системі інформаційного суспільства, де основою є продуктивні знання та якісна освіта, які визначають здатність до втілення інтелектуального капіталу в результати виробничої діяльності. Саме тому актуальним наразі стає процес вироблення та передачі знань, який не можливий без розвитку якісної освіти. Оскільки інформаційному суспільстві лише країна, що здатна конвертувати наукові знання в нові технології та товари, може забезпечити стійкі темпи економічного розвитку, трансформація сфери освіти стає пріоритетним завданням для держави. З огляду на те, що в інформаційному суспільстві знання стало товаром, досить прибутковим та з великим попитом, комерціалізація освіти може негативно вплинути на традиційну систему освіти. Саме тому актуальним завданням для країн, що перебувають на шляху до інформаційного суспільства, є ефективне поєднання традиційної системи освіти та сучасних інформаційних технологій.

Посилання

Алієв Х. М. Зарубіжний досвід упровадження дистанційного навчання в університетах. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Сер. : Педагогічні науки. 2017. Вип. 3. С. 11-17.

Атаманчук, Ю. М. Державне управління освітою в умовах інформаційного суспільства. Вісник Черкаського університету. Серія Педагогічні науки. 2009. №157. С. 9-13.

Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество. Опыт социального прогнозирования / пер. с англ. Изд. 2-ое, испр. И доп. М.: Academia, 2004. 788 с.

Буряк В. В. Образование в информационном обществе. Філософія освіти. 2006. 1(3). С. 89-100. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/obrazovanie-v-informatsionnom-obschestve-1/viewer (дата звернення 10.08.2021)

Васильев В., Сухорукова М. Информационное общество и образование. Высшее образование в России. 2004. № 7. С. 122-129

Дрешпак В. Становлення державної інформаційної політики України: зміст і хронологічні межі основних періодів. Державне управління та місцеве самоврядування. 2013. Вип. 4. С. 3-13.

Клейнер Г. Микроэкономика знаний и мифы современной теории. Высшее образование в России. 2006. № 9. С. 32-37.

Кравчина О. Є. Використання комп’ютерно орієнтованого навчального середовища для розвитку підприємницької компетентності учнів (європейський досвід) . Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. 2020. Вип. 1. С. 174-179. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2020_1_36 (дата звернення 10.08.2021)

Лоу Л. Образование и развитие человеческих ресурсов: движущая сила следующего столетия. Постиндустриальный мир и Россия. М.: Эдиториал УРСС, 2001. С. 179-196. 191

Овчарук О. В. Проблеми поширення освітніх інновацій та інноваційних освітніх проектів в Україні . Постметодика. 2013. № 2. С. 2-5. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2013_2_3 (дата звернення 10.08.2021)

Рябенко Є. М. Соціально-філософські засади державного управління вищою освітою в умовах інформаційного суспільства . Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2013. Вип. 52. С. 25-32.

Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура / пер. с англ. под науч. ред. О.И. Шкаратана. М.: ГУ ВШЭ, 2000. 608 с

Сакайя Т. Стоимость, создаваемая знаниями, или история будущего / под ред. В.Л. Иноземцева. М. : Асаdemia, 1999. 640 с.

Уэбстер Ф. Теория информационного общества / пер. с англ. М.В. Арапова, Н.В. Малыхиной; под ред. Е.Л. Варталовой. М.: Аспект Пресс, 2004. 400 с.

Drucker P. The Future of Industrial Man: A Conservative Approach. New York, The John Day Company, 1942. 298 pp

Fukuyama F. Identity: The Demand for Dignity and the Politics of Resentment. Farrar, Straus & Giroux, 2018. 240 pp.

Gellner E. Contemporary Thought and Politics. London Routledge 1974. 222 pp.

Giddens A. The Constitution of Society. Outline of the Theory of Structuration. Berkeley and Los Angeles: University of California Press, 1998. 444 pp.

Porat M. The Information Economy: User's Guide to the Complete Database (on Magnetic Tape). Washington: Office of Telecommunications, 1977. 63 pp.

Reich R. The Work of Nations: Preparing Ourselves for 21st Century Capitalism. N.Y.,Vintage Books, 1992.

Aliiev Kh. M. (2017). Zarubizhnyi dosvid uprovadzhennia dystantsiinoho navchannia v universytetakh [Foreign experience of distance learning in universities]. Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu - Scientific notes of Berdyansk State Pedagogical University, 3, 11-17. [in Ukrainian].

Atamanchuk, Yu. M. (2009). Derzhavne upravlinnia osvitoiu v umovakh informatsiinoho suspilstva [Public administration of education in the information society]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia Pedahohichni nauky - Bulletin of Cherkasy University. Pedagogical Sciences Series, №157, 9-13. [in Ukrainian].

Bell. D. (2004). Grjadushhee postindustrial'noe obshhestvo. Opyt social'nogo prognozirovanija [The coming post-industrial society. Experience of social forecasting]. In English trans. Moscow: Academia. 788. [in Russian].

Buryak V.V. (2006). Obrazovanie v informatsionnom obshchestve [Education in the information society]. Fіlosofіya osvіti - Philosophy of education, 1(3), 89-100. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/obrazovanie-v-informatsionnom-obschestve-1/viewer [in Russian].

Vasil'ev V., Sukhorukova M. (2004). Informatsionnoe obshchestvo i obrazovanie [Information society and education.]. Vysshee obrazovanie v Rossii - Higher education in Russia, № 7, 122-129. [in Russian].

Dreshpak V. (2013). Stanovlennia derzhavnoi informatsiinoi polityky Ukrainy: zmist i khronolohichni mezhi osnovnykh periodiv [Formation of the state information policy of Ukraine: content and chronological boundaries of the main periods.]. Derzhavne upravlinnia ta mistseve samovriaduvannia - Public administration and local self-government, 4, 3-13. [in Ukrainian].

Kleyner G. (2006) Mikroekonomika znaniy i mify sovremennoy teorii [Microeconomics of knowledge and myths of modern theory]. Vysshee obrazovanie v Rossii - Higher education in Russia, 9, 32-37. [in Russian].

Kravchyna O. Ye. (2010). Vykorystannia komp’iuterno oriientovanoho navchalnoho seredovyshcha dlia rozvytku pidpryiemnytskoi kompetentnosti uchniv (ievropeiskyi dosvid) [The use of computer-based learning environment for the development of entrepreneurial competence of students (European experience)]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia : Pedahohika. Sotsialna robota - Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social work, 1, 174-179. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2020_1_36 [in Ukrainian].

Lou L. (2001) Obrazovanie i razvitie chelovecheskikh resursov: dvizhushchaya sila sleduyushchego stoletiya [Education and development of human resources: the driving force of the next century.]. Postindustrial'nyy mir i Rossiya - Post-industrial world and Russia. Moscow: Editorial URSS, 179-196. [in Russian].

Ovcharuk O.V. (2013). Problemy poshyrennia osvitnikh innovatsii ta innovatsiinykh osvitnikh proektiv v Ukraini [Problems of dissemination of educational innovations and innovative educational projects in Ukraine]. Postmetodyka – Postmethodology, 2, 2-5. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2013_2_3 [in Ukrainian].

Riabenko Ye.M. (2013) Sotsialno-filosofski zasady derzhavnoho upravlinnia vyshchoiu osvitoiu v umovakh informatsiinoho suspilstva [Socio-philosophical principles of public administration of higher education in the information society]. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii - Humanitarian Bulletin of the Zaporizhia State Engineering Academy, 52, 25-32. [in Ukrainian].

Kastel's M. (2000) Informatsionnaya epokha: ekonomika, obshchestvo i kul'tura [Information age: economy, society and culture]. In O.I. Shkaratana (eds.). Moscow: GU VShE, 608. [in Russian].

Sakayya T. (1999) Stoimost', sozdavaemaya znaniyami, ili istoriya budushchego [The value created by knowledge, or the history of the future]. In V.L. Inozemtseva (eds.), Moscow: Asademia, 640. [in Russian].

Uebster F. (2004). Teoriya informatsionnogo obshchestva [Theory of the information society] / In M.V. Arapova, N.V. Malykhinoĭ (trans.), in E.L. Vartalovoĭ (eds.). Moscow: Aspekt Press, 400. [in Russian].

Drucker P. (1942) The Future of Industrial Man: A Conservative Approach. New York, The John Day Company, 298. [in English].

Fukuyama F. (2018) Identity: The Demand for Dignity and the Politics of Resentment. Farrar, Straus & Giroux, 240. [in English].

Gellner E. (1974) Contemporary Thought and Politics. London Routledge, 222. [in English].

Giddens A. (1998) The Constitution of Society. Outline of the Theory of Structuration. Berkeley and Los Angeles: University of California Press, 444. [in English].

Porat M. (1977) The Information Economy: User's Guide to the Complete Database (on Magnetic Tape). Washington: Office of Telecommunications, 63. [in English].

Reich R. (1992) The Work of Nations: Preparing Ourselves for 21st Century Capitalism. N.Y.,Vintage Books. [in English].

Переглядів статті: 330
Завантажень PDF: 200
Опубліковано
2021-07-27
Як цитувати
Михайлова, Є. (2021). ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТИ В СИСТЕМІ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА. Економіка та суспільство, (29). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-16
Розділ
ЕКОНОМІКА